Bardzo silne parowanie szyb

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Przemas_82
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: wt lut 21, 2006 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Bardzo silne parowanie szyb

Post autor: Przemas_82 » pn lis 26, 2012 21:32

Witam,

wiem, że odgrzewam stary temat, ale problem wciąż ten sam. Przeczytałem dokładnie cały wątek z archiwum: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=144660" onclick="window.open(this.href);return false; ale mam kilka dodatkowych pytań.. Samochód paruje tak jak w Waszych przypadkach, a po włączeniu klimatyzacji w miarę odparowuje. Dzieje się tak jednak tylko w mieście, przy jeździe z niewielką prędkością, ponieważ podczas jazdy na trasie, z prędkością nawet 90-100km/h, pomimo włączonego klimatronika szyba jest cała zaparowana i nawiew na szybę praktycznie w ogóle nie dmucha (u Was też tak było?). Dobrałem się do górnej klapki obiegu zew/wew pod filtrem kabinowym i oczywiście zablokowana w pozycji poziomej, czyli zamknięta. Zastanawiam się nad możliwymi rozwiązaniami tego problemu.. Ponieważ nie używam w ogóle obiegu zamkniętego w samochodzie, zasadniczo nie jest mi on potrzebny. Czytałem wypowiedzi, że niektórzy usuwali tą klapkę i robili na stałe obieg zewnętrzny. Nie ukrywam, że rozbieranie schowka jest dla mnie trochę kłopotliwe, ponieważ obawiam się o to, że popękają zatrzaski i nie da rady tego potem złożyć z powrotem w całość. Szczególnie chodzi o wymontowanie tych plastików z tunelu koło skrzyni biegów, pod którymi jest ukryty 7 torx. Myślałem już o takiej wersji, żeby po zdjęciu filtra p.pyłkowego usunąć tą górną klapkę dremelem, i tą dolną klapkę ustawić w taki sposób, żeby działał jedynie obieg otwarty. Podpowiedzcie, czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Czy po wywaleniu tej górnej klapki, da się dojść do tej dolnej klapki od strony filtra kabinowego na tyle, żeby przestawić ją w odpowiedni obieg?

Druga kwestia, to czy ta klapka przesuwa się jedynie w momencie, kiedy przełączamy na klimatroniku obiegi z zewnętrznego na wewnętrzny, czy np. przy włączaniu/wyłączeniu samochodu też automatycznie ta klapka się otwiera lub zamyka? Czy ewentualne przestawienie tego obiegu na stałe w obieg zewnętrzny nie spowoduje, że auto będzie się gorzej nagrzewało, lub stwarzało jakieś inne kłopoty? Liczę na wasze podpowiedzi w temacie, bo skoro nie używam obiegu zamkniętego, to może uda mi się jakoś temat opanować bez rozbierania schowka..

Pozdrawiam, Przemek


Stary golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=654560&sid=66e1d1a566355ce7cec8160eed20ab37#654560 8)
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:

jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

Bardzo silne parowanie szyb

Post autor: jameess » wt lis 27, 2012 16:53

Mam tak samo, a że na razie nie chce mi się babrać z tym to ustawiłem klapki na obieg otwarty. Tutaj możesz zobaczyć jak to dokładnie działa :http://www.youtube.com/watch?v=oOe4Ry-39jk.

Jak siedzisz na fotelu kierowcy to pochyl się pod schowek pasażera i poszukaj palcami kratki, jak klapka jest zasłonięta to ok , masz obieg otwarty, jak włożysz tam palce to lipa, masz obieg zamknięty, górna klapa pod filtrem ma być w pionie.
Zrób tak: posadź kogoś na fotelu kierowcy, ty ściągnij osłonę filtra na podszybiu i wyciągnij filtr. I teraz osoba w aucie niech włącza obieg zamknięty i za chwile niech wyłącza a ty w chwili wyłączania starasz się delikatnie pchnąć jedną lub druga klapkę.

Tylko pamiętaj, delikatnie z wyczuciem i na pewno się da to zdobić. Jak poobserwujesz jak to jest na filmie to do dolnej klapki też się dobierzesz spokojnie od strony filtra, tylko delikatnie i z wyczuciem.

Jak już tak zrobisz to klapki zostaną w takim położeniu na amen, chyba że znów włączysz obieg wewnętrzny, ;)

pozdrawiam
jameess



Awatar użytkownika
Przemas_82
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: wt lut 21, 2006 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Bardzo silne parowanie szyb

Post autor: Przemas_82 » wt lis 27, 2012 23:20

Dzięki za zainteresowanie tematem. Próbowałem już opisanego przez Ciebie sposobu z naciskaniem klapki pod filtrem kabinowym, podczas gdy druga osoba wyłączała obieg zamknięty, ale klapka nie dała się przesunąć. Faktem jest, że ja się obawiałem o to, żeby jej nie złamać, więc robiłem to bardzo delikatnie, a skoro mówisz, że pójdzie, to może trzeba spróbować trochę bardziej zdecydowanie.. Spróbuję wsadzić rękę pod schowek i poszukać tej drugiej klapki, która powinna domykać pobór powietrza z wnętrza auta i zobaczymy jaki będzie efekt. Nie jest jeszcze bardzo zimno, więc mam nadzieję, że ten plastik nie pęknie..

Pozdrawiam, Przemek


Stary golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=654560&sid=66e1d1a566355ce7cec8160eed20ab37#654560 8)
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:

jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

Bardzo silne parowanie szyb

Post autor: jameess » śr lis 28, 2012 09:20

Od strony filtra włożysz palce pod "płetwe" od strony kabiny i spróbuj popchnąć najpierw te mniejszą klapkę od spodem, taka z filcem, a dopiero wtedy tę na górze "płetwę" . Płetwę też naciskaj tę część węższą od strony kabiny i tę węższa krawędź ma być na dole. Jak zrobisz to w innej kolejności płetwa pęknie na pewno.



Awatar użytkownika
przemal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: wt wrz 18, 2012 18:29
Lokalizacja: NO

Bardzo silne parowanie szyb

Post autor: przemal » śr lis 28, 2012 11:22

Dopiero przedwczoraj sprawdziłem jak jest u mnie i rzeczywiście klapka zablokowana. Nie mając drugiej osoby do wciskania przycisku zdjąłem schowek i delikatnie popychałem/podciągałem białą dźwignię klapek. Chyba tak jest zresztą bezpieczniej bo nie ma ryzyka połamania klapek. Wreszcie ruszyła i w pozycji otwartej zostawiłem. Przyjechałem dziś do pracy i po prostu niebo a ziemia. Zero pary na szybach :bigok:
Przemas_82 gdybyś nie założył tematu to pewnie dalej bym cudował, wietrzył auto, mył szyby, wstawiał pochłaniacze wilgoci na noc itd. Dzięki :pub: Masz punkta ode mnie.
btw. widzę, że imiennie i rocznikowo jesteśmy zgodni :hmm:


Gran Turismo Iniezione

Awatar użytkownika
Przemas_82
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: wt lut 21, 2006 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Bardzo silne parowanie szyb

Post autor: Przemas_82 » śr lis 28, 2012 15:39

Zastanawiałem się, czy zakładać kolejny raz takiego posta, żeby nie zaśmiecać niepotrzebnie forum, ale widać, że warto co jakiś czas odświeżyć temat parujących szyb. Wczoraj niewiele podziałałem w kwestii klapek obiegu powietrza. Sprawdziłem tylko, że dolna klapka porusza się bez żadnych oporów (da się ją faktycznie wyczuć pod schowkiem), ale jednocześnie nie słychać, żeby w jakikolwiek sposób poruszała silniczkiem. Pewnie się zębatki zmieliły na dobre. Może dzisiaj uda mi się znaleźć trochę czasu, żeby otworzyć jeszcze raz ten filtr kabinowy i spróbować ustawić górną klapkę w odpowiedniej pozycji.
Odrębny problem to lekki tłustawy nalot na szybach. Nie wiem, czy to dlatego, że ciągnie powietrze z wnętrza samochodu, czy może opisywany przypadek nieszczelnej nagrzewnicy. Mimo wszystko płynu chłodzącego ze zbiorniczka wyrównawczego nie ubywa ani trochę, więc liczę na to, że udrożnienie obiegu zewnętrznego powietrza i odtłuszczenie szyb załatwi sprawę..

Pozdrawiam, Przemek


Stary golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=654560&sid=66e1d1a566355ce7cec8160eed20ab37#654560 8)
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Bardzo silne parowanie szyb

Post autor: marcin7x5 » czw lis 29, 2012 13:12

Umyj/odtłuśc szybę. Jeżeli ponownie wróci ten nalot to niestety gdzieś się sączy z nagrzewnicy.



Awatar użytkownika
Przemas_82
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: wt lut 21, 2006 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Bardzo silne parowanie szyb

Post autor: Przemas_82 » pt lis 30, 2012 08:21

Udało mi się udrożnić obieg otwarty i zobaczymy jaki będzie efekt. Klapki trzymały dość mocno, ale jakoś udało się je ruszyć i mam nadzieję, że już zostaną w takiej pozycji :-) W każdym razie zamykanie i otwieranie obiegu ich nie rusza pomimo tego, że silniczek coś tam mieli. Dla mnie i tak potrzebny jest tylko obieg otwarty, więc nie ma problemu. Wczoraj zrobiłem krótką trasę to szyby były czyste, zobaczymy jak trochę pojeżdżę. Dodatkowo odtłuściłem je porządnie benzyną ekstrakcyjną i po jakimś czasie zobaczę, czy tłusty nalot wraca, czy może jednak problem udało się rozwiązać :D

Pozdrawiam, Przemek


Stary golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=654560&sid=66e1d1a566355ce7cec8160eed20ab37#654560 8)
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:

grzechu561
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lut 03, 2010 21:26
Lokalizacja: Świnoujście

Bardzo silne parowanie szyb

Post autor: grzechu561 » ndz gru 02, 2012 14:19

Mój kolega miał podobny problem w swoim Golfie. Tłusta szyba, dodatkowo miał wilgotny dywanik przy nawiewie na stopy od strony pasażera. Jednak padło na nagrzewnicę :/ i o ile koszt jej nie jest oszałamiający, to koszty wymiany są duże (chyba że się robi to samemu ;)).

A ja mam pytanko, jak sprawdzić błędy klimatyzacji (climatronic-a) ? Bo mam też problem z parowaniem i chciałem najpierw tak spróbować to sprawdzić. U mnie problem z parowaniem pojawia się nie raz, gdy np. ruszam z pod domu i jest wszystko ok, dojeżdżam do pierwszych świateł i po ruszeniu wszystkie szyby zaparowane. Zauważyłem również, że jak mam np. ustawione 20 st. C to nieraz z nawiewów leci troche cieplejsze a nie raz zimniejsze powietrze.

Może jak ktoś będzie działał z klapkami to niech sprawdzi, czy przy włączaniu silnika te klapki się ruszają czy nie ? Tak dla przyszłych i bardziej leniwych pokoleń :D:D

Z góry dziękuje ;)



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Bardzo silne parowanie szyb

Post autor: Haki » śr gru 12, 2012 22:29

grzechu561, http://forum.vw-passat.pl/threads/54-Kody-klimatronic" onclick="window.open(this.href);return false; tu znajdziesz odrobinkę nt diagnozy climatronica


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
malinex2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: ndz cze 10, 2012 22:44
Lokalizacja: Aleksandrów Ł, Frankfurt A M

Bardzo silne parowanie szyb

Post autor: malinex2 » czw gru 13, 2012 20:06

Mialem podobna sytuacje , wyczyszczenie szyby nic nie dawalo , tak samo wymiana dywanikow na gumowe ;/ Powodem zamieszania byla nagrzewnica . Wymiana w pelni pomogla , z tym ,ze wymiana jest bardziej kosztowna niz sama nagrzewnica ;d Lepiej dzialac samemu , jest tutaj troche poradnikow ktore mi pomogly :) Pozdrawiam


Kupie kompletny pakiet GTI do golfa mk5 oraz znaczki GTD z golfa Mk6/ mk7 PW :)

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Bardzo silne parowanie szyb

Post autor: Haki » czw gru 13, 2012 20:55

Nagrzewnicę to się wymienia jak na szybie masz tłusty nalot powstały z pary płynu chłodzącego .... w innych przypadkach trzeba szukać gdzie indziej ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Kamil0291
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob gru 15, 2012 11:13
Lokalizacja: Brzesko

Bardzo silne parowanie szyb

Post autor: Kamil0291 » sob gru 15, 2012 16:45

Wymień sobie filtr kabinowy na filtr z węglem aktywnym, po za tym zerknij czy nie masz zamkniętego obiegu.



BORYSEWICZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob cze 25, 2011 15:23
Lokalizacja: Płock

Bardzo silne parowanie szyb

Post autor: BORYSEWICZ » wt gru 18, 2012 20:02

Pytanie na przylepę.

Ma ktoś dojście do takiej klapki nawiewu pod filtrem przeciwpyłkowym w podszybiu?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości