Strona 1 z 1

leci ciepłe powietrze na nogi - pokrętło na zimnym

: śr cze 15, 2011 17:11
autor: prezesik25
Witajcie!

Wiem, że nagrzewnica w golfie 3 ma cały czas przepływ płynu, zamykanie ciepłego powietrza sterowane jest klapką (niebieska linka).
Czy to możliwe, że klapka blokująca ciepłe powietrze od nagrzewnicy nagrzewa się w takim stopniu, że ogrzewa lecące zimne powietrze? Czy jest gdzieś nieszczelność?
U mnie pokrętło skierowane jest na pozycję "zimne", lecz nadal czuć letnie powietrze lecące z kanałów wentylacyjnych... nawet wieczorem, gdy deska nie jest nagrzana od słońca.
Z lekka jest to mały dyskomfort podczas jazdy wieczorem, gdy na zewnątrz jest chłodne rześkie powietrze, a tu z nawiewu leci letnie i w aucie robi się "parówa".

Mam zamiar zdemontować w sobotę całą deskę, aby dobrać się do klapki sterującej powietrzem "ciepłe/zimne".
Wg mnie jest to przyczyna starzejących się gąbek uszczelniających znajdujących się na klapkach sterujących lub coś blokuje domykanie się klapki - spróbuję wcisnąć tam rurę od odkurzacza.

Co o tym sądzicie?

Przy okazji wymienię nagrzewnicę na nową, bo ta ma już prawie 20 lat :)

leci ciepłe powietrze na nogi - pokrętło na zimnym

: śr cze 15, 2011 18:07
autor: skaktus
Prawdopodobnie masz albo nieszczelność albo linki nie ciągną i nie ustawiają klapki jak trzeba.

leci ciepłe powietrze na nogi - pokrętło na zimnym

: czw cze 16, 2011 12:36
autor: sokol26
Przełączając na zimne powinieneś usłyszeć takie klapnięcie :) tz że klapka się zamknęła, na brzegach klapki jest taka pianka i tak jak piszesz mogła się zetrzeć i przepuszcza ciepłe powietrze. Powinno wystarczyć wymontowanie panelu od nawiewu i popielniczki żeby wszystko było ładnie widać.

leci ciepłe powietrze na nogi - pokrętło na zimnym

: czw cze 16, 2011 17:06
autor: prezesik25
sokol26 pisze:Przełączając na zimne powinieneś usłyszeć takie klapnięcie
no właśnie u mnie tego klapnięcia nie słychać, a pokrętło nie domyka się do końca, potem to już tylko linka pręży.

W sobotę od rana będę działał, fotki też porobię.