Strona 1 z 2

Błąd wyświetlania spalania (MFA)

: pt lip 27, 2012 11:00
autor: cudak11480
Witam,

Nie wiem w którym temacie mógłbym umieścić mój problem więc postanowiłem napisać tutaj, jeśli źle to z góry przepraszam (proszę o podanie działu w którym mógłbym umieścić mój problem).

A mianowicie:

Posiadam VW Golf IV 1.4 16v 98r. (AKQ) od jakiegoś czasu zauważyłem, że na moim wyświetlaczu (MFA) spalanie chwilowe i średnie nawet podczas postoju wynosi 8,9l i podczas jazdy się nie zmienia. Tak jakby się coś zablokowało. Wcześniej nawet podczas jazdy jak ściągnąłem nogę z gazu to (wydaje mi się) spadało do 0. Postanowiłem zrobić RESET w manetce (przy kierownicy). Jak miałem ustawiony MFA 1 to RESET nie działał, jak przełączyłem na MFA 2 to RESET skasował MFA 1 i MFA 2, czyli wszystko chwilowo było OK, jednak nie wiem czemu nie mogłem zrobić RESETa na MFA 1. Po tym zabiegu wartości spalania chwilowego i średniego wróciły do normy, czyli 0 podczas postoju itp, itd. Jednak po dwóch, trzech dniach pojawiła się podobna sytuacja lecz troszkę inna. Tym razem wartości spalania średniego i chwilowego nie stoją miejscu tylko tak jakby zaczynają się od pewnej wartości (nie pamiętam jakiej, bo są różne przy każdym nowym włączeniu samochodu).

Przykład: W przypadku spalania chwilowego podczas postoju powinno być 0l to pokazuje np. 5,6l i do tej wartości dopiero dodaje, czyli jak podczas postoju normalnie pokazywałoby 0l, a podczas jazdy np. 7l to podczas postoju pokazuje 5,6l, a podczas jazdy dodaje te 7l do 5,6l i pokazuje 12,6l, a powinno być tylko 7l.

Troszkę pewnie zakręciłem, ale myślę, że można zrozumieć.

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

Re: Błąd wyświetlania spalania (MFA)

: ndz lip 29, 2012 16:27
autor: Szczygieł
cudak11480 pisze:Postanowiłem zrobić RESET w manetce (przy kierownicy). Jak miałem ustawiony MFA 1 to RESET nie działał, jak przełączyłem na MFA 2 to RESET skasował MFA 1 i MFA 2, czyli wszystko chwilowo było OK, jednak nie wiem czemu nie mogłem zrobić RESETa na MFA 1.
Wydaje mi się, że MFA 1 wskazuje dane tylko od odpalenia auta do jego zgaszenia, i chyba przez następne 3 godziny masz dane na kompie, po tym czasie dane się resetują. Co innego jest w MFA 2, bo tam znajdują się wartości, od początku, aż do resetu i tak w kółko :bajer:

Błąd wyświetlania spalania (MFA)

: ndz lip 29, 2012 23:05
autor: sidewind76
NIe wydaje ci się kolego MFA1 to dane tak jakby chwilowe czyli od odpalenie do końca jazdy a MFA2 sumaryczne

Błąd wyświetlania spalania (MFA)

: ndz lip 29, 2012 23:56
autor: Qto
MFA1 kasuje się samo po 2h od wyłączenia zapłonu...
cudak11480 pisze:W przypadku spalania chwilowego podczas postoju powinno być 0l
nie...licznik z immo2 (a taki zapewne posiadasz) podczas postoju pokazuje ostatnie spalanie pokazywane podczas jazdy...dopiero liczniki z immo3 pokazują realne spalanie...w l/h
cudak11480 pisze:a podczas jazdy np. 7l to podczas postoju pokazuje 5,6l, a podczas jazdy dodaje te 7l do 5,6l i pokazuje 12,6l, a powinno być tylko 7l.
pytanie podczas jakiej jazdy ?? bo podczas jazdy spalanie chwilowe można doprowadzić spokojnie do wartości 30l/100km

Błąd wyświetlania spalania (MFA)

: czw sie 02, 2012 11:36
autor: cudak11480
Już na początku postu proszę o cierpliwość podczas czytania oraz dziękuję za wszelką okazałą pomoc.
[b]belcho99[/b] pisze:spróbuj najprostszego sposobu zdejmij klemy i zwiąż drutem na 15 minut.
Odpiąłem tylko obie klemy, nie pomogło. A po co wiążę się drutem ?
[b]Szczygieł[/b] pisze:Wydaje mi się, że MFA 1 wskazuje dane tylko od odpalenia auta do jego zgaszenia, i chyba przez następne 3 godziny masz dane na kompie, po tym czasie dane się resetują.
MFA 1 - dane są analizowane i wyświetlane co jakiś czas (kilkudziesięciu merów lub kilka sekund) podczas jazdy. To akurat wiem, bo wcześniej jak jeździłem to podczas jazdy dane, np. chwilowego spalania się zmieniały. Co do MFA 2 - to jest tak jak piszesz, wartości (km przejechane, itp. itd.) się sumują i zostaną skasowane (wyzerowane) po RESECIE (manetka).
[b][color=#330099]Qto[/color][/b] pisze:MFA1 kasuje się samo po 2h od wyłączenia zapłonu...
Pewnie tak jest, nigdy nie sprawdzałem.
[b]cudak11480[/b] pisze:cudak11480 napisał(a):W przypadku spalania chwilowego podczas postoju powinno być 0l
Źle sprecyzowałem moją wypowiedź. Chodziło mi o to, że podczas jazdy wartości chwilowego spalania powinny się zmieniać (nie ważne jakie są to wartości rzędu 10l czy 30l), ale jak wcześniej zdjąłem nogę z gazu to po przejechaniu jakiś 30 - 50m wartość chwilowego spalania wynosiła 0, wiem, że nie jest to do końca prawdą, bo samochód jedzie więc nie może być 0. Po ponownym wciśnięciu pedału gazu wartość rosła np. do 10 po jeszcze mocniejszym wciśnięciu np 20 po obniżeniu 15 itp. itd. Podczas jazdy się zmieniały.
[b][color=#330099]Qto[/color][/b] pisze:nie...licznik z immo2 (a taki zapewne posiadasz) podczas postoju pokazuje ostatnie spalanie pokazywane podczas jazdy...dopiero liczniki z immo3 pokazują realne spalanie...w l/h
Dodałbym, że podczas postoju pokazuje ostatnie zarejestrowane chwilowe spalanie, bo 200m przed zatrzymaniem (postojem) na pewno było inne (zmiana co kilkadziesiąt metrów).

Jak można najprościej i najszybciej sprawdzić czy posiadam licznik z immo2 czy immo3 ? Programowo, np. VAG-COM ?
[b][color=#330099]Qto[/color][/b] pisze:pytanie podczas jakiej jazdy ?? bo podczas jazdy spalanie chwilowe można doprowadzić spokojnie do wartości 30l/100km
Zgadzam się sam miałem czasem blisko 30. Może znowu nie dokładnie napisałem o co mi chodzi.

Teraz się postaram :)

Powyżej w tym poście napisałem prawie to samo, ale reasumując mój problem: Podczas jazdy wartości chwilowego spalania powinny się zmieniać (nie ważne jakie są to wartości rzędu 10l czy 30l) co jakiś czas (kilkadziesiąt metrów lub kilkanaście sekund). Podczas jazdy po zdjęciu nogi z pedału gazu, po przejechaniu jakiś 30 - 50m wartość chwilowego spalania wynosiła 0, wiem, że nie jest to do końca prawdą, bo samochód jedzie więc nie może być 0. Po ponownym wciśnięciu pedału gazu wartość rośnie. Po ponownym wciśnięciu pedału gazu wartość rosła np. do 10 po jeszcze mocniejszym wciśnięciu np 20 po obniżeniu 15 itp. itd. Podczas jazdy te wartości się po prostu zmieniały. Tak miałem wcześniej. Obecnie też się zmieniają tylko jak ściągnę nogę z gazu to wartość chwilowego spalania nie spada do zera tak jak wcześniej, tylko stabilizuje się na np. 8,9 po ponownym wciśnięciu gazu wartość rośnie (normalne), ale teraz nigdy nie mogę zejść poniżej 8,9 (wcześniej było 0, 3.4,4.5, itp.). Problemem u mnie jest tylko to, że wcześniej po zdjęciu nogi z gazu po jakimś krótkim czasie na wyświetlaczu pokazywała się wartość 0, a teraz 8,9. Tak jakby to 8,9 było 0, ale wyświetlacz pokazuje 8,9. Robiłem RESET i wszystko powróciło do wcześniejsze wersji (czyli 0 podczas zdjęcia nogi z pedału gazu), ale tylko na parę dni.

Trochę się napisałem jednak ponownie bardzo dziękuję za wszelką pomoc.

Błąd wyświetlania spalania (MFA)

: czw sie 02, 2012 19:47
autor: Qto
cudak11480 pisze:wiem, że nie jest to do końca prawdą, bo samochód jedzie więc nie może być 0
podczas hamowania silnikiem (opisana sytuacja) spalanie faktycznie wynosi 0 :bajer: ...serio serio

Skoro zdjęcie klemy pomogło...a teraz znów jest kicha to podłącz kompa i sprawdź błędy w sterowniku silnika i liczniku, może coś tam wisi i powoduje takie szopy

Błąd wyświetlania spalania (MFA)

: pt sie 03, 2012 07:41
autor: cudak11480
[b]cudak11480[/b] pisze:Odpiąłem tylko obie klemy, nie pomogło. A po co wiążę się drutem ?
Niestety nie pomogło. Pomógł RESET w manetce.
[b][color=#330099]Qto[/color][/b] pisze:podczas hamowania silnikiem (opisana sytuacja) spalanie faktycznie wynosi 0 :bajer: ...serio serio
Faktycznie tak jest :) (z ciekawości sprawdziłem). Ale jak się jedzie na tzw. "luzie" (bez wbitego biegu) to już nie pokazuje spalania 0.
[b][color=#330099]Qto[/color][/b] pisze:a teraz znów jest kicha to podłącz kompa i sprawdź błędy w sterowniku silnika i liczniku, może coś tam wisi i powoduje takie szopy
Trzeba będzie tak zrobić. Na weekend podłącze i dam znać.

Odp: Błąd wyświetlania spalania (MFA)

: pt sie 03, 2012 08:39
autor: peppa_814
Hamując silnikiem paliwo jest całkowicie odcinane więc spalanie będzie wynosić zero, lecz podczas jazdy na ludzie samochód musi utrzymywać obroty. Tak samo jak na postoju na luzie. :bigok:

Szast prast przez Motorolę

Błąd wyświetlania spalania (MFA)

: pt sie 03, 2012 12:05
autor: sidewind76
analizując twój przypadek chyba nie obejdzie się bez rozebrania manetki i przelutowania pinów bo wygląda to tak jak by wieszał się MFA

Błąd wyświetlania spalania (MFA)

: sob gru 01, 2012 17:01
autor: hubos21
napiszę w tym wątku bo w sumie w temacie, chodzi o to, że mój znajomy ma Golfa IV 1.9 TDi 115KM 2001r i po każdym wyłączeniu auta kasuje się średnie spalanie, czy to normalka w golfie bo jestem przezwyczajony do audi gdzie śednie spalanie mamy aż do resetu

Błąd wyświetlania spalania (MFA)

: sob gru 01, 2012 18:16
autor: markus420
hubos21, odpowiedzi są już w temacie
Qto pisze:MFA1 kasuje się samo po 2h od wyłączenia zapłonu...
sidewind76 pisze:MFA2 sumaryczne
Jeśli znajomy chce mieć cały czas wyświetlane średnie spalanie niech się przełączy na MFA2 (przycisk reset)

Błąd wyświetlania spalania (MFA)

: sob gru 01, 2012 18:40
autor: hubos21
aha czyli to spalanie z "dwójką" z boku :)

Błąd wyświetlania spalania (MFA)

: sob gru 01, 2012 19:00
autor: markus420
z "dwójką" z boku
dokładnie.

Błąd wyświetlania spalania (MFA)

: śr paź 30, 2013 05:35
autor: neo1506
Witam. Dotarł ktoś do sedna sprawy ? W moim autku również wiesza się MFA i nie mam żadnych pomysłów jak ten problem rozwiązać, dodam iż na vagu nie wywala żadnych błędów.