Rdza Golf mk4 kombi 2003r.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Rdza Golf mk4 kombi 2003r.
Witam!
Gdzie rdzewieją Wam "czwórki"? W mojej jest do roboty klapa tylna w dolnych narożach okna oraz dolny rant na powierzchni stykającej się z uszczelką przy otworach odpływowych. Dwa przednie błotniki od wewnętrznej strony w okolicach wzmocnienia z pianki. Dwa tylne błotniki na dole zaraz za tylnymi drzwiami. Są też pęcherze przy styku błotnika tylnego i zderzaka z jednej strony. Ponadto po zdjęciu nadkoli wydłubałem po szufli ziemi z dolnych okolic przednich błotników przy styku z drzwiami. Tam też coś zaczyna się dziać. Podejrzewam że za rok wyszłoby na wierzch. Słyszałem coś o progach ale u siebie nie znalazłem. Co o tym sądzicie, moim zdaniem trochę dużo tego jak na ten rocznik. Samochód nie był wcześniej robiony. Lakier jest oryginalny. Odstawiłem do lakiernika w piętek i czekam na odbiór.
Pozdrawiam!
Gdzie rdzewieją Wam "czwórki"? W mojej jest do roboty klapa tylna w dolnych narożach okna oraz dolny rant na powierzchni stykającej się z uszczelką przy otworach odpływowych. Dwa przednie błotniki od wewnętrznej strony w okolicach wzmocnienia z pianki. Dwa tylne błotniki na dole zaraz za tylnymi drzwiami. Są też pęcherze przy styku błotnika tylnego i zderzaka z jednej strony. Ponadto po zdjęciu nadkoli wydłubałem po szufli ziemi z dolnych okolic przednich błotników przy styku z drzwiami. Tam też coś zaczyna się dziać. Podejrzewam że za rok wyszłoby na wierzch. Słyszałem coś o progach ale u siebie nie znalazłem. Co o tym sądzicie, moim zdaniem trochę dużo tego jak na ten rocznik. Samochód nie był wcześniej robiony. Lakier jest oryginalny. Odstawiłem do lakiernika w piętek i czekam na odbiór.
Pozdrawiam!
Rdza Golf mk4 kombi 2003r.
MK4 najlepszych blach nie mają, niestety. Nawet ocynk jest cienki.
Rdzewieją najczęściej:
-miejsce styku przednich nadkoli przy progu
-tylna klapa
-progi
-nadkola
-korki
Mówię to po swoich jakiś tam doświadczeniach z mk4. Ogólnie po tym co widziałem to stwierdzam że Corsa B duzo lepiej się trzyma.
Rdzewieją najczęściej:
-miejsce styku przednich nadkoli przy progu
-tylna klapa
-progi
-nadkola
-korki
Mówię to po swoich jakiś tam doświadczeniach z mk4. Ogólnie po tym co widziałem to stwierdzam że Corsa B duzo lepiej się trzyma.
Rdza Golf mk4 kombi 2003r.
Kolega skaktus, ma całkowitą rację ... u mnie też swojego czasu klapa w Variancie na rogach przy szybie zaczęła rdzewieć ... nawet gdzieś temat dawałem z klamką i babolami ... po czasie znów wylazło - więc kupiłem całą - od borewika i poleciała cała w lakier ....
Co do progów ... rdzewieją ,,,, ja się w porę obudziłem ... wyczyściłem - zakonserwowałem - odnowienie powłoki zewnątrz + ori chlapacze ( wiem wiem - zaraz mi powiedzą ,że wiocha ) - ale dzięki nim nie mam tony syfu w progach + czyste auto po bokach i z tyłu po deszczu w trakcie jazdy
Mi rdzewieją trójkąty tylnych drzwi - przy szybach ( temat znany ) na dniach będzie wymiana na nówki ORI + do zrobienia 2 bombelki na tylnym nadkolu ...
Co do progów ... rdzewieją ,,,, ja się w porę obudziłem ... wyczyściłem - zakonserwowałem - odnowienie powłoki zewnątrz + ori chlapacze ( wiem wiem - zaraz mi powiedzą ,że wiocha ) - ale dzięki nim nie mam tony syfu w progach + czyste auto po bokach i z tyłu po deszczu w trakcie jazdy
Mi rdzewieją trójkąty tylnych drzwi - przy szybach ( temat znany ) na dniach będzie wymiana na nówki ORI + do zrobienia 2 bombelki na tylnym nadkolu ...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Rdza Golf mk4 kombi 2003r.
Co do tej rdzy to mówię to co widziałem po sąsiedzie z srebrnym mk4 kombiaku. Niestety w przypadku tego auta zjadło całą tylną klapę, wszystkie progi i nadkola. Co ciekawe, widziałem ostatnio mk4 z dziurą w prawym przednim nadkolu, od tak po prostu dziura...
Rdza Golf mk4 kombi 2003r.
Kurczę , albo jestem ślepy, albo mam farta. Moja Golfina w variancie z 99 r jak na razie trzyma się dobrze. Rdzy jeszcze nie stwierdziłem. Faktem jest że na klapie bagażnika w dolnych narożnikach szyby , lakier co jakiś czas odskakuje , ale odrobina lakieru w kolorze i bezbarwnego załatwia sprawę. Co do przednich błotników to też mam chlapacze /dobrze dopasowany oryginał / i kamienie nie piaskują progów. W miejscu mocowania chlapaczy rzeczywiście pod plastikowym nadkolem zbiera się piasek,inne syfy i odkłada się to w dole błotnika. Wystarczy jednak przy myciu auta dać ciśnienie w szczelinę pomiędzy błotnikiem a nadkolem i woda wszystko ładnie wypłukuje, można też mniejszym ciśnieniem po otwarciu drzwi kierować wodę w szczelinę pomiędzy błotnikiem a progiem. Muszę wspomnieć że auto po zakupie od Niemca w 2008 roku dostało w prezencie pod nadkola przód /tył i wszystkie zakamarki , progi kilka litrów biteksu.
Mój Tatusiobus ALH seria 97,5 KM & 210,6 Nm soft by Tune UP Gdańsk 120,1 KM & 280,2 Nm / był -sentyment pozostał / teraz Mondeo IV 140 KM TDCI
Rdza Golf mk4 kombi 2003r.
Jak dbasz - tak masz .
Jeśli na bieżąco w miarę spłukujesz sól z nadwozia w zimie, myjesz podwozie po zimie, oraz auto nie było bite, to baboli nie powinno być
Jeśli na bieżąco w miarę spłukujesz sól z nadwozia w zimie, myjesz podwozie po zimie, oraz auto nie było bite, to baboli nie powinno być
Rdza Golf mk4 kombi 2003r.
Większość ludzi jeździ nie mając pojęcia o konserwacji i potem takie skutki.
Rdza Golf mk4 kombi 2003r.
skaktus, otóż to
A szkoda, bo fajne autka się marnują, później coraz mocniej rdzewieją i ludziom nie chce już ich się robić...
Albo się wg. nich nie opłaca
A szkoda, bo fajne autka się marnują, później coraz mocniej rdzewieją i ludziom nie chce już ich się robić...
Albo się wg. nich nie opłaca
Rdza Golf mk4 kombi 2003r.
Co ciekawe sąsiad ma jednego z pierwszych mk3, diesel, czerwony, zero rdzy. Nie ma pojęcia o autach i nigdy nic nie konserwował. Jak to jest że czerwone golfiacze tak dobrze się trzymają ?
Rdza Golf mk4 kombi 2003r.
ostatnio się bawiłem w czyszczenie rantów błotników, dałem najpierw lakier na rdze, podkład, baranka i kolor.. podobno baranek na rancie błotnika świetnie się spisuje.. (oczywiście tylko od dołu)
Ostatnio zmieniony pt maja 25, 2012 17:24 przez zbyszegk, łącznie zmieniany 1 raz.
Rdza Golf mk4 kombi 2003r.
skaktus, a widziałeś go na żywo czy tylko foto albo opinia o braku rdzy właściciela ?
Re: Rdza Golf mk4 kombi 2003r.
Haaa to ja ostatnio miałem okazję oglądać ( dokładnie ) MK II GTD ( czerwony ) wyblakły - nigdy nie widzący konserwacji i wosków .... okaz ponad 20 letni bez grama rdzy na budzie .... nie wiem jak to jest ale już kiedyś ktoś coś pisał o tym że czerwone się lepiej trzymają .... ale temat jest o MK IV ,.,skaktus pisze:Co ciekawe sąsiad ma jednego z pierwszych mk3, diesel, czerwony, zero rdzy. Nie ma pojęcia o autach i nigdy nic nie konserwował. Jak to jest że czerwone golfiacze tak dobrze się trzymają ?
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Re: Rdza Golf mk4 kombi 2003r.
Witam!
Dziękuję za udział w tym temacie. Dziś odebrałem auto. Moim zdaniem lakiernik zrobił dobrze. Właśnie skończyłem myć i woskować oczywiście zapowiada się na deszcz... Za całą robotę wziął 550zł. do tego kolor 100ml i rozpuszczalnik - 35zł. Mam nadzieję że trochę pojeżdżę. Jednym z powodów którym kierowałem się przy wyborze auta było zapewnienie że mk4 ma dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Sporo czytałem w necie, słuchałem mechaników i wszyscy mówili że jeśli już golf 4 rdzewieje to oznacza że miał "szpachlowaną" przeszłość. Nie do końca tak jest. U mnie nic nie było robione a rdza się znalazła. Do pełni szczęścia pozostało mi jeszcze wymienić płyn hamulcowy i chłodniczy, ale to może za miesiąc. Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam!
Dziękuję za udział w tym temacie. Dziś odebrałem auto. Moim zdaniem lakiernik zrobił dobrze. Właśnie skończyłem myć i woskować oczywiście zapowiada się na deszcz... Za całą robotę wziął 550zł. do tego kolor 100ml i rozpuszczalnik - 35zł. Mam nadzieję że trochę pojeżdżę. Jednym z powodów którym kierowałem się przy wyborze auta było zapewnienie że mk4 ma dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Sporo czytałem w necie, słuchałem mechaników i wszyscy mówili że jeśli już golf 4 rdzewieje to oznacza że miał "szpachlowaną" przeszłość. Nie do końca tak jest. U mnie nic nie było robione a rdza się znalazła. Do pełni szczęścia pozostało mi jeszcze wymienić płyn hamulcowy i chłodniczy, ale to może za miesiąc. Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości