Strona 1 z 1

Jak "dojść" do zegarów?

: sob sty 01, 2011 18:57
autor: tomas2424
Szukam porad i schematu jak dojść do zegarów w golfie 3 benzyna 1.8 kombi 93r.
Chciałem wymienić żaróweczki na diody a nie wiem jak się dobrać do zegarów, całego pulpitu.
Nie chciał bym połamać czegoś przy rozkręcaniu.Nie wiem od czego zacząć bo żadnych śrubeczek nie widać.Co najpierw się demontuje po drodze do zegarów?

Jak "dojść" do zegarów?

: sob sty 01, 2011 19:02
autor: karoldg
1- demontaż zegarów z auta:
Aby wyciągnąć zegary z auta należy wykręcić 8 śrub którymi przykręcone są elementy kokpitu – śruby umieszczone są pod zaślepkami oraz ukryte za kratkami nawiewów powietrza

1 – śruba pod trójkątną zaślepką po prawej stronie radia
2 – śruba pod podwójną prostokątną zaślepką po lewej stronie radia – lub pod sterownikiem podgrzewania foteli (wersja z podgrzewanymi fotelami) – przytrzymuje obudowę zegarów
3 – śruba w lewej kratce środkowego nawiewu
4 – śruba w prawej kratce środkowego nawiewu
aby wyciągnąć kratki nawiewów należy skierować je do góry i następnie podważyć delikatnie z boku
śrubokrętem (powinny wyskoczyć z zatrzasków)
5 – śruba pod włącznikiem świateł – (przytrzymuje obudowę zegarów)
6 – śruba w kratce nawiewu powietrza (od strony kierowcy)
7 – śruba w kratce nawiewu powietrza (od strony kierowcy )
8 – śruba pod zaślepka pod kratką nawiewu kierowcy ( zaślepka z kontrolkami ABS’u i AirBag’ów )
osłonę zegarów należy podważyć od dołu i wysunąć w kierunku kierownicy
zostały dwie śruby którymi VDO przykręcone jest do kokpitu – po wykręceniu śrub mocujących zespół wskaźników delikatnie położyć ( tarczami zegarów do dołu) i odczepić kostkę (białego koloru) z wiązką elektryczną która podłączona jest do gniazda na tylnej ściance po lewej stronie obudowy wskaźników – teraz można wysunąć kompletne zegary w kierunku kierownicy

Jak "dojść" do zegarów?

: sob sty 01, 2011 19:57
autor: Paweł Marek
Dla wyjęcia licznika: śruba pod zaślepkami po lewej koło włącznika i druga po prawej koło radio czyli raptem w sumie dwie, wyjmujemy z zatrzasków ramkę i licznik wychodzi wychodzi przez pochylenie go "na siebie", wkładamy rękę za licznik odpinamy wtyczkę i wyjmujemy licznik przez kierownicę.

Nie wiem po licho wyjmować kratki nawiewów, chyba że też są podświetlane ale to chyba nie w golfie, w Vento tak jest.

Jedna żaróweczka jest pod środkowym pokrętłem dostęp od tyłu opisany na forum. Pozostałe podświetlenia są we włącznikach z których każdy wychodzi osobno.

Jak "dojść" do zegarów?

: pt sie 10, 2012 13:42
autor: juniorow
Czy może mi ktoś pomóc, jak poradzić sobie z wyciągnięciem kostki pod zaślepka obok włącznika świateł?
W moim samochodzie jest tam kostka z kontrolkami od ABS i Airbag. Nie mogę jej wyciągnąć do siebie, bo coś trzyma po drugiej stronie (myślę, że kable, których nie chcę urwać), jednocześnie nie wydaje mi się, żeby one były aż tak krótkie....
Przerabiał już ktoś taki problem?

Jak "dojść" do zegarów?

: sob sie 11, 2012 10:38
autor: BartheZz_3
juniorow pisze:Czy może mi ktoś pomóc, jak poradzić sobie z wyciągnięciem kostki pod zaślepka obok włącznika świateł?
W moim samochodzie jest tam kostka z kontrolkami od ABS i Airbag. Nie mogę jej wyciągnąć do siebie, bo coś trzyma po drugiej stronie (myślę, że kable, których nie chcę urwać), jednocześnie nie wydaje mi się, żeby one były aż tak krótkie....
Przerabiał już ktoś taki problem?
kolego, wyciagnij wlacznik swiatel i bedziesz miec lepszy dostep do tej kostki "ABS + Airbag" to najprostsze :-P

Jak "dojść" do zegarów?

: pt sie 31, 2012 14:01
autor: juniorow
Już poradziłem sobie. W wersjach z kontrolkami ABS i Airbag trzeba niestety odkleić zaślepkę tych kontrolek i później podwadzić kostkę z kontrolkami.