Strona 1 z 1

Montaż kierownicy wielofunkcyjnej krok po kroku.

: śr mar 18, 2015 21:36
autor: awaria91
Witam.
Chciałbym rozpocząć tutaj temat gdyż brakuje polskojęzycznej instrukcji montażu kierownicy wielofunkcyjnej w miejsce standardowej, a zdjęcia na forach anglojęzycznych wygasły i temat nie jest jasny przynajmniej dla mnie.
Otóż póki co zebrałem trochę informacji na temat wymagań dotyczących kierownicy multifunkcyjnej:
- potrzebujemy:

1. kierownicę multi (moja 1J0 419 091 CHE 74 jest kiera z Golfa IV)

2. poduszkę do tej kierownicy (moja 1J0 880 201C 4EC)

3. przekaźnik
tutaj są 2 typy:
451 OEM: 1J0 907 487 C, który obsługuje Delta6 i GPS MFD1 G połączenie TMC
452 OEM: 1j0 907 487 B, określany jest jako non-CAN obsługuje Beta, Gamma i GPS MFD1 A, B, C i D.
Radia Alfa nic nie obsługuje bo jest zbyt stare.
Obrazek

Piny przekaźników:
Obrazek


TEGO NIE ROZGRYZŁEM
Kodowanie ich w Vag-Com:
00008 Audio i CC (1J0 907 487 i 1J0 907 487 B)
00118 Audio i CC (1J0 907 487 A)
00119 Audio, CC i telefon (tylko 1J0 907 487 A


4. W przypadku podgrzewanej kierownicy potrzebna jest zmiana taśmy ESP, gdy grzania nie ma- nie trzeba,
Wyczytałem, że da się podłączyć kierownicę wtedy gdy ma się w taśmie ESP 5-pinów. Ma ich większość MKIV/Bora za wyjątkiem początku produkcji.
Obrazek

5. Wtyczki:
1 pin ma być wolny.
3 pin ma być + dla klaksonu.]
Tej informacji nie jestem pewny gdyż miałem problem z tłumaczeniem z języka holenderskiego

Obrazek

6. Tempomat:
Tempomat powinien zostać zastąpiony właściwym dla multi kiery, w przypadku jak moim czyli osobny tempomat w lewej manetce może wraz z kierą multi powodować błędy w ECU.
Właściwy to typ 2:
Obrazek


To póki co wszystko co w dzisiejszy wieczór udało mi się wytargać z holenderskiego forum.
Proszę o poprawki i rozbudowanie tematu ludzi z wiedzą. Gdy uzbieram wszystkie informacje zrobię fotoporadę krok po kroku dla potomnych. :pub:

Montaż kierownicy wielofunkcyjnej krok po kroku.

: sob mar 21, 2015 09:27
autor: grg474
awaria91 pisze:4. W przypadku podgrzewanej kierownicy potrzebna jest zmiana taśmy ESP,
dokładnie - potrzebna jest taśma z dodatkową wtyczką (nie wolno używać wolnych pinów na taśmie zwykłej - ulegają przepaleniu)

Montaż kierownicy wielofunkcyjnej krok po kroku.

: pn mar 21, 2016 10:10
autor: Lukasz86
druga manetka z powyższego zdjęcia jest nieosiągalna, jest jakaś alternatywa?
Docelowo chciałbym tempomat z kierownicy multifunkcyjnej

Re: Montaż kierownicy wielofunkcyjnej krok po kroku.

: pn mar 21, 2016 13:41
autor: pawel.GTI
Infinity007 pisze:druga manetka z powyższego zdjęcia jest nieosiągalna, jest jakaś alternatywa?
Docelowo chciałbym tempomat z kierownicy multifunkcyjnej

Słabo kolega szuka:
http://allegro.pl/golf-iv-manetka-swiat ... 85374.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/manetka-tempomat-pass ... 60636.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/przelacznik-multifunk ... 14526.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/manetka-przelacznik-t ... ml#thumb/1" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Montaż kierownicy wielofunkcyjnej krok po kroku.

: pn mar 21, 2016 14:19
autor: Lukasz86
pawel.GTI pisze:
Infinity007 pisze:druga manetka z powyższego zdjęcia jest nieosiągalna, jest jakaś alternatywa?
Docelowo chciałbym tempomat z kierownicy multifunkcyjnej

Słabo kolega szuka:
http://allegro.pl/golf-iv-manetka-swiat ... 85374.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/manetka-tempomat-pass ... 60636.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/przelacznik-multifunk ... 14526.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/manetka-przelacznik-t ... ml#thumb/1" onclick="window.open(this.href);return false;
przyrzekam, ze szukałem, dzięki za pomoc

Montaż kierownicy wielofunkcyjnej krok po kroku.

: czw lis 16, 2017 19:13
autor: KonMan
mam przekaźnik 452 wiec za dużo nie poszaleje ? lepiej szukać 451 ?

co do manetek typu 3 załączonego na zdjęciu powyżej to inni jakoś podłączają czy wgl dać sobie spokój z tym ?

Re: Montaż kierownicy wielofunkcyjnej krok po kroku.

: czw paź 21, 2021 08:32
autor: Vwolf86
Kierownica multi z golfa 6 podejdzie frezami do golfa 4. A jak wygląda sprawa z air bag i multi? Da radę to ożywić w golfie 4?

Re: Montaż kierownicy wielofunkcyjnej krok po kroku.

: pt paź 22, 2021 21:12
autor: grg474
airbag da radę, multi - masz problem - za multi odpowiada w golfie 6 moduł pod kierownicą, którego w golfie 4 nie ma. Moduł wysyła info w golfie 6 po lin 2. Ja montując kierownicę golfa 7 do eosa który miał lin1 musiałem zamontować inny moduł pod kierownicę , który dało się zakodować pod lin 2 a następnie moduł zrobiony specjalnie dla mnie zmieniający lin 3 na lin 2. Przemyśl czy jest sens walczyć. Jak stwierdzisz, że jest sens to trzeba kombinować