1.8 aam/abs na 2.0 8v 115km

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

1.8 aam/abs na 2.0 8v 115km

Post autor: igor002 » sob maja 26, 2007 20:31

Tak jak w temacie, poszukuje jakichś wytycznych od was.
mysle nad zmainą mojego 1.8 8v aam troche rpzerobionego (wałek od abs i komputer) na silnik 2.0 115km, przynajmniej bedzie te 115km i sie to odczuje na dynamice, po tej zmianie wałka i kompa było w nawet, ale w miare jedzenia apetyt rośnie.
Dodam ze auta nie zmieniam i nie mam zamiaru bo mam fajny i dobrze utrzymany egzemplarz.

interesują mnie takie kwestie co poza samym silnikiem i załóżmy sterownikiem od neigo musze pozmieniać, tzn wiązki? sprzęgło i skrzynia (to mnie najbardziej interesuje bo jakieś 4tyś km temu wymieniłem kompletne sprzegło w aucie).
i ogólnie czy duzo roboty z tym jest i na co zwrocic uwage.
Jestem laikiem, silnika nigdy nie wymieniałem.


Dla panów którzy mnie zjadą z góry na dół o szukaczke, szukałem, uwierzcie mi, ale siedze w rpacy i nie ma klimy jest straszny upał od maszyny foto (laboratorium fotograficzne) chwila przestoju i nie moge znależć, właczyłem szukaczke ale duzo mi ni epomogła, poprostu nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

Z góry dziekuje wszystkim za informacje każdego rodzaju.


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob maja 26, 2007 20:56

Na pare Ci odpowiem:
-wiązka do zmiany
-sprzęgło jeśłi masz 210 to zostaje
-skrzynia ew. może zostać choć ta do 2.0 8V ma krótsze przełożenia (tez na wodziki i sprzęgło linka więc prosta wymiana)
-wydech do wymiany (praktycznie zostaje tylko ostatni)
-mocowania silnika wszystkie te same
-pompa paliwa też do zmiany
To chyba tyle, oczywiście zakładając, że masz cały silnik z osprzetem. Jeśli o czymś zapomniałem pprosze poprawić.



Awatar użytkownika
struna
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 22:02
Lokalizacja: Stockholm
Auto: MultivanT4,vw golf I,Audi A4 B7 tfsi,
Kontakt:

Post autor: struna » ndz maja 27, 2007 12:44

pompa paliwa nie koniecznie jak da rade utrzymac 3 bary na listwie kolo zamachowe i sprzeglo mozesz wsadzic swoje w instalacji moze nie pasowac wsteczny obrotek i rozrusznik reszta pasuje jak pisze- toffic-
pozdro


maly jest fajny,ale duzy moze wiecej

Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » ndz maja 27, 2007 16:56

Jak SWAP to proponuje wrzucic juz ABF-a(2.0 16V) ale jak chcesz pozostac przy tym 8V to
musisz miec sterownik wiazke i kompletny silnik reszte przelozysz ze swojego typu sprzeglo skrzynie alternator rozrusznik itd. wydech moze tymczasowo pozostac tylko niewiem czy dwururka Ci podejdzie z Twojego.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz maja 27, 2007 17:45

Ryba266 pisze:dwururka Ci podejdzie z Twojego
Jaka dwururka? w AAM???



Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » ndz maja 27, 2007 21:18

A co tam niema dworurki??



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn maja 28, 2007 12:00

A jest???



Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » pn maja 28, 2007 22:39

toffic pisze:A jest???
No to o co Ci chodzi???



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pn maja 28, 2007 22:58

na 100% nie podejdzie wydech z ABF do 2E/ADY/AGG


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt maja 29, 2007 00:36

djtom pisze:na 100% nie podejdzie wydech z ABF
Chyba z AAM



Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » wt maja 29, 2007 20:22

na 100% nie podejdzie wydech z ABF do 2E/ADY/AGG
A to dziwne rzeczy piszesz jak ja prawie pol roku jezdzilem ABF-em na wydechu z 2E.
Bo robilem SWAP-a na ABF-a i wydech pozostal mi z 2E



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » czw maja 31, 2007 21:25

troszke mnie nie było, duzo pracy i sesja:/

A wiec czy dobrze rozumiem, jeżeli si emyle prosze mnie poprawić.
Potrzebuje silnik 2.0 8v, wiazke do niego, sterownik, i dwururke a reszte wydechu jakoś dopasuje dospawam?

Czyli w sumie jakiejś wielkiej mecyi niema? ile za taka wymiane mogą mnie zkroić i z czym sie trzeba liczyć przy wymianie, chodzi mi o jakieś niespodzianki bo jak wiadomo z doświadczeń to nie zawsze "nowy silnik" jesat lepszy...

Aha, jak sie ma klimatyzacja i ukłąd klimy do tego całego swapowania?

Co do silnika 2.0 16v to i owszem kusi, ale spalanie ma juz wyższe dużo od 1.8 (tak mi sie wydaje) ale nawet nie to, z tym 2.0 mam duzo więcej wymiany i roboty a niewiem czy to jest sens, porpostu chce zeby moje auto było dynamiczne a nie chce pujsc z torbami na paliwo i na wymiane tego wszystkiego.


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » pt cze 01, 2007 15:44

igor002 pisze:A wiec czy dobrze rozumiem, jeżeli si emyle prosze mnie poprawić.
Potrzebuje silnik 2.0 8v, wiazke do niego, sterownik, i dwururke a reszte wydechu jakoś dopasuje dospawam?
To wystarzczy
igor002 pisze:chce zeby moje auto było dynamiczne a nie chce pujsc z torbami na paliwo i na wymiane tego wszystkiego.
2.0 8V pali wiecej od 2.0 16V wybor nalezy do Ciebie

[ Dodano: 01 Cze 2007 15:47 ]
igor002 pisze:ile za taka wymiane mogą mnie zkroić
Silnik wrzucisz sobie sam bo to zadna filozofia a do elektroniki(jesli niemasz pojecia) to zawolaj znajomego elektronika i daj mu schemat i to tyle



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » pt cze 01, 2007 17:09

no hej, problem w tym ze taki 2.0 16v jest drozszy.
Słuchacie ale przy tym 16v to chyba już trzeba zmienaić jeszcze skrzynie tak? i pewnie doszły by tez jakeś hamulce itp itd a to ciagnie naprawde spore koszty


Mk3 GTI 16V ABF

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości