Stożek w VW Golf3 1992 1.4 jednopunktowy wtrysk 60KM

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Blondyna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr maja 23, 2007 15:46
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Stożek w VW Golf3 1992 1.4 jednopunktowy wtrysk 60KM

Post autor: Blondyna » pt cze 15, 2007 18:16

Tak jak w temacie a pytanie brzmi jak sensownie załozyc go.. chodzi o rozwiazanie problemu przepływu powietrza :crazy:
Ostatnio zmieniony pt cze 15, 2007 18:17 przez Blondyna, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Re: Stożek w VW Golf3 1992 1.4 jednopunktowy wtrysk 60KM

Post autor: Adrian1980 » sob cze 16, 2007 00:25

Blondyna pisze:Tak jak w temacie a pytanie brzmi jak sensownie załozyc go.. chodzi o rozwiazanie problemu przepływu powietrza :crazy:
wedlug mnie sensownie bedzie go wogole nie zakladac... jeszcze do 1.4... ja osobiscie nie polecam stozka mialem go przez 1 sezon w 1.8 GTI i na poczatku bylem zadowolony "nie z przyrostu mocy" tylko z dzwieku... jak chcesz zepsuc sobie dynamike auta w zakresie dolnych obrotow to polecam...

w silnikach wysokoobrotowych na pewno daje jakis przyrosty jak sie je kreci do 7-8tys ale do 1.4 wedlug mnie to pomylka -> tylko zamulisz auto a dzwieki jakie bedzie wydawalo beda podobne do jakiegos popierdywania w tej pojemnosci...


a poza tym uzyj szukajki bo bylo juz tyle na ten temat ze szkoda gadac...
Ostatnio zmieniony sob cze 16, 2007 00:27 przez Adrian1980, łącznie zmieniany 1 raz.


Czarny turboklekocik

Awatar użytkownika
Blondyna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr maja 23, 2007 15:46
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: Blondyna » ndz cze 17, 2007 11:23

A dlaczego stozek w silniku 1.4 ma popsuc zakres obrotow w dolnym zakresie???



Awatar użytkownika
toledo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 18:56
Lokalizacja:

Post autor: toledo » ndz cze 17, 2007 13:02

Stożek może popsuć moment w całym zakresie obrotów jeśli nie jest wyizolowany od ciepłego powietrza. Żeby było dobrze to może zamiast stożka założyć filtr stożkowy czy też walcowy od razu obudowany np. box BMC z doprowadzeniem zimnego powietrza.
Tylko pytanie po co? Dla dzwięku czy dla 1-4KM? Możesz tego nie odczuć a wyrzucisz sporo kaski. No chyba, że w planach dalsze mody :bajer:



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » ndz cze 17, 2007 13:46

W Motorze robili testy na hamowni to wyszło że przy silniku z mocą 80KM najdroższe karbonowy stożek z dolotem dodał 3KM a zwyczajne stożki bez osłony termicznej coś koło 1KM i pogorszenie momentu obrotowego w prawie całym zakresie.


=-Pinhead-=

MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » ndz cze 17, 2007 13:56

tez czytalem te testy motoru jak i inne testy z niemieckich artykułów,zreszta mam ojca mechanika iii same stożki dają cale gie :grin: juz nie wspominajac o 1.4.....szkoda kasy!! lepiej poprostu ta kase zainwestowac w cos innego jak i dbac aby orginalny filtr byl czysty :hmm: Takie jest moje zdanie :bigok:



Awatar użytkownika
Blondyna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr maja 23, 2007 15:46
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: Blondyna » ndz cze 17, 2007 14:11

Takie mowienie moze popsuc a moze poprawic nic nie mowi konkretnego.Tak samo strumiennica moze... a nie musi... hehe a dobre zamontowanie stozka moze raczej poprawic dynamike niz ja pogorszyc

[ Dodano: 17 Cze 2007 15:00 ]
toledo pisze:Stożek może popsuć moment w całym zakresie obrotów jeśli nie jest wyizolowany od ciepłego powietrza. Żeby było dobrze to może zamiast stożka założyć filtr stożkowy czy też walcowy od razu obudowany np. box BMC z doprowadzeniem zimnego powietrza.
Tylko pytanie po co? Dla dzwięku czy dla 1-4KM? Możesz tego nie odczuć a wyrzucisz sporo kaski. No chyba, że w planach dalsze mody :bajer:
A czym sie rozni filtr stozkowy od stozka ???



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » ndz cze 17, 2007 15:01

No to wydaj pieniądze na stożka i hamownie. Wtedy otrzymasz konkretną odpowiedź co zyskałaś a co straciłaś przy stożku :)


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Blondyna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr maja 23, 2007 15:46
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: Blondyna » ndz cze 17, 2007 15:17

a czym sie roznie ten filtr stozkowy od stozka ???



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » ndz cze 17, 2007 15:23

Niczym. Pewnie pomyłka przy pisaniu posta.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » ndz cze 17, 2007 20:27

Pinhead pisze:No to wydaj pieniądze na stożka i hamownie. Wtedy otrzymasz konkretną odpowiedź co zyskałaś a co straciłaś przy stożku :)

dokladnie, moze lepiej nie jedz na hamownie to auto jest z 1992r to na pewno ma najechane ponad 200 tys i moze sie okazac ze juz bez stozka daleko jest do serii... :rotfl:


Czarny turboklekocik

Awatar użytkownika
toledo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 18:56
Lokalizacja:

Post autor: toledo » ndz cze 17, 2007 20:38

Chodziło mi o zwykły stożek, a stożek typu box czyli filtr + obudowa. Wg mnie ten drugi mniej popsuje bo jest wyizolowany, łatwiej do niego doprowadzić powietrze z zewnątrz i łatwiej laikowi podłączyć te przewody które szły do starej obudowy filtra.
Wg testów te drugie dodają najwięcej kucyków.



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » ndz cze 17, 2007 23:35

ooo tak..mocy przybedzie tyle ze warto zainwestowac w pasy szelkowe... w jakim celu chcesz zalozyc taki filtr? urwalo Ci obudowe oryginalnego filtra i taniej wychodzi zalozenie stozka? jesli tak to jestem w stanie to zrozumiec..bo jesli "dla picu" to...heh.. filtry, koncowe wydechy, strumienice i inne tego typu rzeczy (bardzo modne przez polskich tjunerow i montowane pierwszorzednie) sa ostatnim etapem przerobek samochodu, majacych na celu zwiekszenie mocy..



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn cze 18, 2007 18:57

w 16V silnikach fajnie slychac dolot i tylko ldatego bym wkladal stozek bo z ta moca to roznie bywa :rotfl:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości