Rdza na karoseri-czym usunąć?+ogólne info o pracach lakierni

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Makaron
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt maja 28, 2013 14:12

Rdza na karoseri-czym usunąć?+ogólne info o pracach lakierni

Post autor: Makaron » śr lip 10, 2013 20:30

Cześć!
Mam zamiar usunąć (a przynajmniej spróbować) rdzę która jest na drzwiach, krawędziach drzwi, progach + dodatkowo pomalować pas pod lampami z przodu i kawałek maski nad nimi (lub całą-odpryski do podkładu). I tu pojawia się pytanie: jak to zrobić? Mam taką koncepcję:
1. Zeszlifować rdzę do gołej blachy
2. Położyć podkład "x"
3. Zmatowić go i dać trochę szpachli (tam gdzie to konieczne)
4. Zmatowić szpachlę i znowu położyć podkład "x"
5. Pomalować farbą LY3D (taki kod jest na nalepce w bagażniku)
6. Użyć środka o nazwie "blender", aby nie było widać różnicy między starym i nowym lakierem

Jakiej szpachli użyć aby mi to nie odpadło po 6 miesiącach? Jaki podkład kupić? Czy środek o nazwie "Blender" jeszcze istnieje i czy warto go kupić? Czym zmatowić szpachlę/podkład? Jak zatuszować różnicę w odcieniach lakieru nowego i starego? I w końcu ile taka zabawa może kosztować?
Pzdr. Makaron



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Rdza na karoseri-czym usunąć?+ogólne info o pracach lakierni

Post autor: italiano_83 » śr lip 10, 2013 21:19

Jest temat abc lakierowanie tam można przeczytać i zapytać o takie rzeczy.

viewtopic.php?f=23&t=398426" onclick="window.open(this.href);return false;

A tak nawiasem mówiąc to zapomnij, że domowym sposobem pomalujesz tak aby nie było widać przejścia czy różnicy w odcieniu .. w mieszalni dobiorą najbliższy odcień i tyle, nawet używając nieodpowiedniego podkładu zmienisz barwę bazy ...

Lepiej odłóż kasę i oddaj auto do lakiernika bo będziesz miał auto w ciapki .. Próg ok, można prysnąć samemu jak nie wyjdziesz za baranka i wypruszysz dobrze to nawet nikt nie zauważy, ale maska - to trzeba całą malować i robić przejście na błotniki bo przecież to płaska powierzchnia i będzie widać przejście na niej jak na dłoni.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Makaron
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt maja 28, 2013 14:12

Rdza na karoseri-czym usunąć?+ogólne info o pracach lakierni

Post autor: Makaron » śr lip 10, 2013 21:34

Lakiernik weźmie super dużo kasy, a mi chodzi o to, żeby ta rdza nie rzucała się tak bardzo w oczy i wyszło w miarę tanio (amorki tył na wykończeniu...). Czyli progi można spokojnie malować, ale maski i pasa pod lampami lepiej nie? A co z drzwiami (rdza na krawędzi balchy, obok klamki - ktoś chciał ją wyrwać ale mu nie poszło i wygiął blachę tak, że lakier odpadł i zaczyna gromadzić się tam ruda :banghead: , burchel na dole i nad listwą boczną)? Warto chociaż z nimi walczyć?
Oczywiście na auto od razu pójdzie pasta polerska + wosk (niestety, wszystko ręcznie...).



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Rdza na karoseri-czym usunąć?+ogólne info o pracach lakierni

Post autor: italiano_83 » czw lip 11, 2013 16:56

Makaron pisze:Oczywiście na auto od razu pójdzie pasta polerska + wosk (niestety, wszystko ręcznie...).
Ręcznie niewiele zdziałasz, tylko maszynowo spolerujesz odpowiednio lakier.
Makaron pisze: Czyli progi można spokojnie malować,
Na początek to musisz obadać stan tych progów, bo poszycie jest cienkie i jak ruda przeszła na wylot to bez wycięcia i wspawania się nie obejdzie ...
Makaron pisze:i pasa pod lampami
Pas możesz sam pomalować, ale musiał byś mieć dobrze dobrany kolor, żeby nie wyszedł inny odcień.
Zmatować wypełnić ubytki szpachlą, wyszlifować - podkład i malować.
Makaron pisze:urchel na dole i nad listwą boczną)? Warto chociaż z nimi walczyć?
To zależy czy przeżarło na zewnątrz czy nie... jak nie to można działać.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości