Problemy z centralnym pneumatycznym zamkiem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- FelippeTDI
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: wt lip 08, 2014 09:51
Problemy z centralnym pneumatycznym zamkiem
Cześć,
Golfik w moim posiadaniu od pewnego czasu, stoi w garażu i stopniowo naprawiam drobne usterki. Dzisiaj zabrałem się za centralny zamek który nie działał. W pierwszej kolejności wyciągnąłem pompkę znajdującą się w bagażniku i odkręciłem jej "wieko", to na 4 śruby krzyżakowe. Luty w płytce które zobaczyłem wyglądały na w porządku poza tymi, które łączyły kable idące na auto z ową płytką. Mają inny kształt niż pozostałe i są żółte od zewnętrznym krawędzi, jakby wypalone(?), więc pewnie ktoś już tu rzeźbił. Uznałem, że wiecej tutaj już nie bede grzebał i przeszedłem do przednich drzwi. Ściągnąłem boczki i tutaj dalej nie wiem co sprawdzać, cięgna wyglądają na ok. Ten element, który niestety nie wiem jak się nazywa (niebieska puszka), ale łączy się on z cięgnami i zapewne nimi porusza, jest zaklejony klejem na gorąco ... Dodam jeszcze, że podczas otwierania drzwi kluczykiem zamek działa tak jak powinien, ale rygielek nie poruszał się. Przeglądałem kilka tematów dot. centralki w mk2, ale nie do końca rozumiem jak ona działa. Jest pneumatyczna, więc do każdych drzwi jest poprowadzony przewód z powietrzem które porusza ciegnami i zamyka/otwiera zamek? Nie znam się, gówniarz jestem, ale chciałbym sam naprawić... Od czegoś trzeba zacząc, myślałem że sobie poradzę, ale
Jeśli zły dział, głupie pytanie, cokolwiek nie tak, to przepraszam. Od razu usunę w razie czego.
Pozdrawiam,
Filip
Golfik w moim posiadaniu od pewnego czasu, stoi w garażu i stopniowo naprawiam drobne usterki. Dzisiaj zabrałem się za centralny zamek który nie działał. W pierwszej kolejności wyciągnąłem pompkę znajdującą się w bagażniku i odkręciłem jej "wieko", to na 4 śruby krzyżakowe. Luty w płytce które zobaczyłem wyglądały na w porządku poza tymi, które łączyły kable idące na auto z ową płytką. Mają inny kształt niż pozostałe i są żółte od zewnętrznym krawędzi, jakby wypalone(?), więc pewnie ktoś już tu rzeźbił. Uznałem, że wiecej tutaj już nie bede grzebał i przeszedłem do przednich drzwi. Ściągnąłem boczki i tutaj dalej nie wiem co sprawdzać, cięgna wyglądają na ok. Ten element, który niestety nie wiem jak się nazywa (niebieska puszka), ale łączy się on z cięgnami i zapewne nimi porusza, jest zaklejony klejem na gorąco ... Dodam jeszcze, że podczas otwierania drzwi kluczykiem zamek działa tak jak powinien, ale rygielek nie poruszał się. Przeglądałem kilka tematów dot. centralki w mk2, ale nie do końca rozumiem jak ona działa. Jest pneumatyczna, więc do każdych drzwi jest poprowadzony przewód z powietrzem które porusza ciegnami i zamyka/otwiera zamek? Nie znam się, gówniarz jestem, ale chciałbym sam naprawić... Od czegoś trzeba zacząc, myślałem że sobie poradzę, ale
Jeśli zły dział, głupie pytanie, cokolwiek nie tak, to przepraszam. Od razu usunę w razie czego.
Pozdrawiam,
Filip
Problemy z centralnym pneumatycznym zamkiem
1. daj zdjęcie tej puszeczki
2. skoro pneumatyk to słychać pracę pompki?
2. skoro pneumatyk to słychać pracę pompki?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- Radzio0018
- Użytkownik
- Posty: 492
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
- Lokalizacja: Kęty
Problemy z centralnym pneumatycznym zamkiem
Do każdych drzwi z wyjątkiem drzwi kierowcy jest poprowadzony przewód z powietrzem. W drzwiach kierowcy jest siłownik sterujący, idą od niego 3 przewody:
1. zasilanie ze skrzynki bezpieczników,
2. sygnał : zamknij
3. sygnał : otwórz
Trzeba by sprawdzić pompkę "na krótko". Jeżeli dasz radę to wypnij kostkę od siłownika w drzwiach i tam masz kable koloru:
1. Czerwony
2. Czerwono-żółty
3. Czerwono-biały
Możliwe, że się różnią, podaję tak jak pamiętam, połącz czerwony kabel z obojętnie którym innym kablem i wtedy pompka powinna zamknąć bądź otworzyć drzwi ... Jeżeli tak się nie stanie to prawdopodobnie pompka uszkodzona lub wiązka kabli ...
Bezpieczniki mam nadzieję sprawdziłeś?
1. zasilanie ze skrzynki bezpieczników,
2. sygnał : zamknij
3. sygnał : otwórz
Trzeba by sprawdzić pompkę "na krótko". Jeżeli dasz radę to wypnij kostkę od siłownika w drzwiach i tam masz kable koloru:
1. Czerwony
2. Czerwono-żółty
3. Czerwono-biały
Możliwe, że się różnią, podaję tak jak pamiętam, połącz czerwony kabel z obojętnie którym innym kablem i wtedy pompka powinna zamknąć bądź otworzyć drzwi ... Jeżeli tak się nie stanie to prawdopodobnie pompka uszkodzona lub wiązka kabli ...
Bezpieczniki mam nadzieję sprawdziłeś?
- FelippeTDI
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: wt lip 08, 2014 09:51
Problemy z centralnym pneumatycznym zamkiem
Dziś wieczorem pójde do garażu i wszystko to posprawdzam. Z tego co gdzieś w odmętach tego forum przeczytałem, centralny ma wspólny bezpiecznik z oświetleniem wnętrza, tj. lampka nad lusterkiem, w bagazniku itp. a lampki mi świecą, więc nawet nie zaglądalem do bezpieczników Zdjęcie "puszeczki" dodam też wieczorem, wgl. może zrobie zdjęcie całego tego burdelu w drzwiach Jeśli czegoś bedzie brakować to pewnie od razu zobaczycie.
Kiedyś dziadek miał MK3, miał też centralke pneumatyczną, z tego co wiem, a tam wyraźnie było słychać tą pompkę. Więc tym bardziej stwierdzam że mojej nie słychać.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam!
EDIT!
Działa! Pierdoła a cieszy
Okazało się że wystarczyło na nowo zamocować przewody w kostce przy sterowniku i połączyć przy zawiesie drzwi, bo przewód z napięciem był przerwany.
Więc teraz gdy wszystko podłączyłem, sterownik wyjąłem z drzwi i wpiąłem kostkę, to gdy poruszam cięgnem wychodzącym ze sterownika w góre/dół to wszystkie drzwi się zamykają lub otwierają.
I tutaj znów jestem w kropce. Nie wiem jak zamocować sterownik w drzwiach i połączyć te cięgna, tak, aby po otwieraniu/zamykaniu drzwi kierowcy działały również zamki w pozostałych drzwiach.
Jeśli dobrze rozumiem, to działa to w taki sposób, że otwierając drzwi kierowcy kluczykiem, zamek porusza cięgnem które jest połączone ze sterownikiem w przednich drzwiach, a ten wysyła sygnał na pozostałe drzwi, tak?
Muszę się poprzyglądać temu zamkowi od wewnątrz to może rozszyfruje jak to powinno być założone.
Dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam,
Filip
Kiedyś dziadek miał MK3, miał też centralke pneumatyczną, z tego co wiem, a tam wyraźnie było słychać tą pompkę. Więc tym bardziej stwierdzam że mojej nie słychać.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam!
EDIT!
Działa! Pierdoła a cieszy
Okazało się że wystarczyło na nowo zamocować przewody w kostce przy sterowniku i połączyć przy zawiesie drzwi, bo przewód z napięciem był przerwany.
Więc teraz gdy wszystko podłączyłem, sterownik wyjąłem z drzwi i wpiąłem kostkę, to gdy poruszam cięgnem wychodzącym ze sterownika w góre/dół to wszystkie drzwi się zamykają lub otwierają.
I tutaj znów jestem w kropce. Nie wiem jak zamocować sterownik w drzwiach i połączyć te cięgna, tak, aby po otwieraniu/zamykaniu drzwi kierowcy działały również zamki w pozostałych drzwiach.
Jeśli dobrze rozumiem, to działa to w taki sposób, że otwierając drzwi kierowcy kluczykiem, zamek porusza cięgnem które jest połączone ze sterownikiem w przednich drzwiach, a ten wysyła sygnał na pozostałe drzwi, tak?
Muszę się poprzyglądać temu zamkowi od wewnątrz to może rozszyfruje jak to powinno być założone.
Dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam,
Filip
Problemy z centralnym pneumatycznym zamkiem
nie, w pozostałym drzwiach są już pneumatyczne siłowniki, tylko ten w od kierowcy jest w prądzie i steruje pompką, jak otworzysz drzwi kierowcy, to na pompkę jest podawany sygnał i ona "wypycha" resztę siłowników i tak się drzwi otwierają
- FelippeTDI
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: wt lip 08, 2014 09:51
Problemy z centralnym pneumatycznym zamkiem
Hubi14, a no rozumiem, ale to już bez większego znaczenia. Nie wiem jak polaczyc te cięgna z zamkiem w drzwiach kierowcy... Jest tam taki plastikowy element, laczy cięgno idące od sterownika z tym na które przykreca się rygielek. Ten łącznik ma tez taki wypust z zatrzaskiem, jakby trzeba go bylo na cos zalozycz, tylko nie mogę sie doszukać na co
EDIT:
Czy zamki w golfie bez centralnego różnią się od tych pod centralny?
EDIT:
Czy zamki w golfie bez centralnego różnią się od tych pod centralny?
- FelippeTDI
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: wt lip 08, 2014 09:51
Problemy z centralnym pneumatycznym zamkiem
Panowie jest możliwość żeby ktoś zrobił mi zdjęcie wewnątrz drzwi, tych cięgienek? Jak macie je połączone z zamkiem? Za chiny nie mogę tego złożyć do kupy...
Problemy z centralnym pneumatycznym zamkiem
Witam
O ile mnie logika nie myli to coś, co jest na zdjęciu to siłownik drzwi od strony kierowcy. Nawet nie mam pomysłu jak on powinien być zamontowany. Wiem, że muszę go połączyć z cięgnem od zamka, ale nie wiem jak. Poratuje ktoś zdjęciem albo radą?
O ile mnie logika nie myli to coś, co jest na zdjęciu to siłownik drzwi od strony kierowcy. Nawet nie mam pomysłu jak on powinien być zamontowany. Wiem, że muszę go połączyć z cięgnem od zamka, ale nie wiem jak. Poratuje ktoś zdjęciem albo radą?
- Radzio0018
- Użytkownik
- Posty: 492
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
- Lokalizacja: Kęty
- Radzio0018
- Użytkownik
- Posty: 492
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
- Lokalizacja: Kęty
Problemy z centralnym pneumatycznym zamkiem
Tak szczerze to wszystko... Kupiłam oryginalny zamek pneumatyczny, podobno ma wszystko, co potrzebne do montażu, ale nie wiem co do czego przytknąć. Przewody chyba ogarnę (najwyżej metodą prób i błędów). Byłoby sześć razy łatwiej, gdybym wiedziała, który siłownik do czego ma być.
Pierwszy od lewej ma wtyczkę, to może ten do drzwi kierowcy, bo można go podłączyć do pompki... Dwa środkowe jak już udało się ustalić to klapka wlewu paliwa i zamek bagażnika (chyba).
A tu mam wiązkę przewodów, ale to powinno mi się udać wymyslić:
Pierwszy od lewej ma wtyczkę, to może ten do drzwi kierowcy, bo można go podłączyć do pompki... Dwa środkowe jak już udało się ustalić to klapka wlewu paliwa i zamek bagażnika (chyba).
A tu mam wiązkę przewodów, ale to powinno mi się udać wymyslić:
Problemy z centralnym pneumatycznym zamkiem
A to nie jest zestaw z Toledo 1?
Wg mnie od lewej:
drzwi kierowcy, drzwi pasażera, wlew paliwa, bagażnik, drzwi tylne.
Wg mnie od lewej:
drzwi kierowcy, drzwi pasażera, wlew paliwa, bagażnik, drzwi tylne.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 9 gości