Strona 1 z 2

Tekturka przed chłodnice

: śr lut 01, 2012 13:45
autor: Ermac20
Witam, z uwagi na obecnie panujace mrozy silnik diesla potrzebuje duzo wiecej czasu na zagrzanie sie podczas jazdy a tym samym wzrasta jego spalanie i dluzej trzeba czekac na cieple powietrze w kabinie. Czy zatem dobrym rozwiazaniem w jest wlozenie np kartonu przed chlodnice? Kiedys tak robiono, wiem, ale czy to nie ma ujemnych skutkow na prace silnika itp? Jesli można to... jak cos takiego zrobic w golfie V bez np sciagania zderzaka??

Tekturka przed chłodnice

: śr lut 01, 2012 14:48
autor: carljohnson
skutków ujemnych nie przyniesie, no chyba że będzie tak przysłonięta że silnik zacznie się przegrzewać..:P

Tekturka przed chłodnice

: śr lut 01, 2012 15:12
autor: Ermac20
tylko jak sensownie to zrobic??

Tekturka przed chłodnice

: śr lut 01, 2012 15:20
autor: VWaldini81
Zasłoń tylko połowę chłodnicy. Chyba tę część którą wpada ciepły płyn z silnika.

Tekturka przed chłodnice

: śr lut 01, 2012 15:42
autor: Lukas_1
Ermac20, raczej nic Ci to nie da, a przynajmniej niewiele, to nie Star 200 ani Autosan, jak masz sprawny termostat i nagrzewnice, to płyn krąży praktycznie tyko po małym obiegu (silnik- nagrzewnica) i termostat nie puszcza go na chłodnice, tym bardziej przy obecnych temperaturach, bo pewnie wentylator w kabinie pracuje u Ciebie cały czas. Zakładanie tektury przy sprawnym termostacie wg. mnie nie ma sensu, jest to doraźne rozwiązanie jeżeli termostat nie pracuje jak należy, żeby chłodnica nie traciła ciepła tak szybko.

Tekturka przed chłodnice

: śr lut 01, 2012 15:47
autor: Qto
tak jak Lukas_1 pisze...chłodnica i tak jest zimna, więc osłanianie jej niewiele da.
Narobisz się żeby to jakoś wyglądało...chyba że dasz karton na po zewnętrznej stronie zderzaka :banghead: ...a efekty będą na prawdę mizerne, ale próbować możesz :chytry:

Tekturka przed chłodnice

: śr lut 01, 2012 16:31
autor: Ermac20
termostat jest nowy, sprawa wyglada tak ze jadac do pracy 30 km przy mrozie takim jak dzis np -13, silnik nie dal rady osiagnac 90 stopni, a jak sie tylko zatrzymalem na miejscu to temperatura niemal natychmiast zaczela opadac, mi sie wydaje, ze ma jednak znaczenie uderzenie zimnego powietrza z zewnatrz zarowno w chlodnice, do komory silnika jak i do samego silnika przez filtr powietrza. Dodam ze stan plynu jest optymalny a termostat, jak pisalem wczesniej - nowy. Przy temperaturze o polowe nizszej wszystko gra.

Tekturka przed chłodnice

: śr lut 01, 2012 18:12
autor: markus420
Termostat może być nowy, ale nie koniecznie sprawny. Zdarzają się wadliwe. Sprawdź dolny wąż po przejechaniu tych 30 km, czy nie jest ciepły. Może termostat już przepuszcza. Zasłanianie chłodnicy nic Ci nie da, tak jak pisali koledzy. Ogranicza to w jakimś stopniu wpływ powietrza na silnik, ale nie w takim, żeby pomogło w tym przypadku.

Tekturka przed chłodnice

: śr lut 01, 2012 18:15
autor: Ermac20
to opisz dokladnie jak sprawdzic ten termostat

Tekturka przed chłodnice

: śr lut 01, 2012 18:15
autor: Lukas_1
Ermac20, to że termostat jest nowy, nie musi wcale oznaczać, że jest sprawny, jak przejedziesz kilka km, samochód trochę się zagrzeje, zatrzymaj się, podnieś maskę i złap dłonią za przewód, który odchodzi od termostatu, jak będzie ciepły to sprawa jasna, termostat puszcza ciecz na duży obieg, zasłanianie chłodnicy niewiele pomoże. Moim zdaniem po 30 km nie mam opcji, żeby przy sprawnym termostacie silnik nie osiągnąłby temperatury pracy.
ma jednak znaczenie uderzenie zimnego powietrza z zewnatrz zarowno w chlodnice, do komory silnika jak i do samego silnika przez filtr powietrza
jakie może mieć znaczenie uderzenie zimnego powietrza w zimną (przy założeniu, że masz sprawny termostat) chłodnice to ja nie wiem, co może schładzać to zimne powietrze jak tam jest zimna ciecz? Co do filtra, to po to masz ic, żeby powietrze chłodzić bo chłodniejsze ma w sobie więcej atomów tlenu dzięki czemu Twój tdi jest mocniejszy.

Tekturka przed chłodnice

: śr lut 01, 2012 19:03
autor: Qto
Ermac20 pisze:jadac do pracy 30 km przy mrozie takim jak dzis np -13, silnik nie dal rady osiagnac 90 stopni
zamiast kombinować z zasłanianiem chłodnicy zainteresuj się termostatem :bajer: Tematów o termostatach pełno także zapraszam do wyszukiwarki.

Tekturka przed chłodnice

: czw lut 02, 2012 10:40
autor: Ermac20
a ktory to jest ten waz od termostatu u dolu ktory mam sprawdzic? moze jakies drobne foto dla wskazówki?

Tekturka przed chłodnice

: czw lut 02, 2012 10:41
autor: guziolek
Qto, ja się zainteresowałem termostatem :hmm: . Jazda trasą 18 km przy -19 wskazówka nad połową skali do 90C, z powrotem wskazówka tuż przed 90, ale nie łapie. Dolna rura jebi............e lodem aż strach, więc to nie termostat. Na postoju temperatura spada momentalnie Czujnik temperatury ok. Kiedyś tam wywaliło mi z nim byka, ale po sprawdzeniu i skasowaniu od pół roku cisza i wsio się zgadzało przy podpinaniu. Tego typu akcje występują tylko poniżej -15C.
Walić to nie chce mi się kombinować i na siłę szukać :bigok:

Tekturka przed chłodnice

: czw lut 02, 2012 11:24
autor: Lukas_1
a ktory to jest ten waz od termostatu u dolu ktory mam sprawdzic? moze jakies drobne foto dla wskazówki?
Ermac20, prościej byłoby, gdybyś napisał jaki masz kod silnika, ale w mk5 pewnie pd, oblukaj ten temat, masz tam prosto opisany schemat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=157343" onclick="window.open(this.href);return false;,
najprościej- zlokalizuj dolny przewód chłodnicy, śledź jego przebieg, na końcu (tam gdzie przewód będzie się łączył z blokiem silnika) powinien być termostat.