Strona 1 z 1

Mechanizm prędkościomerza w 16V

: czw cze 02, 2011 15:13
autor: tylny
Cześć. Mam taki problem: prędkościomierz w moim 16V działa (pokazuje prędkość) ale nie nalicza km. Znam problem bo rozebrałem licznik i jedna z zębatek jest uszkodzona. I teraz moje pytanie: czy mając prędkościomierz wyskalowany do 220 km/h i zakładając do niego tarczę (cyferblat) z prędkościomierza do 260 km/h uzyska się w pełni sprawny (nieprzekłamujący) prędkościomierz do 16V? Indeksy prędkości są w sumie te same.... Jednym słowem czy same mechanizmy w takich dwóch licznikach są takie same?

Mechanizm prędkościomerza w 16V

: czw cze 02, 2011 17:04
autor: tomek mk2 BDE
indeksy predkosci sa takie same ale cyferblat jest inaczej wyskalowany. zwroc uwage ze w predkosciomierzu wyskalowanym do 220km/h wskazowka stojaca pionowo wskazuje predkosc 120 a w tym od 16v wskazowka pionowo 140. czyli jadac np 120 na liczniku bedziesz mial 140. pozdr

Mechanizm prędkościomerza w 16V

: czw cze 02, 2011 17:34
autor: tylny
tomek mk2 2.0, no tak, a fakt, ze jest inna skrzynia/silnik nie ma znaczenia? Tak jak piszesz działoby się, gdybym załóżmy do licznika w 1,6 wstawił inny cyferblat. Tutaj chcę przełożyć cały mechanizm licznika z np 1,6 do 16V. Wiem, że w przypadku licznika z różnymi indeksami prędkości bedą przekłamania, ale przy takich samych?

Mechanizm prędkościomerza w 16V

: czw cze 02, 2011 23:18
autor: sokol26
jeżeli wywalisz stary prędkościomierz z licznika, a wstawisz nowy z innego o tym samym indeksie ale o większym zakresie prędkości to niema prawa niedziałać, rożnica będzie taka że wskazówka będzie wolniej chodzić, ponieważ skala większa a indeks ten sam, przynajmniej w teorii :)