Stożek+weber+dolot[MK2]

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt cze 08, 2007 13:48

Ryba266 pisze:ale wez teraz glowice rozpruwaj poto zeby dolot zrobic
Niekoniecznie trzeba wszystko rozbierać (tzn. głowice)



Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » pt cze 08, 2007 14:43

Czyli jak?? Panie tajemniczy :)



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » sob cze 09, 2007 09:33

Dobra, może w taki sposób mi ktoś pomoże:

czy średnica dolotu jest chociażby w przybliżeniu wprost proporcjonalna do pojemności silnika?(seryjnego)

Zrobiłbym dolot jakoś długości podobnej jak ma większość osób dających w fabrycznym miejscu a średnicy kapkę mniejszej.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob cze 09, 2007 11:39

Czyli jak??
w miare prosto ale dość wolno i żmudnie :bajer:

[ Dodano: 09 Cze 2007 11:41 ]
Pim pisze: Zrobiłbym dolot jakoś długości podobnej jak ma większość osób dających w fabrycznym miejscu a średnicy kapkę mniejszej
a ja bym zrobił "kapkę' krótszy a średnice zostawił seryjną lub tez "kapke' mniejszą zależy co chcesz uzyskac. Do wszystkiego można dojśc metodą prób i błedów :bigok:



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » sob cze 09, 2007 14:33

Chodzi o to że mam 1.3 mh - a tam jest filtr od razu na gaźniku , czyli ciężko coś wymyślić. Jak ta sprawa wygląda w NZ'tce ? Jaka jest średnica rury dolotowej i jej długość?

Co chce uzyskać już pisałem - nie zwiększone gwałtownie spalanie + moc i moment na poziomie przynajmniej serii.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » sob cze 09, 2007 16:43

Pim, ja mam u siebie webera, z LPG i ze stozkiem.
zamocowana górna pokrywa od jakiegoś wtryskowca VW, dolot z rur aluminiowych.
w dolot musiałem zwężke wpakowac inaczej by na gazie nie chciało chodzic, za to jak wyjme zwężke to mam "pełen W-pkiet" na benzynie.

jak chcej zajrzyj do mojego tematu o Jettce, coś tam widac na fotkach z ostatnich stron (choc na chwile obecną stożek jest na dłużej rurze koło chłodnicy)

jesli nie masz dostepu do alu rurki o odpowiedniej średnicy, udaj się do jakiegoś sklepu z częściami do ciągników. OD Zetora za 24zł kupisz gumową rure wzmocniona drutem o średnicy 65 lub 75mm.

pozdrawiam


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob cze 09, 2007 19:18

Pim pisze:Chodzi o to że mam 1.3 mh - a tam jest filtr od razu na gaźniku , czyli ciężko coś wymyślić.
Czemu ciężko? Nie ma rury w obudowie filtra?? Trzeba zmierzyć najwęższą średnice w układzie dolotowym (oprócz gardzieli oczywiście) i długość do Wlotu do filtra powietrza. Czy to takie trudne??



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » sob cze 09, 2007 23:26

A to nie ma znaczenia czy rura ta jest przed czy za filtrem? Dzięki za radę!


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz cze 10, 2007 11:24

Pim pisze:A to nie ma znaczenia czy rura ta jest przed czy za filtrem?
No ma. Lepiej filtr na początku a potem w miare gładka i prosta rura. Czyli najlepiej stożek i alu lub kwasówka z możliwie najmniejsza liczbą zgięć



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » ndz cze 10, 2007 21:10

Jako że mam rurkę fi 55 to ją wykorzystam - mimo tego że najmniejsza średnica (przy wlocie) do obudowy filtra fabrycznie jest ~45mm - ale rozszerza się znacznie zbliżając się do filtra.

Chyba pozostaje mi eksperymentować.

Ręcznie zrobię kolanko z dojściem od filtra i odejściem do odpowietrzenia, a do filtra po prostu prosta rura pcv fi 55.

Strasznie źle chyba nie będzie.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn cze 11, 2007 11:13

Pim pisze:Jako że mam rurkę fi 55 to ją wykorzystam - mimo tego że najmniejsza średnica (przy wlocie) do obudowy filtra fabrycznie jest ~45mm - ale rozszerza się znacznie zbliżając się do filtra.
Spróbuj jeszcze z mniejszą średnicą



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » pn cze 11, 2007 17:03

Dziś wydałem krocie na kolanko ~30 stopni i rurkę pcv (ze 9 zł razem) fi 50.

Jeszcze tylko kupić odpowiedni stożek(a mogłem dziś - wyleciało mi z głowy ;F) , zrobić kolanko na gaźnik.

[ Dodano: 19 Cze 2007 23:33 ]
Witam ponownie.
Czy pojemność układu dolotowego musi zostać taka sama jak była w oryginale?

Gdzieś tam czytałem że pojemność układu dolotowego powinna wynosić ~120-140 % (czy jakoś tak) pojemności skokowej silnika , a seryjnie w MH (1.3) pojemność obudowy filtra + wlotu, to jakieś 3 litry ...


http://www.modyfikacje.pl/uklady_dolotowe.htm

Czy dane z tych tabeli mogą mi pomóc? (Wiem że mowa tu o sporcie, jednak zawsze jest jakiś pogląd , a i można wykorzystać długość nieco większą niż w niej proponowaną)
Ostatnio zmieniony wt cze 19, 2007 23:33 przez Pim, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości