Strona 1 z 2
Progi MK2
: ndz lut 26, 2012 17:03
autor: czeskii
Witam forumowiczów.
Zamierzam wymienić progi w swoim Golfie MK2 5D ponieważ po ostatnim podnoszeniu na lewarku, prawy próg z przodu samochodu zostal wgniecony.
I teraz pytanie dla tych, którzy sie z tym już bawili.
Jak to wygląda po wycięciu progu zewnętrznego, jeżeli wewnętrzny jest bardzo przegnity, co najlepiej i tanim kosztem zrobic z tym fantem ?
Wymiane planuje zrobic sam, lecz jeżeli znalazłby się ktoś z okolic sosnowca, ktoś kto zrobi to w miare tanio ( sama robocizna, ja zalatwie potrzebne elementy) to z chęcią oddam do roboty, ponieważ w moim garażu musiałbym robić machlojki bo stoi już bmw e30 które jest restaurowane od podstaw oraz dostanie nowe serce w postacii m30b35
.
Progi MK2
: ndz lut 26, 2012 17:18
autor: XV2
Jeżeli wewnętrzny jest bardzo przegnity to musisz wyspawac wzmocnienie tą płaską blachę bo jak zmienisz tylko próg to i tak ci wpadnie. Najlepiej poszukać kawałki blach z innego auta pospawać i popsikać sprayem antykorozyjnym ( czerwony)
Progi MK2
: ndz lut 26, 2012 21:37
autor: czeskii
ale o ile sie dobrze orientuje to wsrodku nie ma plaskiej blachy tylko taki profil z otworami
Progi MK2
: ndz lut 26, 2012 22:52
autor: XV2
Tak zgadza się ale jak mówisz ze skorodowało ci to taką ową blachę będzie potrzeba wstawić dla wzmocnienia progu. Ja w większości co widziałem ( 2 zmiana progu ) to tak było wstawiane.
Progi MK2
: ndz lut 26, 2012 23:46
autor: Michał_1977
czeskii, rekonstrukcja wzmocnienia progu.Ot,co Cię czeka.
Przerabiałem to setki razy,nie tylko w Golfie
Progi MK2
: pn lut 27, 2012 21:49
autor: czeskii
A z czego dorabiałeś ?
Progi MK2
: wt lut 28, 2012 15:32
autor: Michał_1977
czeskii pisze:A z czego dorabiałeś ?
Robiłem nowe wyklepki z arkusza blachy
Progi MK2
: wt lut 28, 2012 16:29
autor: Johnatan
Najgorzej bedzie zregenerować i spasować dolną listwę pod progiem. Odwiercasz (tylko przewiercasz listwę progu a nie na wylot z podłogą) tam zgrzewy, nawiercasz listwę npowego progu co np 3cm i migomatem zaspawujesz z listwą podłogi Jeżeli listwa tej podłogi jest zgnieciona i pognit to musisz tą podłoge jakoś dosztukować żeby ta listawa była. W progach drzwi tak samo. odwiercasz zgrzewy i nawiercasz nowy prób i spawasz w otworach do oryginalnych listew auta.
Progi MK2
: pt mar 09, 2012 17:33
autor: czeskii
Dobra, jutro zabieram się za wymianę progu
mam nadzieje ze zrobie to w jeden dzien bo od poniedziałku zaczynam w nowej pracy
a niestety ode mnie nie da sie tam niczym innym dojechac jedynie samochodem
Trzymajcie kciuki
Progi MK2
: pt mar 09, 2012 22:47
autor: Michał_1977
czeskii pisze:mam nadzieje ze zrobie to w jeden dzien
Zapomnij.Jeżeli nigdy wcześniej tego nie robiłeś i masz czas ograniczony do 1 dnia,to nawet nie bierz się za to.
Wycięcie starego,czyszczenie,rekonstrukcja wzmocnień,docinanie nowego,spawanie,szlifowanie-jesteś na półmetku.Później szpachle,podkłady,lakier,konserwacja.
Zastanów się,bo zostaniesz bez auta
Progi MK2
: pt mar 09, 2012 23:16
autor: czeskii
próg mam, musze tylko wyciac stary i wzmocnienia wspawac
a spawanie to pryszcz, jedynie wyczyscic to dobrze. wyszlifowac i zaszpachlowac moge w dzien nastepny
musze tylko wyciac i prog wewnetrzny o ile jest zgnity zrobic i dospawac nowe poszycie
zebym mogl fure na parkingu na nco zostawic
Progi MK2
: sob mar 10, 2012 08:12
autor: Michał_1977
czeskii, tylko weź pod uwagę,że mamy niskie temperatury na zewnątrz,spdające jeszcze poniżej zera.Cokolwiek położysz na blachę i nie pozwolisz mu się w cieple utwardzić i porządnie wyschnąć,to w krótkim czasie odlezie.
Nie żebym Cię zniechęcał,a wprost przeciwnie,ale czy nie lepiej z tym zaczekać na ciepłe dni?
Progi MK2
: sob mar 10, 2012 18:39
autor: czeskii
no własnie odłozylem to w czasie
Progi MK2
: ndz mar 11, 2012 21:51
autor: redbladexxx
ja miałem oba wgniecione, bo dziadek od którego kupiłem golfa nie jeździł nim ostatnie 2 lata. Dbając o zawieszenie postawił auto na drewnianych kołkach
i musiałem prostować.
Wewnątrz pod wykładziną wwyciąłem otwory, wyklepałem od środka, zaspawałem pomalowałem i nie ma śladu po złowieszczych kołkach drewna
Jak mocno Ci się sypie to docinanie blachy spawanie itp więc rutyna blacharza.