Bardzo silne parowanie szyb
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Przemas_82
- Ma gadane
- Posty: 211
- Rejestracja: wt lut 21, 2006 19:40
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Bardzo silne parowanie szyb
Witam,
wiem, że odgrzewam stary temat, ale problem wciąż ten sam. Przeczytałem dokładnie cały wątek z archiwum: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=144660" onclick="window.open(this.href);return false; ale mam kilka dodatkowych pytań.. Samochód paruje tak jak w Waszych przypadkach, a po włączeniu klimatyzacji w miarę odparowuje. Dzieje się tak jednak tylko w mieście, przy jeździe z niewielką prędkością, ponieważ podczas jazdy na trasie, z prędkością nawet 90-100km/h, pomimo włączonego klimatronika szyba jest cała zaparowana i nawiew na szybę praktycznie w ogóle nie dmucha (u Was też tak było?). Dobrałem się do górnej klapki obiegu zew/wew pod filtrem kabinowym i oczywiście zablokowana w pozycji poziomej, czyli zamknięta. Zastanawiam się nad możliwymi rozwiązaniami tego problemu.. Ponieważ nie używam w ogóle obiegu zamkniętego w samochodzie, zasadniczo nie jest mi on potrzebny. Czytałem wypowiedzi, że niektórzy usuwali tą klapkę i robili na stałe obieg zewnętrzny. Nie ukrywam, że rozbieranie schowka jest dla mnie trochę kłopotliwe, ponieważ obawiam się o to, że popękają zatrzaski i nie da rady tego potem złożyć z powrotem w całość. Szczególnie chodzi o wymontowanie tych plastików z tunelu koło skrzyni biegów, pod którymi jest ukryty 7 torx. Myślałem już o takiej wersji, żeby po zdjęciu filtra p.pyłkowego usunąć tą górną klapkę dremelem, i tą dolną klapkę ustawić w taki sposób, żeby działał jedynie obieg otwarty. Podpowiedzcie, czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Czy po wywaleniu tej górnej klapki, da się dojść do tej dolnej klapki od strony filtra kabinowego na tyle, żeby przestawić ją w odpowiedni obieg?
Druga kwestia, to czy ta klapka przesuwa się jedynie w momencie, kiedy przełączamy na klimatroniku obiegi z zewnętrznego na wewnętrzny, czy np. przy włączaniu/wyłączeniu samochodu też automatycznie ta klapka się otwiera lub zamyka? Czy ewentualne przestawienie tego obiegu na stałe w obieg zewnętrzny nie spowoduje, że auto będzie się gorzej nagrzewało, lub stwarzało jakieś inne kłopoty? Liczę na wasze podpowiedzi w temacie, bo skoro nie używam obiegu zamkniętego, to może uda mi się jakoś temat opanować bez rozbierania schowka..
Pozdrawiam, Przemek
wiem, że odgrzewam stary temat, ale problem wciąż ten sam. Przeczytałem dokładnie cały wątek z archiwum: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=144660" onclick="window.open(this.href);return false; ale mam kilka dodatkowych pytań.. Samochód paruje tak jak w Waszych przypadkach, a po włączeniu klimatyzacji w miarę odparowuje. Dzieje się tak jednak tylko w mieście, przy jeździe z niewielką prędkością, ponieważ podczas jazdy na trasie, z prędkością nawet 90-100km/h, pomimo włączonego klimatronika szyba jest cała zaparowana i nawiew na szybę praktycznie w ogóle nie dmucha (u Was też tak było?). Dobrałem się do górnej klapki obiegu zew/wew pod filtrem kabinowym i oczywiście zablokowana w pozycji poziomej, czyli zamknięta. Zastanawiam się nad możliwymi rozwiązaniami tego problemu.. Ponieważ nie używam w ogóle obiegu zamkniętego w samochodzie, zasadniczo nie jest mi on potrzebny. Czytałem wypowiedzi, że niektórzy usuwali tą klapkę i robili na stałe obieg zewnętrzny. Nie ukrywam, że rozbieranie schowka jest dla mnie trochę kłopotliwe, ponieważ obawiam się o to, że popękają zatrzaski i nie da rady tego potem złożyć z powrotem w całość. Szczególnie chodzi o wymontowanie tych plastików z tunelu koło skrzyni biegów, pod którymi jest ukryty 7 torx. Myślałem już o takiej wersji, żeby po zdjęciu filtra p.pyłkowego usunąć tą górną klapkę dremelem, i tą dolną klapkę ustawić w taki sposób, żeby działał jedynie obieg otwarty. Podpowiedzcie, czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Czy po wywaleniu tej górnej klapki, da się dojść do tej dolnej klapki od strony filtra kabinowego na tyle, żeby przestawić ją w odpowiedni obieg?
Druga kwestia, to czy ta klapka przesuwa się jedynie w momencie, kiedy przełączamy na klimatroniku obiegi z zewnętrznego na wewnętrzny, czy np. przy włączaniu/wyłączeniu samochodu też automatycznie ta klapka się otwiera lub zamyka? Czy ewentualne przestawienie tego obiegu na stałe w obieg zewnętrzny nie spowoduje, że auto będzie się gorzej nagrzewało, lub stwarzało jakieś inne kłopoty? Liczę na wasze podpowiedzi w temacie, bo skoro nie używam obiegu zamkniętego, to może uda mi się jakoś temat opanować bez rozbierania schowka..
Pozdrawiam, Przemek
Stary golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=654560&sid=66e1d1a566355ce7cec8160eed20ab37#654560 8)
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:
Bardzo silne parowanie szyb
Mam tak samo, a że na razie nie chce mi się babrać z tym to ustawiłem klapki na obieg otwarty. Tutaj możesz zobaczyć jak to dokładnie działa :http://www.youtube.com/watch?v=oOe4Ry-39jk.
Jak siedzisz na fotelu kierowcy to pochyl się pod schowek pasażera i poszukaj palcami kratki, jak klapka jest zasłonięta to ok , masz obieg otwarty, jak włożysz tam palce to lipa, masz obieg zamknięty, górna klapa pod filtrem ma być w pionie.
Zrób tak: posadź kogoś na fotelu kierowcy, ty ściągnij osłonę filtra na podszybiu i wyciągnij filtr. I teraz osoba w aucie niech włącza obieg zamknięty i za chwile niech wyłącza a ty w chwili wyłączania starasz się delikatnie pchnąć jedną lub druga klapkę.
Tylko pamiętaj, delikatnie z wyczuciem i na pewno się da to zdobić. Jak poobserwujesz jak to jest na filmie to do dolnej klapki też się dobierzesz spokojnie od strony filtra, tylko delikatnie i z wyczuciem.
Jak już tak zrobisz to klapki zostaną w takim położeniu na amen, chyba że znów włączysz obieg wewnętrzny,
pozdrawiam
jameess
Jak siedzisz na fotelu kierowcy to pochyl się pod schowek pasażera i poszukaj palcami kratki, jak klapka jest zasłonięta to ok , masz obieg otwarty, jak włożysz tam palce to lipa, masz obieg zamknięty, górna klapa pod filtrem ma być w pionie.
Zrób tak: posadź kogoś na fotelu kierowcy, ty ściągnij osłonę filtra na podszybiu i wyciągnij filtr. I teraz osoba w aucie niech włącza obieg zamknięty i za chwile niech wyłącza a ty w chwili wyłączania starasz się delikatnie pchnąć jedną lub druga klapkę.
Tylko pamiętaj, delikatnie z wyczuciem i na pewno się da to zdobić. Jak poobserwujesz jak to jest na filmie to do dolnej klapki też się dobierzesz spokojnie od strony filtra, tylko delikatnie i z wyczuciem.
Jak już tak zrobisz to klapki zostaną w takim położeniu na amen, chyba że znów włączysz obieg wewnętrzny,
pozdrawiam
jameess
- Przemas_82
- Ma gadane
- Posty: 211
- Rejestracja: wt lut 21, 2006 19:40
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Bardzo silne parowanie szyb
Dzięki za zainteresowanie tematem. Próbowałem już opisanego przez Ciebie sposobu z naciskaniem klapki pod filtrem kabinowym, podczas gdy druga osoba wyłączała obieg zamknięty, ale klapka nie dała się przesunąć. Faktem jest, że ja się obawiałem o to, żeby jej nie złamać, więc robiłem to bardzo delikatnie, a skoro mówisz, że pójdzie, to może trzeba spróbować trochę bardziej zdecydowanie.. Spróbuję wsadzić rękę pod schowek i poszukać tej drugiej klapki, która powinna domykać pobór powietrza z wnętrza auta i zobaczymy jaki będzie efekt. Nie jest jeszcze bardzo zimno, więc mam nadzieję, że ten plastik nie pęknie..
Pozdrawiam, Przemek
Pozdrawiam, Przemek
Stary golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=654560&sid=66e1d1a566355ce7cec8160eed20ab37#654560 8)
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:
Bardzo silne parowanie szyb
Od strony filtra włożysz palce pod "płetwe" od strony kabiny i spróbuj popchnąć najpierw te mniejszą klapkę od spodem, taka z filcem, a dopiero wtedy tę na górze "płetwę" . Płetwę też naciskaj tę część węższą od strony kabiny i tę węższa krawędź ma być na dole. Jak zrobisz to w innej kolejności płetwa pęknie na pewno.
Bardzo silne parowanie szyb
Dopiero przedwczoraj sprawdziłem jak jest u mnie i rzeczywiście klapka zablokowana. Nie mając drugiej osoby do wciskania przycisku zdjąłem schowek i delikatnie popychałem/podciągałem białą dźwignię klapek. Chyba tak jest zresztą bezpieczniej bo nie ma ryzyka połamania klapek. Wreszcie ruszyła i w pozycji otwartej zostawiłem. Przyjechałem dziś do pracy i po prostu niebo a ziemia. Zero pary na szybach
Przemas_82 gdybyś nie założył tematu to pewnie dalej bym cudował, wietrzył auto, mył szyby, wstawiał pochłaniacze wilgoci na noc itd. Dzięki Masz punkta ode mnie.
btw. widzę, że imiennie i rocznikowo jesteśmy zgodni
Przemas_82 gdybyś nie założył tematu to pewnie dalej bym cudował, wietrzył auto, mył szyby, wstawiał pochłaniacze wilgoci na noc itd. Dzięki Masz punkta ode mnie.
btw. widzę, że imiennie i rocznikowo jesteśmy zgodni
Gran Turismo Iniezione
- Przemas_82
- Ma gadane
- Posty: 211
- Rejestracja: wt lut 21, 2006 19:40
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Bardzo silne parowanie szyb
Zastanawiałem się, czy zakładać kolejny raz takiego posta, żeby nie zaśmiecać niepotrzebnie forum, ale widać, że warto co jakiś czas odświeżyć temat parujących szyb. Wczoraj niewiele podziałałem w kwestii klapek obiegu powietrza. Sprawdziłem tylko, że dolna klapka porusza się bez żadnych oporów (da się ją faktycznie wyczuć pod schowkiem), ale jednocześnie nie słychać, żeby w jakikolwiek sposób poruszała silniczkiem. Pewnie się zębatki zmieliły na dobre. Może dzisiaj uda mi się znaleźć trochę czasu, żeby otworzyć jeszcze raz ten filtr kabinowy i spróbować ustawić górną klapkę w odpowiedniej pozycji.
Odrębny problem to lekki tłustawy nalot na szybach. Nie wiem, czy to dlatego, że ciągnie powietrze z wnętrza samochodu, czy może opisywany przypadek nieszczelnej nagrzewnicy. Mimo wszystko płynu chłodzącego ze zbiorniczka wyrównawczego nie ubywa ani trochę, więc liczę na to, że udrożnienie obiegu zewnętrznego powietrza i odtłuszczenie szyb załatwi sprawę..
Pozdrawiam, Przemek
Odrębny problem to lekki tłustawy nalot na szybach. Nie wiem, czy to dlatego, że ciągnie powietrze z wnętrza samochodu, czy może opisywany przypadek nieszczelnej nagrzewnicy. Mimo wszystko płynu chłodzącego ze zbiorniczka wyrównawczego nie ubywa ani trochę, więc liczę na to, że udrożnienie obiegu zewnętrznego powietrza i odtłuszczenie szyb załatwi sprawę..
Pozdrawiam, Przemek
Stary golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=654560&sid=66e1d1a566355ce7cec8160eed20ab37#654560 8)
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:
Bardzo silne parowanie szyb
Umyj/odtłuśc szybę. Jeżeli ponownie wróci ten nalot to niestety gdzieś się sączy z nagrzewnicy.
- Przemas_82
- Ma gadane
- Posty: 211
- Rejestracja: wt lut 21, 2006 19:40
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Bardzo silne parowanie szyb
Udało mi się udrożnić obieg otwarty i zobaczymy jaki będzie efekt. Klapki trzymały dość mocno, ale jakoś udało się je ruszyć i mam nadzieję, że już zostaną w takiej pozycji W każdym razie zamykanie i otwieranie obiegu ich nie rusza pomimo tego, że silniczek coś tam mieli. Dla mnie i tak potrzebny jest tylko obieg otwarty, więc nie ma problemu. Wczoraj zrobiłem krótką trasę to szyby były czyste, zobaczymy jak trochę pojeżdżę. Dodatkowo odtłuściłem je porządnie benzyną ekstrakcyjną i po jakimś czasie zobaczę, czy tłusty nalot wraca, czy może jednak problem udało się rozwiązać
Pozdrawiam, Przemek
Pozdrawiam, Przemek
Stary golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=654560&sid=66e1d1a566355ce7cec8160eed20ab37#654560 8)
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: śr lut 03, 2010 21:26
- Lokalizacja: Świnoujście
Bardzo silne parowanie szyb
Mój kolega miał podobny problem w swoim Golfie. Tłusta szyba, dodatkowo miał wilgotny dywanik przy nawiewie na stopy od strony pasażera. Jednak padło na nagrzewnicę :/ i o ile koszt jej nie jest oszałamiający, to koszty wymiany są duże (chyba że się robi to samemu ).
A ja mam pytanko, jak sprawdzić błędy klimatyzacji (climatronic-a) ? Bo mam też problem z parowaniem i chciałem najpierw tak spróbować to sprawdzić. U mnie problem z parowaniem pojawia się nie raz, gdy np. ruszam z pod domu i jest wszystko ok, dojeżdżam do pierwszych świateł i po ruszeniu wszystkie szyby zaparowane. Zauważyłem również, że jak mam np. ustawione 20 st. C to nieraz z nawiewów leci troche cieplejsze a nie raz zimniejsze powietrze.
Może jak ktoś będzie działał z klapkami to niech sprawdzi, czy przy włączaniu silnika te klapki się ruszają czy nie ? Tak dla przyszłych i bardziej leniwych pokoleń :D
Z góry dziękuje
A ja mam pytanko, jak sprawdzić błędy klimatyzacji (climatronic-a) ? Bo mam też problem z parowaniem i chciałem najpierw tak spróbować to sprawdzić. U mnie problem z parowaniem pojawia się nie raz, gdy np. ruszam z pod domu i jest wszystko ok, dojeżdżam do pierwszych świateł i po ruszeniu wszystkie szyby zaparowane. Zauważyłem również, że jak mam np. ustawione 20 st. C to nieraz z nawiewów leci troche cieplejsze a nie raz zimniejsze powietrze.
Może jak ktoś będzie działał z klapkami to niech sprawdzi, czy przy włączaniu silnika te klapki się ruszają czy nie ? Tak dla przyszłych i bardziej leniwych pokoleń :D
Z góry dziękuje
Bardzo silne parowanie szyb
grzechu561, http://forum.vw-passat.pl/threads/54-Kody-klimatronic" onclick="window.open(this.href);return false; tu znajdziesz odrobinkę nt diagnozy climatronica
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- malinex2
- Ma gadane
- Posty: 169
- Rejestracja: ndz cze 10, 2012 22:44
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł, Frankfurt A M
Bardzo silne parowanie szyb
Mialem podobna sytuacje , wyczyszczenie szyby nic nie dawalo , tak samo wymiana dywanikow na gumowe ;/ Powodem zamieszania byla nagrzewnica . Wymiana w pelni pomogla , z tym ,ze wymiana jest bardziej kosztowna niz sama nagrzewnica ;d Lepiej dzialac samemu , jest tutaj troche poradnikow ktore mi pomogly Pozdrawiam
Kupie kompletny pakiet GTI do golfa mk5 oraz znaczki GTD z golfa Mk6/ mk7 PW
Bardzo silne parowanie szyb
Nagrzewnicę to się wymienia jak na szybie masz tłusty nalot powstały z pary płynu chłodzącego .... w innych przypadkach trzeba szukać gdzie indziej ...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Bardzo silne parowanie szyb
Wymień sobie filtr kabinowy na filtr z węglem aktywnym, po za tym zerknij czy nie masz zamkniętego obiegu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: sob cze 25, 2011 15:23
- Lokalizacja: Płock
Bardzo silne parowanie szyb
Pytanie na przylepę.
Ma ktoś dojście do takiej klapki nawiewu pod filtrem przeciwpyłkowym w podszybiu?
Ma ktoś dojście do takiej klapki nawiewu pod filtrem przeciwpyłkowym w podszybiu?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości