Strona 1 z 1

Naprawa nawiewu i wymiana kanałów wentylacyjnych.

: czw lip 19, 2012 09:57
autor: bunny
Witam,

Mam problem z golfikiem 3, otóż od względnej nowości to znaczy gdzieś od okolic marca, kiedy go nabyłem nawiew nie działał tak jak powinien. To znaczy dmuchawa jest sprawna, natomiast pomimo puszczenia "wiania" na czwórkę, ciąg powietrza z kratek jest słabszy niż powinien być, gdy pokrętło jest na '1'.

Co zrobiłem w celu usunięcia problemu:
- wyczyściłem podszybie, oraz filtr powietrza,
- sprawdziłem czy dmuchawa jest sprawna i okazało się że jest, bo na "4" wiała tak mocno, że ledwo można było utrzymać ja w ręku,
- następnie sprawdzałem linki przy panelu nawiewu i też wszystko ok,
- no to zacząłem grzebać łapami w kanałach wentylacyjnych i poczułem, że gąbeczka na klapkach jest "spróchniała i lepka", no ale jak się potem doczytałem to może być poniekąd powód

to co mnie najbardziej zastanowiło, to pourywane uchwyty do linek, te przymocowane przy kanałach wentylacyjnych. Wygląda na to, że pomimo kręcenia sterowaniem nawiewu, linki poruszały się razem z pancerzykami i nie otwierały (chyba) klapek tak jak powinny.

Kupiłem nowe kanały wentylacyjne, które takie uchwyty mają niepowyłamywane. I moje pytanie do bardziej doświadczonych golfiarzy.

Czy właśnie te uchwyty od pancerzyków mogą być przyczyną słabego nawiewu, przez złe otwieranie klapek itp?
Czy ktoś zna jakiś dobry tutorial jak wymienić całe kanały wentylacyjne? Oraz jak je otworzyć, żeby wymienić spróchniała pianke na klapkach.
Wszelki sugestie mile widziane!

Naprawa nawiewu i wymiana kanałów wentylacyjnych.

: pt lip 20, 2012 22:22
autor: Paweł Marek
na siłe nawiewu ma wpływ tylko jedna klapka,umieszczona w kanale biegnącym od dmuchawy do strony lewej czyli w stronę zespołu nagrzewnicy i pokręteł. Zdejm schowek nad nogami pasażera zobaczysz ten kanał od spodu ma dźwignie uruchamiająca tę klapkę - od obiegu zamkniętego powiedzmy, zamyka się jak lewe pokrętło dasz maksymalnie w lewo, zobaczy czy ta dźwignia działa często się zapieka mechanizm tej klapki bo jest rzadko używany, jeśli jest ta klapka przymknięta linkę ma zatartą doraźnie otwórz ją na maksa.
Co do gąbki - problem poważny robi głównie klapka regulująca ciepłe/zimne. Ma otwory zaklejone gąbką jeśli się wykruszy to nie działa dobrze regulacja zimne/ciepłe i zawsze masz temperaturę pośrednia czyli w lecie i zimie leci letnie powietrze - o tym wszystko jest na forum. Pozostałe gąbeczki mają głównie funkcję wyciszająca klapki i są na ich brzegach - jeśli się wykruszą to dana klapka bardzo świszczy hałasuje - najłatwiej wyciąć odpowiedni kształt z piankowej podkładki pod mysz i po odtłuszczeniu wkleić na kropelkę czy jakiś butapren

Re: Naprawa nawiewu i wymiana kanałów wentylacyjnych.

: pn lip 23, 2012 08:26
autor: bunny
Paweł Marek pisze:na siłe nawiewu ma wpływ tylko jedna klapka,umieszczona w kanale biegnącym od dmuchawy do strony lewej czyli w stronę zespołu nagrzewnicy i pokręteł (...)
I chyba dokładnie o tę klapkę chodziło :) zamontowałem nowy panel nawiewu (w starym połamałem zębatki od ciepła zimna, przy ostatniej próbie naprawy). Podczepiłem wszystkie "trzymajki" pancerzyków od linek + trzymejke linki przy samej dmuchawie. I wszystko śmiga aż miło, że tak powiem na 1 wieje lepiej niż wcześniej na 4. A teraz na 4 normalnie łeb urywa taka wichura :okej:

Także problemem była źle naciągnięta linka od tej dźwigni sterowania siłą nawiewu, a linka była źle naciągnięta bo były uchwyty od przytrzymywania pancerzyków linki powyłamywane i to działało jak chciało, czyli nie działało. Tak ku przestrodze innych.

Dzięki za pomoc i topic jak dla mnie można zamknąć.