Rdza Golf mk4 kombi 2003r.

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kAfAr31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sie 22, 2011 18:26
Lokalizacja: Tomaszów Lub.

Rdza Golf mk4 kombi 2003r.

Post autor: kAfAr31 » śr maja 23, 2012 13:04

Witam!

Gdzie rdzewieją Wam "czwórki"? W mojej jest do roboty klapa tylna w dolnych narożach okna oraz dolny rant na powierzchni stykającej się z uszczelką przy otworach odpływowych. Dwa przednie błotniki od wewnętrznej strony w okolicach wzmocnienia z pianki. Dwa tylne błotniki na dole zaraz za tylnymi drzwiami. Są też pęcherze przy styku błotnika tylnego i zderzaka z jednej strony. Ponadto po zdjęciu nadkoli wydłubałem po szufli ziemi z dolnych okolic przednich błotników przy styku z drzwiami. Tam też coś zaczyna się dziać. Podejrzewam że za rok wyszłoby na wierzch. Słyszałem coś o progach ale u siebie nie znalazłem. Co o tym sądzicie, moim zdaniem trochę dużo tego jak na ten rocznik. Samochód nie był wcześniej robiony. Lakier jest oryginalny. Odstawiłem do lakiernika w piętek i czekam na odbiór.

Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Rdza Golf mk4 kombi 2003r.

Post autor: skaktus » śr maja 23, 2012 14:41

MK4 najlepszych blach nie mają, niestety. Nawet ocynk jest cienki.

Rdzewieją najczęściej:
-miejsce styku przednich nadkoli przy progu
-tylna klapa
-progi
-nadkola
-korki

Mówię to po swoich jakiś tam doświadczeniach z mk4. Ogólnie po tym co widziałem to stwierdzam że Corsa B duzo lepiej się trzyma.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Rdza Golf mk4 kombi 2003r.

Post autor: Haki » śr maja 23, 2012 19:51

Kolega skaktus, ma całkowitą rację ... u mnie też swojego czasu klapa w Variancie na rogach przy szybie zaczęła rdzewieć ... nawet gdzieś temat dawałem z klamką i babolami ... po czasie znów wylazło - więc kupiłem całą - od borewika i poleciała cała w lakier ....
Co do progów ... rdzewieją ,,,, ja się w porę obudziłem ... wyczyściłem - zakonserwowałem - odnowienie powłoki zewnątrz + ori chlapacze ( wiem wiem - zaraz mi powiedzą ,że wiocha ) - ale dzięki nim nie mam tony syfu w progach + czyste auto po bokach i z tyłu po deszczu w trakcie jazdy :P

Mi rdzewieją trójkąty tylnych drzwi - przy szybach ( temat znany ) na dniach będzie wymiana na nówki ORI + do zrobienia 2 bombelki na tylnym nadkolu ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Rdza Golf mk4 kombi 2003r.

Post autor: skaktus » śr maja 23, 2012 23:42

Co do tej rdzy to mówię to co widziałem po sąsiedzie z srebrnym mk4 kombiaku. Niestety w przypadku tego auta zjadło całą tylną klapę, wszystkie progi i nadkola. Co ciekawe, widziałem ostatnio mk4 z dziurą w prawym przednim nadkolu, od tak po prostu dziura...



Hansolo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: śr gru 03, 2008 17:33
Lokalizacja: Lębork

Rdza Golf mk4 kombi 2003r.

Post autor: Hansolo » czw maja 24, 2012 20:43

Kurczę , albo jestem ślepy, albo mam farta. Moja Golfina w variancie z 99 r jak na razie trzyma się dobrze. Rdzy jeszcze nie stwierdziłem. Faktem jest że na klapie bagażnika w dolnych narożnikach szyby , lakier co jakiś czas odskakuje , ale odrobina lakieru w kolorze i bezbarwnego załatwia sprawę. Co do przednich błotników to też mam chlapacze /dobrze dopasowany oryginał / i kamienie nie piaskują progów. W miejscu mocowania chlapaczy rzeczywiście pod plastikowym nadkolem zbiera się piasek,inne syfy i odkłada się to w dole błotnika. Wystarczy jednak przy myciu auta dać ciśnienie w szczelinę pomiędzy błotnikiem a nadkolem i woda wszystko ładnie wypłukuje, można też mniejszym ciśnieniem po otwarciu drzwi kierować wodę w szczelinę pomiędzy błotnikiem a progiem. Muszę wspomnieć że auto po zakupie od Niemca w 2008 roku dostało w prezencie pod nadkola przód /tył i wszystkie zakamarki , progi kilka litrów biteksu.


Mój Tatusiobus ALH seria 97,5 KM & 210,6 Nm soft by Tune UP Gdańsk 120,1 KM & 280,2 Nm / był -sentyment pozostał / teraz Mondeo IV 140 KM TDCI

Maggot
M & K
M & K
Posty: 2053
Rejestracja: czw lip 08, 2010 22:45

Rdza Golf mk4 kombi 2003r.

Post autor: Maggot » pt maja 25, 2012 12:08

Jak dbasz - tak masz .
Jeśli na bieżąco w miarę spłukujesz sól z nadwozia w zimie, myjesz podwozie po zimie, oraz auto nie było bite, to baboli nie powinno być :chytry:



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Rdza Golf mk4 kombi 2003r.

Post autor: skaktus » pt maja 25, 2012 14:35

Większość ludzi jeździ nie mając pojęcia o konserwacji i potem takie skutki.



Maggot
M & K
M & K
Posty: 2053
Rejestracja: czw lip 08, 2010 22:45

Rdza Golf mk4 kombi 2003r.

Post autor: Maggot » pt maja 25, 2012 14:39

skaktus, otóż to :crazy:
A szkoda, bo fajne autka się marnują, później coraz mocniej rdzewieją i ludziom nie chce już ich się robić...
Albo się wg. nich nie opłaca :?



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Rdza Golf mk4 kombi 2003r.

Post autor: skaktus » pt maja 25, 2012 16:47

Co ciekawe sąsiad ma jednego z pierwszych mk3, diesel, czerwony, zero rdzy. Nie ma pojęcia o autach i nigdy nic nie konserwował. Jak to jest że czerwone golfiacze tak dobrze się trzymają ?



Awatar użytkownika
zbyszegk
GTI Edition
GTI Edition
Posty: 749
Rejestracja: pt gru 02, 2005 20:46
Lokalizacja: BT
Kontakt:

Rdza Golf mk4 kombi 2003r.

Post autor: zbyszegk » pt maja 25, 2012 16:59

ostatnio się bawiłem w czyszczenie rantów błotników, dałem najpierw lakier na rdze, podkład, baranka i kolor.. podobno baranek na rancie błotnika świetnie się spisuje.. (oczywiście tylko od dołu)
Ostatnio zmieniony pt maja 25, 2012 17:24 przez zbyszegk, łącznie zmieniany 1 raz.



Maggot
M & K
M & K
Posty: 2053
Rejestracja: czw lip 08, 2010 22:45

Rdza Golf mk4 kombi 2003r.

Post autor: Maggot » pt maja 25, 2012 17:21

skaktus, a widziałeś go na żywo czy tylko foto albo opinia o braku rdzy właściciela ?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rdza Golf mk4 kombi 2003r.

Post autor: Haki » pt maja 25, 2012 23:07

skaktus pisze:Co ciekawe sąsiad ma jednego z pierwszych mk3, diesel, czerwony, zero rdzy. Nie ma pojęcia o autach i nigdy nic nie konserwował. Jak to jest że czerwone golfiacze tak dobrze się trzymają ?
Haaa to ja ostatnio miałem okazję oglądać ( dokładnie ) MK II GTD ( czerwony ) wyblakły - nigdy nie widzący konserwacji i wosków .... okaz ponad 20 letni bez grama rdzy na budzie .... nie wiem jak to jest ale już kiedyś ktoś coś pisał o tym że czerwone się lepiej trzymają :pub: .... ale temat jest o MK IV ,.,


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Rdza Golf mk4 kombi 2003r.

Post autor: skaktus » sob maja 26, 2012 11:36

Problem w tym że czerwone mk4 to trochę rzadki okaz ;)



kAfAr31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sie 22, 2011 18:26
Lokalizacja: Tomaszów Lub.

Re: Rdza Golf mk4 kombi 2003r.

Post autor: kAfAr31 » sob maja 26, 2012 15:47

Witam!

Dziękuję za udział w tym temacie. Dziś odebrałem auto. Moim zdaniem lakiernik zrobił dobrze. Właśnie skończyłem myć i woskować ;) oczywiście zapowiada się na deszcz... Za całą robotę wziął 550zł. do tego kolor 100ml i rozpuszczalnik - 35zł. Mam nadzieję że trochę pojeżdżę. Jednym z powodów którym kierowałem się przy wyborze auta było zapewnienie że mk4 ma dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Sporo czytałem w necie, słuchałem mechaników i wszyscy mówili że jeśli już golf 4 rdzewieje to oznacza że miał "szpachlowaną" przeszłość. Nie do końca tak jest. U mnie nic nie było robione a rdza się znalazła. Do pełni szczęścia pozostało mi jeszcze wymienić płyn hamulcowy i chłodniczy, ale to może za miesiąc. Dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości