Przygotowanie silnika pod Turbo

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn kwie 11, 2005 09:14

Nawet jak ma około 0,86 na max to i tak musisz jo zmniejszyć bo silnik padnie.



Simonmk2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pn mar 28, 2005 20:50
Lokalizacja: Zdolnyśląsk

Post autor: Simonmk2 » pn kwie 11, 2005 11:56

Oi dzięki :)
A z czego by podpasował kolektor ???



Grzegorz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 23:23
Lokalizacja: Wroc

Post autor: Grzegorz » pn kwie 11, 2005 15:24

ja ma z audi a4 turbina ladnie mi sie chowa za silnikiem.(gdzies wczesniej w tym watku sa fotki) przejzyj projekt taz'a i dokladnie ten watek,



Awatar użytkownika
Krzyś 16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: śr paź 13, 2004 12:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Krzyś 16v » śr maja 04, 2005 02:01

A z czystej ciekawsci jakie cisnienie papuje k03 w silniku AGB i jaka jest mozliwosc podkrecenia takich turbin bez jakiegos masakrycznego spadku krzywej wytrzymalosci :rotfl:



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr maja 04, 2005 11:05

Każde doładowanie osłabi ci wytrzymałość silnika, ale w jakim stopniu to zależy od tego jak masz ciężką nogę. A jak chcesz wiedzieć ile pompuje ta turbina to szukaj w książkach serwisowych do auta z silnikiem AGB.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt maja 06, 2005 09:25

Musze powiedzieć, że widziałem fajne dziwactwo w mk2. Otóż to auto miało silnik 1,8 na gaźniku dwugardzielowym 2E i nawet GAZ, a co dziwniejsze to miało jeszcze turbine. A tak żeby było fajniej to działało!!!!!!! Otóż gaźnik był zamontowany z boku komory, a pod nim zrobiona była rura, którą turbina zasysała sobie powietrze z paliwem co po sprężeniu trafiało do oryginalnego kolektora ssącego i do cylindrów. Patent w stylu amerykańskich sprężarek śrubowych. To auto miało nawet wolne obroty, które nie szalały. Postaram się gościa dorwać i napstrykać fotek bo mam na niego namiary. Nie sądziłem, że można coś takiego zrobić!!!!!!



Grzegorz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 23:23
Lokalizacja: Wroc

Post autor: Grzegorz » ndz maja 08, 2005 14:50

Widzialem kiedys w tv jak zakladali turbo do gaznika. Patent polegal na tym aby caly gaznik zamknac w hermetycznej puszce w powietrze tloczyc do tej pusszki a nie bezposrednio do gaznika. Omijalo się problemy ze szczelnoscia gaznika. Jest to tez jakis taki sposób dla gaznikowcow
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » pn maja 09, 2005 08:09

Chodzi ci o MonsterGarage na TVN Turbo???


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Grzegorz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 23:23
Lokalizacja: Wroc

Post autor: Grzegorz » pn maja 09, 2005 15:14

no chyba to.



ScoTi

Post autor: ScoTi » pn maja 16, 2005 12:54

witam
no właśnie turbo i gaznik !!!!!
mam polo 1.3 60HP:) silnik o symbolu HH
i tak właśnie sie zastanawiam co by mu zrobić żeby było miło... troszeczke przesunełem rozżąd, ale zaczoł palić 12l/100!!! 11s do 100km/h no niby nic ale to polo ma 23 lata heheheh tumik jest przelotowy może zmienie jeszcze kolektor i wstawie strumienice... jeżeli ktoś wie coś ciekawego na temat silnika 1.3 HH byłkym bardzo wdzięczny.
pozdrawiam i zapraszam na www.ktkat.prv.pl :elegant:



Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » pn cze 13, 2005 11:34

Panowie, mam pytanko.
Stukają mi szklanki.
Nie znam sie na tyle, ale chyba popychacze sie wyrobiły.
Czy to jest jakieś zagrożenie przy doładowaniu.


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn cze 13, 2005 15:42

Teoretycznie nie bo zawór się nie otwiera jak należy. Jeżeli już to moc spadnie ale raczej nie odczuwalnie.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt cze 14, 2005 21:41

moim zdaniem - i tu sie TAZ z toba nie zgodze- jesli stukaja szklanki na silniku wolnossacym to powoduje to:
a: niepelne otwieranie poszczegolnych zaworow
b: "dobijanie" hydropopychaczy
na silniku doladowanym w szczegolnosci nalezy zwracac uwage na jakosc mieszanki i jakosc napelnienia, mowiac krotko silnik doladowany musi pracowac w idealnych warunkach lub tez byc delikatnie podlany paliwem, inna mieszanka powoduje w dluzszym czasie destrukcje silnika. wiec do podpunktu a w uturbionym silniku nalezy dodac niejednorodna mieszanke w poszczegolnych cylindrach ( raz bogata raz uboga) bogata nic zlego ale ta uboga....... a co do punktu b w cylindrach panuje troszkewyzsze cisnienie ktore dziala na grzybek zaworu wkierunku dzialania sprezyny wiec w przeciwnym do dzialania hydropopychaczy. hydro przenosza wieksze obciazenia wiec nic dobrego to nie wrozy moga sobie wybuchnac. takie jest moje zdanie.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr cze 15, 2005 09:52

Czyli trzonek zaworu jest też narażony na uszkodzenie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości