osłona zimowa

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

krisn36
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw wrz 24, 2009 15:41
Lokalizacja: opoczno
Kontakt:

osłona zimowa

Post autor: krisn36 » czw gru 08, 2011 14:49

Witam mam zapytanie czy może ktoś wie coś o osłonach zimowych na wloty powietrza do mk4.Czy można coś takiego dostać i gdzie ?



art_2008_a_
VW Baron
VW Baron
Posty: 3269
Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
Lokalizacja: WOT
Kontakt:

osłona zimowa

Post autor: art_2008_a_ » czw gru 08, 2011 16:01

krisn36, a w jakim celu ?

jeśli masz sprawny termostat to nic to nie przyspieszy w nagrzewaniu silnika. :bajer:



Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

osłona zimowa

Post autor: Tomek » czw gru 08, 2011 19:38

nie do końca kolego, termostat mam sprawny, sprawdzałem i testowałem tekturkę przed chłodnicą i rzeczywiście auto nagrzewa sie szybciej


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
Stalu
_
_
Posty: 3904
Rejestracja: pn lut 18, 2008 16:45
Lokalizacja: Pacanów
Kontakt:

osłona zimowa

Post autor: Stalu » czw gru 08, 2011 19:52

art_2008_a_ pisze:jeśli masz sprawny termostat to nic to nie przyspieszy w nagrzewaniu silnika
chyba na postoju, normalne ze jak zasłoni wlot powietrza na chłodnice to sie szybciej zagrzeje w czasie jazdy,bo nie chłodzi jej ped powietrza, testowałem w mk2 i pasku b3.


„Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej”

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

osłona zimowa

Post autor: guti » czw gru 08, 2011 21:28

.Tomek. pisze:chyba na postoju, normalne ze jak zasłoni wlot powietrza na chłodnice to sie szybciej zagrzeje w czasie jazdy,bo nie chłodzi jej ped powietrza,
jak masz sprawny termostat.. to chłodnice i tak masz zimną.. , więc tu nie chodzi o chłodzenie i tak zimnej chłodnicy.. , tylko komory silnika i samego silnik :)
w mk II w gril mozna było sobie zamontowac oryginalne zaslepki które własnie powodowały zmniejszony napływ zimnego powietrza do komory.. ja odczułem róznice.. w dodatku osłona pod silnik tez pomaga.. i wygłuszenie pokrywy silnika ( ale tu głównie o trzymanie ciepła )jak jest w mk IV nie mam pojęcia. trzeba byłoby poszukac, czy były jakies opcje wyposazenia na zimne klimaty.. bo nie wierze, ze szkopy nic takiego nie wymysliły.. skoro w mk II było..


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: osłona zimowa

Post autor: Tomek » pt gru 09, 2011 17:45

guti pisze: jak masz sprawny termostat.. to chłodnice i tak masz zimną.. , więc tu nie chodzi o chłodzenie i tak zimnej chłodnicy.. , tylko komory silnika i samego silnik :)
w mk II w gril mozna było sobie zamontowac oryginalne zaslepki które własnie powodowały zmniejszony napływ zimnego powietrza do komory.. ja odczułem róznice.. w dodatku osłona pod silnik tez pomaga.. i wygłuszenie pokrywy silnika [...]
Egzakli :popcorn:


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

osłona zimowa

Post autor: KamilP » pt gru 09, 2011 23:54

Ale nawet jak termostat jest zamknięty to góra chłodnicy i tak jest ciepła więc przez to chyba też troszkę silnik może się wolniej nagrzewać. Przynajmniej moim zdaniem :)



Awatar użytkownika
czarekcw
kierownik kibla
kierownik kibla
Posty: 2111
Rejestracja: ndz lip 17, 2011 21:28
Lokalizacja: Mrągowo / Emsburen DE

osłona zimowa

Post autor: czarekcw » sob gru 10, 2011 00:06

Takie rzeczy to do polonezów czy dużych fiatów a nie do Mk IV. Druciarstwo widać dalej istnieje...

Nie wiem jaki masz silnik ale u mnie przy obecnej pogodzie z rana jadąc do pracy to 5km przejadę i już mam wg licznika 90 stopni.


Mój MK4 AKL "BASIS" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413429" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

osłona zimowa

Post autor: Tomek » sob gru 10, 2011 15:48

benzynowy silnik szybciej osiąga temperaturę pracy, ja z tekturką w dieslu mam temperature roboczą po 3,5 km...
nazywaj jak chcesz a paliwo kosztuje, im szybciej wyłączy się u mnie wyprzedzenie zapłonu(odpowiednik ssania) tym mniej spalę paliwa


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Maggot
M & K
M & K
Posty: 2053
Rejestracja: czw lip 08, 2010 22:45

osłona zimowa

Post autor: Maggot » śr lut 22, 2012 16:16

Może trochę odgrzebię temacik, ale chcę dodać, że mi również zasłonięcie chłodnicy pomogło, choć zdaje mi się, że termostat sprawny :)
Mianowicie sytuacja tego typu:
W lato bez problemu do 90 się nagrzewał po przejechanie ok 5km ?
Natomiast gdy spadło poniżej zera, to w mieście nie problem, ale w trasie szybko gubił temp.
Zasłoniłem chłodnicę i w moment miałem 90 stopni gdziekolwiek, a i ciepło dłużej 3mał .

Także daje to :bigok:



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

osłona zimowa

Post autor: guti » śr lut 22, 2012 22:09

czarekcw pisze:Takie rzeczy to do polonezów czy dużych fiatów a nie do Mk IV. Druciarstwo widać dalej istnieje...

no jezeli dla Ciebie MK II np jest polonezem to szacun , powtarzam, zaslepka do grila w mk II jest ORYGINALNA i to nie jest zadne druciarstwo.. tylko pomysł konstruktorów VW
widze, ze jak ktos czegos nie widział i nie wie ze istnieje, to od razu druciarstwo..

nawet sprawny termostat nie wyrobi podczas jazdy przy bądz co bądz temp kolo zera, podczas jazdy w dłuzszej trasie.. temp spada, powietrze wpada do komory i chłodzi silnik...


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

zq_lbn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lip 08, 2009 23:29
Lokalizacja: Chełm/Lublin

osłona zimowa

Post autor: zq_lbn » czw lut 23, 2012 15:33

Zima co prawda się już chyba kończy i wielkich mrozów nie będzie, ale mimo to udzielę się w temacie :)

Zastanawia mnie, dlaczego wszyscy narzekają na nagrzewanie diesla. Przecież to oczywiste, ze silnik o takiej sprawności nie będzie się nagrzewał tak szybko jak benzyniak. Coś za coś (jakby nie patrzeć mniej paliwa "idzie w ciepło").

Jako, że do pracy mam tylko 2,5km (jestem wozidupą - wole marznąć w samochodzie, niż na zewnątrz) - szukałem rozwiązań na szybkie dogrzanie autka. Znalazło się bardzo proste rozwiązanie, które spowodowało, że zamiast dojeżdżać do roboty ze wskazówką temperatury, która ledwo drgnęła, dojeżdżałem z 90 na blacie (i to przy -20 na dworze). Wystarczyło wyłączyć grzanie (na LO w climatronicu) - po kilometrze wskazówka temperatury już solidnie się wychylała, a po 2km było prawie 90. Przecież nagrzewnica przy takiej różnicy temperatur działa, jak chłodnica (efekt identyczny do skopanego termostatu - płyn cały czas oddaje ciepło).

Co do zasłaniania chłodnicy - metoda może i średniowieczna, ale skuteczna (nie wychładza się tak przecież komora silnika). Nie wiem, czy mnie pamięć nie myli, ale bodajże w T4 w zestawie przy chłodnicy i wentylatorach były takie automatyczne żaluzje, które puszczały powietrze dopiero przy jakiejś temperaturze.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

osłona zimowa

Post autor: KamilP » czw lut 23, 2012 17:45

zq_lbn pisze:Przecież nagrzewnica przy takiej różnicy temperatur działa, jak chłodnica (efekt identyczny do skopanego termostatu - płyn cały czas oddaje ciepło).
Dokładnie. U mnie jest taka sprawa że jak mam ogrzewnie włączone to na blacie mam nie całe 80 stopni, jak przełącze na zimne to lekko ponad 80 stopni. I wiem wskaźnik mi zaniża ale temp silnika jest dobra, sprawdzone na podstawie wiatraka w chłodnicy, przy 90 stopniach się włączył schłodził do 85



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

osłona zimowa

Post autor: bongo » czw lut 23, 2012 18:32

zq_lbn pisze:Jako, że do pracy mam tylko 2,5km (jestem wozidupą - wole marznąć w samochodzie, niż na zewnątrz) - szukałem rozwiązań na szybkie dogrzanie autka. Znalazło się bardzo proste rozwiązanie, które spowodowało, że zamiast dojeżdżać do roboty ze wskazówką temperatury, która ledwo drgnęła, dojeżdżałem z 90 na blacie (i to przy -20 na dworze).
A w aucie - 19 :helm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości