Montaż kierownicy wielofunkcyjnej krok po kroku.
: śr mar 18, 2015 21:36
Witam.
Chciałbym rozpocząć tutaj temat gdyż brakuje polskojęzycznej instrukcji montażu kierownicy wielofunkcyjnej w miejsce standardowej, a zdjęcia na forach anglojęzycznych wygasły i temat nie jest jasny przynajmniej dla mnie.
Otóż póki co zebrałem trochę informacji na temat wymagań dotyczących kierownicy multifunkcyjnej:
- potrzebujemy:
1. kierownicę multi (moja 1J0 419 091 CHE 74 jest kiera z Golfa IV)
2. poduszkę do tej kierownicy (moja 1J0 880 201C 4EC)
3. przekaźnik
tutaj są 2 typy:
451 OEM: 1J0 907 487 C, który obsługuje Delta6 i GPS MFD1 G połączenie TMC
452 OEM: 1j0 907 487 B, określany jest jako non-CAN obsługuje Beta, Gamma i GPS MFD1 A, B, C i D.
Radia Alfa nic nie obsługuje bo jest zbyt stare.
Piny przekaźników:
TEGO NIE ROZGRYZŁEM
Kodowanie ich w Vag-Com:
00008 Audio i CC (1J0 907 487 i 1J0 907 487 B)
00118 Audio i CC (1J0 907 487 A)
00119 Audio, CC i telefon (tylko 1J0 907 487 A
4. W przypadku podgrzewanej kierownicy potrzebna jest zmiana taśmy ESP, gdy grzania nie ma- nie trzeba,
Wyczytałem, że da się podłączyć kierownicę wtedy gdy ma się w taśmie ESP 5-pinów. Ma ich większość MKIV/Bora za wyjątkiem początku produkcji.
5. Wtyczki:
1 pin ma być wolny.
3 pin ma być + dla klaksonu.]
Tej informacji nie jestem pewny gdyż miałem problem z tłumaczeniem z języka holenderskiego
6. Tempomat:
Tempomat powinien zostać zastąpiony właściwym dla multi kiery, w przypadku jak moim czyli osobny tempomat w lewej manetce może wraz z kierą multi powodować błędy w ECU.
Właściwy to typ 2:
To póki co wszystko co w dzisiejszy wieczór udało mi się wytargać z holenderskiego forum.
Proszę o poprawki i rozbudowanie tematu ludzi z wiedzą. Gdy uzbieram wszystkie informacje zrobię fotoporadę krok po kroku dla potomnych.
Chciałbym rozpocząć tutaj temat gdyż brakuje polskojęzycznej instrukcji montażu kierownicy wielofunkcyjnej w miejsce standardowej, a zdjęcia na forach anglojęzycznych wygasły i temat nie jest jasny przynajmniej dla mnie.
Otóż póki co zebrałem trochę informacji na temat wymagań dotyczących kierownicy multifunkcyjnej:
- potrzebujemy:
1. kierownicę multi (moja 1J0 419 091 CHE 74 jest kiera z Golfa IV)
2. poduszkę do tej kierownicy (moja 1J0 880 201C 4EC)
3. przekaźnik
tutaj są 2 typy:
451 OEM: 1J0 907 487 C, który obsługuje Delta6 i GPS MFD1 G połączenie TMC
452 OEM: 1j0 907 487 B, określany jest jako non-CAN obsługuje Beta, Gamma i GPS MFD1 A, B, C i D.
Radia Alfa nic nie obsługuje bo jest zbyt stare.
Piny przekaźników:
TEGO NIE ROZGRYZŁEM
Kodowanie ich w Vag-Com:
00008 Audio i CC (1J0 907 487 i 1J0 907 487 B)
00118 Audio i CC (1J0 907 487 A)
00119 Audio, CC i telefon (tylko 1J0 907 487 A
4. W przypadku podgrzewanej kierownicy potrzebna jest zmiana taśmy ESP, gdy grzania nie ma- nie trzeba,
Wyczytałem, że da się podłączyć kierownicę wtedy gdy ma się w taśmie ESP 5-pinów. Ma ich większość MKIV/Bora za wyjątkiem początku produkcji.
5. Wtyczki:
1 pin ma być wolny.
3 pin ma być + dla klaksonu.]
Tej informacji nie jestem pewny gdyż miałem problem z tłumaczeniem z języka holenderskiego
6. Tempomat:
Tempomat powinien zostać zastąpiony właściwym dla multi kiery, w przypadku jak moim czyli osobny tempomat w lewej manetce może wraz z kierą multi powodować błędy w ECU.
Właściwy to typ 2:
To póki co wszystko co w dzisiejszy wieczór udało mi się wytargać z holenderskiego forum.
Proszę o poprawki i rozbudowanie tematu ludzi z wiedzą. Gdy uzbieram wszystkie informacje zrobię fotoporadę krok po kroku dla potomnych.