Zamiana licznika na MFA

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
itfocus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr sie 05, 2015 10:43
Lokalizacja: Słupca

Zamiana licznika na MFA

Post autor: itfocus » czw lis 05, 2015 22:22

Wiem, że temat wałkowany wiele razy, ale ciągle mam parę wątpliwości. Czy mając Golfa CL, z licznikiem na dwie kostki z obrotomierzem i elektronicznym zegarkiem mogę włożyć licznik z MFA (+ manetka - wiadomo) i będzie to pasowało P&P? Czy będzie to miało wszystkie funkcje? Nie trzeba zamieniać linki w skrzyni na impulsator itd.? Tyle co wiem, to że żeby coś pokazywało trzeba pociągnąć do licznika wężyk z podciśnieniem i skombinować czujnik temperatury. I co dalej? Ponoć w liczniku z MFA jest czujnik halla i parę innych dziwnych rzeczy, jak to się ma do licznika zwykłego? Czy ewentualnie da się poskładać z tych dwóch jeden licznik i będzie to działało?

Pozdr.
Adam


Golf II 1.6RF '89 - CL z dodatkami - Wanna be GTI :D

Awatar użytkownika
Radzio0018
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
Lokalizacja: Kęty

Zamiana licznika na MFA

Post autor: Radzio0018 » pt lis 06, 2015 12:49

Pewnie dałoby się poskładać z 2 liczników 1 bo czujnik o którym piszesz jest wymienny , ale moim zdaniem szkoda się z tym bawić ... Kup sobie licznik z MFA na 2 kości i w razie czego przełożysz swój prędkościomierz aby mieć ten sam przebieg i żeby nie przekłamywał prędkości a impulsatora nie potrzebujesz bo w Mk2 tylko Digifiz nie posiadał linki ...

Do spalania potrzebujesz wspomniany wężyk z podciśnieniem , do temp oleju potrzebujesz czujnik , który dostaniesz w ASO (warto tam kupić bo zamienniki są nie pewne) , a co do temp otoczenia to musisz poszukać czujnik temp zewnętrznej , ale z racji że nie jest zbyt często na aukcjach to warto poszukać licznika właśnie z owymi czujnikami ponieważ zdarzają się takie komplety i możliwe że będziesz miał razem z tym manetkę oraz gotowe wiązki ...

Co do samej wiązki licznika , ja przerabiałem tylko wiązkę z licznika na 1 kość , ale zakładam że też nie będziesz miał jej przystosowanej ... Btw który rok golfa ?

Tutaj masz link do schematu wtyczek licznika viewtopic.php?t=1329&start=0 ... Sprawdź ile w swoich wtykach masz kabelków a ile w razie czego brakuje ... :bajer:

Wiązka manetki to jeszcze inna sprawa , na razie daj znać co uda Ci się zakupić a co trzeba dorobić :bajer:



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Zamiana licznika na MFA

Post autor: Hubi14 » pt lis 06, 2015 19:55

czujnik temperatury zewnętrzenej to można ogarnąć homemade za 5zł :D mam i działa i nie przekłamuje :)



Awatar użytkownika
itfocus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr sie 05, 2015 10:43
Lokalizacja: Słupca

Zamiana licznika na MFA

Post autor: itfocus » pt lis 06, 2015 23:29

Dzięki za odpowiedzi Panowie. W moim jest właśnie licznik na dwie kostki - rocznik to 1989, w dowodzie pierwsza rejestracja z lutego. Licznik chcę kupić w komplecie z manetką i wiązkami - jest trochę tego na Allegro, tylko wszędzie brakuje tych czujników temp. Na ten moment w sumie to kompletuje tylko te wszystkie gadżety, a robił to będę na wiosnę, bo w tej temperaturze to mordęga, dlatego chcę się zorientować co będę potrzebował. Czyli jeśli mam fabrycznie licznik na dwie kostki, to teoretycznie powinno być prościej?


Golf II 1.6RF '89 - CL z dodatkami - Wanna be GTI :D

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Zamiana licznika na MFA

Post autor: Hubi14 » sob lis 07, 2015 19:12

no tak, nie teoretycznie tylko jest prościej, a jeszcze prościej to było by kupić wiązkę od licznika do skrzynki, bo w tych dwukostkowych licznikach to się ciężko dokłada przewody



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości