Strona 1 z 2

Przeciągniecie przewodu podciśnienia

: sob wrz 08, 2012 08:40
autor: GolfikMKII
Witajcie


Mam pytanie, ktoredy najlepiej przeciagnac przewod od licznika do komory silnika bo nie bardzo orientuje sie w tym a chcialem podlaczyc licznik z MFA do mojej PN'ki. Czy trzeba demontowac cala deske zeby przeciagnac ten wezyk?

Przeciągniecie przewodu podciśnienia

: sob wrz 08, 2012 09:36
autor: miś fazi
a nie dasz rady przeciągnąć go koło linki szybkościomierza ? przez przelotkę , wężyk podciśnienia jest cienki i sztywny , powinno się udać

Przeciągniecie przewodu podciśnienia

: sob wrz 08, 2012 10:08
autor: GolfikMKII
a da sie tamtedy ? bo wlasnie nie jestem pewien czy przejdzie ale tez pierwsza mysla mialem taka. niestety wezyk mam nie oryginalny tylko kupilem taki do instalacji pneumatycznych odpowiedniej grubosci. Ok dzieki za rade sprobuje tamtedy gdyby ktos mial jeszcze jakies propozycje to czekam aaa i oryginalnie ktoredy byl przeciagany ten wezyk ?

Przeciągniecie przewodu podciśnienia

: sob wrz 08, 2012 10:48
autor: miś fazi
tylko wężyk musisz mieć sztywny , bo inaczej podciśnienie go splaszczy i nic z tego nie będzie

Przeciągniecie przewodu podciśnienia

: sob wrz 08, 2012 11:49
autor: GolfikMKII
tak mam sztywny i juz go podlaczylem teraz borykam sie z problemem podlaczenia przycisku typu reset gdyz nie mam manetki MFA i nie wiem pod ktore piny w kostce bialej podpiac przegladalem http://forum.vwgolf.pl/download/file.php?id=8173" onclick="window.open(this.href);return false;
ale do jakiego koloru kabli podlaczyc we wtyczce co wpinam do licznika a nie przy liczniku bo nie chce mi sie znow go demontowac

Przeciągniecie przewodu podciśnienia

: sob wrz 08, 2012 21:13
autor: marcinek84
masa - biało/ niebieski
funkcja - biały
pamięć - czarno/ biały
reset - czerwono/ biały
czujnik temp. zewnętrznej - biało/ czerwony
czujnik temp. oleju - zielono/ czarny
Ale możesz nie mieć wcale przewodów tych we wtyczce jak nie miałeś MFA.
Co do przełącznika to akurat mam zrobiony zamiennik przełącznika MFA jak nie miałem manetki to używałem tego.

Przeciągniecie przewodu podciśnienia

: ndz wrz 09, 2012 09:19
autor: GolfikMKII
dobra zrobilem i dziala ale jest drobny problem tzn spalanie pokazuje mi ciagle 0.1 0.2 albo 0.3 nie zaleznie ile jade itp czy moze miec na to wplyw ze chyba zle linke od predkosciomierza zalozylem bo nie pokazuje predkosciomierz predkosci stoi na 0 ale przejechany dystans sie zmienia?

oraz obrotomierz na wolnych obrotach stoi na 0 czy moze miec na to wplyw predkosciomierz bo jak zakladalem predkosciomierz ta sprezynke napinajaca wskazowke naciagnalem z deka ale patrzylem i dochodzila wskazowka palcem normalnie do maks predkosci wiec jej ta sprezyna nie blokuje. Czy na obrotomierz ma tylko wplyw sygnal z zaplonu?

Przeciągniecie przewodu podciśnienia

: ndz wrz 09, 2012 13:43
autor: marcinek84
GolfikMKII pisze:ta sprężynkę napinającą wskazówkę naciągnąłem z deka
Może za mocno naciągnąłeś tą sprężynkę, jak zlicza kilometry to i dostaje dane do MFA.
A na MFA zlicza kilometry? Jak nie to może być coś nie tak z czujnikiem Halla z tyłu prędkościomierza.
GolfikMKII pisze:czy na obrotomierz ma tylko wpływ sygnał z zapłonu?
Tak, bo sygnał jest z cewki zapłonowej.

Przeciągniecie przewodu podciśnienia

: ndz wrz 09, 2012 15:27
autor: GolfikMKII
nie nie bo wszystko dziala zdaje mi sie ze predkosciomierz nie dziala bo zle pret od linki siadl a obrotomierz w MFA trybie serwisowym wskazuje 1100obr na walnych a obrotek zwykly 0 natomiat przy 2tys obr na MFA obrotek wskazuje 1500 i tak w zwyz jest roznica o 500

Ty Ty a z tym czujnikiem halla wlasnie moze byc cos nie tak teraz sobie przypomnialem ze jest przykrecony tylko na 1 srubie czy to moze miec wplyw? bo mi sie wydaje ze wlasnie przez to

Przeciągniecie przewodu podciśnienia

: ndz wrz 09, 2012 20:03
autor: marcinek84
Jak by Ci pręt linki źle siadł to i kilometrów by nie zliczało.
Z tym obrotkiem to może coś z elektryką wewnątrz, nie wiem czy jakiś wpływ ma regulator napięcia w liczniku, sam u siebie mam z obrotkiem do 3tys pokazuje potem przyspieszam a obroty 2x wolniej idą.
Z tym Hallem może ma za duży odstęp i nie zlicza impulsów jak możesz to przykręć na 2 śruby.

Przeciągniecie przewodu podciśnienia

: pn wrz 10, 2012 17:39
autor: GolfikMKII
wiec tak teraz predkosciomierz dziala sam od siebie zaczal dzialac tylko problem od 50 w dol straaaasznie wooolno odpada wskazowka do tego dalej pozostal problem ze spalaniem ciagle wskazuje 0.1 albo 0.2

Przeciągniecie przewodu podciśnienia

: pn wrz 10, 2012 19:53
autor: marcinek84
A pokazuje Ci dobrze przejechane kilometry? Na MFA.

Przeciągniecie przewodu podciśnienia

: wt wrz 11, 2012 16:39
autor: GolfikMKII
a to jest to km czy km/h? bo w ktoryms mi pokazuje predkosc max

tylko problem taki ze nie mam przycisku reset do MFA

aa i zeby zresetowac mfa majac tylko przycisk typu reset to musze zewrzec piny 12 i 13 w czarnej wtyczce licznika? czyli pamiec i reset ?

Przeciągniecie przewodu podciśnienia

: wt wrz 11, 2012 19:28
autor: marcinek84
GolfikMKII pisze:a to jest to km czy km/h?
powinno być obojętne bo jak zlicza impulsy to pokarze i przejechany dystans i prędkość.
GolfikMKII pisze:a i zeby zresetowac mfa majac tylko przycisk typu reset to muszę zewrzeć piny 12 i 13 w czarnej wtyczce licznika? czyli pamiec i reset ?
To nie takie proste :) Potrzebujesz przełącznik przesuwany 4 pozycyjny plus taki typu reset aby mieć zamiennik manetki tymczasowo, ja zmieściłem to w zaślepce.
Moj przełącznik wyglądał tak, tylko dołożony potem przycisk Mode.
Obrazek Obrazek

Jak chcesz to mogę wrzucić schemat jak to podłączyć.