Strona 1 z 1

Pas tylny

: śr paź 01, 2014 21:34
autor: PietrekSCI
Cześć
Mimo że już na początku roku ogarniałem pas tylny z lekkiego nalotu koło haka holowniczego znowu się pojawiło ognisko.
Chcę wymienić pas, odrazu zaspawać hak holowniczy, z tym ze z tego co widziałem to pas występuje w dwóch opcjach, albo sama blacha dolna, lub cały z okularem. U mnie góra czyli okular jest jak nabadziej okej, tylko nawet jeśli kupię sam dół, gdzie najlepiej zrobić łączenie z górą? Tak żeby najmniej narażone było to na rdze znowu.
Ktoś może coś z tym bawił się i jakiś sprawdzony sposób?

Co myślicie o tym żeby pas tylny po kupnie wyszlifować z farby transportowej, dać do ocynku, później po zgrzaniu/spawaniu spawy potraktować cynkiem naprawczym, potem dalej wiadomo epoksyd itd bo auto i tak idzie całe do malowania.

Pas tylny

: czw paź 02, 2014 08:35
autor: jhosef
To wszystko zależy w jakim stanie jest blacha.
Jeśli ogarniałeś sam. Użyłeś sprejów, nie doczyściłeś dokładnie to jest efekt.
Ogólnie oczyściłbym sodowaniem np element i zobaczył z czym masz do czynienia. Z wycinaniem bym się nie śpieszył jeśli nie ma takiej konieczności.

Zwłaszcza, że te zamienniki i reperaturki są różnawej jakości.

Pas tylny

: czw paź 02, 2014 10:46
autor: PietrekSCI
Jestem w stanie sam oczyscic to sodowo? Czy musze gdzies z tym podjechac? Nie bylo sprejowane, tylko zabezpieczone epoksydowym i lakier na to, ale cos przy malowaniu musialo nie pojsc

Pas tylny

: czw paź 02, 2014 11:11
autor: jhosef
Ja nie jestem blacharzem ani specjalistą. Ale byłbym ostrożny w wycinaniu elementów i wspawywaniu. Owszem za ocynkowanie nie zapłacisz majątku. Choć nie wiem czy to się będzie opłacać. Pas tylny oryginalny w Classic Parts kosztuje 350 zł. Zamiennik na alledrogo 170. Jak ocynkujesz to wyjdzie prawie na jedno.

W ogóle kwestia taka, czy można lakierować taki ocynkowany świeżo materiał. Czytałem coś o sezonowaniu przedmiotów ocynkowanych. Ale szpecem nie jestem.

Mocno masz zgnity ten pas?

Np u mnie blacharz stwierdził, że dla jednej strony szkoda wycinać cały pas. Lepiej dosztukować do tego co jest.

Pas tylny

: pt paź 03, 2014 09:45
autor: PietrekSCI
Delikatnie, w miejscu pod hakiem jest lekko i narożnik jeden który już poprawiałem i się trzyma, nie gnije nawet ani nie wyłazi, jedynie pod hakiem właśnie.