Co mi da wieksza przepustnica w silniku z turbo?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Co mi da wieksza przepustnica w silniku z turbo?

Post autor: olozwirski » pn cze 04, 2007 12:46

Przypomne, uturbiam wlasnie 2.0 16V, moc docelowa 350 - 380 KM, przepustnica puki co jest z G60, z tego co wyczytalem to jej srednice odpowiadaja przepustnicy z jedna klapka 64mm. Wpadla mi ostatnio w rece przepustnica o srednicy klapki 72mm ktora po malych modach by mi podeszla, zastanawia mnie tylko czy jest sens modzic i co by mi to dalo. Jakies sugestie?



Awatar użytkownika
boyler
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: sob lut 19, 2005 14:46
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: boyler » pn cze 04, 2007 21:40

mniejsze opory przepływu, szybsza reakcja na "gaz", mniej zawirowań, heh możliwość przepływu większej ilości powietrza w danej jednostce czasu ale dolot i tak pewnie będzie 60 mm ?????



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » wt cze 05, 2007 06:45

wydaje mi sie że dolot też byś musiał troszke zmienić bo skoro przepustnica będzie 72mm i będzie lepszy przepływ powietrza mniej zawirowań i więcej go będzie wpadać to mniejszy dolot (60mm) będzie tłumił tak jakby tą ilość powietrza co będzie do niego wpadać ale z drugiej strony powinno ono szybciej się poruszać....



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » wt cze 05, 2007 07:50

Bąku pisze:wydaje mi sie że dolot też byś musiał troszke zmienić bo skoro przepustnica będzie 72mm i będzie lepszy przepływ powietrza mniej zawirowań i więcej go będzie wpadać to mniejszy dolot (60mm) będzie tłumił tak jakby tą ilość powietrza co będzie do niego wpadać ale z drugiej strony powinno ono szybciej się poruszać....
ale to jest doładnowane auto, sprezarka wszystko przepchnie


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
wojti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: śr lis 16, 2005 23:15
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

Post autor: wojti » wt cze 05, 2007 08:16

sama wymiana przepustnicy nic niepomorze chyba że opracujesz do tego dobry kolektor ssący :bajer:



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » wt cze 05, 2007 10:04

ale to jest doładnowane auto, sprezarka wszystko przepchnie
no jak najbardziej masz racje ale gdy średnica dolotu będzie troche większa turbosprężarce będzie lżej "pchać" powietrze



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » wt cze 05, 2007 15:32

Dzieki za wypowiedzi, rozjasniliscie mi troche temat.



Awatar użytkownika
boyler
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: sob lut 19, 2005 14:46
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: boyler » wt cze 05, 2007 22:51

Bąku pisze:
ale to jest doładnowane auto, sprezarka wszystko przepchnie
no jak najbardziej masz racje ale gdy średnica dolotu będzie troche większa turbosprężarce będzie lżej "pchać" powietrze
i będzie większy lag.....



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr cze 06, 2007 22:20

boyler pisze:
Bąku pisze:
ale to jest doładnowane auto, sprezarka wszystko przepchnie
no jak najbardziej masz racje ale gdy średnica dolotu będzie troche większa turbosprężarce będzie lżej "pchać" powietrze
i będzie większy lag.....
laga zwieksza tez zbyt duzy blow o czym sie osobiscie przekonalem....


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » śr cze 06, 2007 23:05

laga zwieksza tez zbyt duzy blow o czym sie osobiscie przekonalem....
U mnie narazie bez BOVa, moze turbo przezyje, a w przyszlosci planuje zastosowanie jakiegos DV.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw cze 07, 2007 09:30

olozwirski pisze:
laga zwieksza tez zbyt duzy blow o czym sie osobiscie przekonalem....
U mnie narazie bez BOVa, moze turbo przezyje, a w przyszlosci planuje zastosowanie jakiegos DV.
spokojnie przezyje bedziesz mial problem z wezami. spadanie pekanie....


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
TOMEKKK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pn lut 07, 2005 18:12
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: TOMEKKK » pn cze 11, 2007 17:51

Dokładnie... I jest to jednak dość spory problem


Diesel? Only in Ikarus !
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl

Awatar użytkownika
boyler
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: sob lut 19, 2005 14:46
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: boyler » pn cze 11, 2007 22:26

evolution pisze:
boyler pisze:
Bąku pisze: no jak najbardziej masz racje ale gdy średnica dolotu będzie troche większa turbosprężarce będzie lżej "pchać" powietrze
i będzie większy lag.....
laga zwieksza tez zbyt duzy blow o czym sie osobiscie przekonalem....
chyba jego złe wyregulowanie lub domowa konstrukcja



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości