Climatronik- parowanie szyb

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Rene
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr gru 07, 2005 18:18
Lokalizacja: Kraków

Climatronik- parowanie szyb

Post autor: Rene » wt lis 23, 2010 21:56

Od niedawna jestem w posiadaniu mk4. Ma zamontowany climatronik wymieniony filtr, dobity czynnik brak wycieków, oba wentylatory sprawne.

Ale czasem podczas jazdy zaparują mi szyby. Ustawiony jest zazwyczaj albo tylko na szyby albo dodatkowo na nogi, ECO jest wyłączone. We wcześniejszych autach z klimą (chłodziarka) po załączeniu AC momentalnie para wodna znikała z szyb nie wiem czy trwało może to 30sek. i na szybach przednich już nie było nic 2min i w całym aucie, natomiast w Golfie trwa to lata świetlne a o odparowaniu całego auta mogę myśleć po dobrych 30min jazdy.
Ostatnio jechałem z 4 osoby i dostawałem już szału komfort jazdy przypominał mi czasy 126p.

Czy ta sytuacja jest spowodowana moim złym użytkowaniem (ustawieniem climatronika) czy coś może być popsute/zatkane.
Goście od klimy powiedzieli że kompresor się załącza.


Obrazek

Awatar użytkownika
domino19140291
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr sty 07, 2009 01:22
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Climatronik- parowanie szyb

Post autor: domino19140291 » wt lis 23, 2010 22:06

sprawdź mój wątek miałem ten sam problem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=143&t=364261" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
micha003
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt sie 22, 2006 11:45
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Climatronik- parowanie szyb

Post autor: micha003 » wt lis 23, 2010 22:16

Problem masz w uzytkowaniu, nie climatronika. Tez myslalem ze jest cos nie tak, jak masz wlaczona klime i temp spadnie do ok 4st kompresor sie wylacza. Cala wilgoc zebrana zostaje wdmuchana do srodka i zostaje na szybach. Ja zrobilem tak ze po wlaczeniu na eco i ustawieniu na szybe pozwolilem mu odparowac, od tamtej pory wszystko dobrze.


Byl JP ;)
Byl x14xe ;(
Jest RP ;)
Byl F20Z1 ;)
Byl ALH ;) skradziony ;(
Jest AHF ;)

Awatar użytkownika
domino19140291
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr sty 07, 2009 01:22
Lokalizacja: Częstochowa

Climatronik- parowanie szyb

Post autor: domino19140291 » wt lis 23, 2010 22:22

Ale źle też nie będzie jak sprawdzisz czy klapa od obiegu wewnętrznego/zewnętrznego zmienia pozycje przy przełączaniu. W wątku napisałem co i jak



Awatar użytkownika
Rene
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr gru 07, 2005 18:18
Lokalizacja: Kraków

Climatronik- parowanie szyb

Post autor: Rene » wt lis 23, 2010 22:23

Co do klapki od obiegu zamkniętego to raczej działa bo jak przestawię to momentalnie auto paruje. Ale warto sprawdzić.
W moim przypadku parowanie nie jest cykliczne czasem 2tyg jest spoko a czasem 2 razy dziennie zaparuje.
Ostatnie jak wyjechałem z myjni ani śladu, w sobotę w 4 osoby jak opisałem wyżej czasy 126p i :grrr: kierowca.


Obrazek

Awatar użytkownika
domino19140291
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr sty 07, 2009 01:22
Lokalizacja: Częstochowa

Climatronik- parowanie szyb

Post autor: domino19140291 » wt lis 23, 2010 22:31

To też zależy w jaką pogode sie jeździ. Wiadomo jak wsiądzie dużo osób jeszcze w deszczową pogode to choćby nie wiem jak sucho i ciepło było w aucie to i tak zaparuje. Dobrze też sprawdzić czy nie ma gdzieś wilgoci w aucie czy nie cieknie woda nigdzie (często piszą o powodziach przy kierowcy albo u pasażera). Warto też dobrze odkurzyć auto przed jesienią/zimą (bo piasek ma właściwości higroskopijne) i mieć gumowe wycieraczki.



Awatar użytkownika
Rene
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr gru 07, 2005 18:18
Lokalizacja: Kraków

Climatronik- parowanie szyb

Post autor: Rene » wt lis 23, 2010 22:31

micha003 pisze:Ja zrobilem tak ze po wlaczeniu na eco i ustawieniu na szybe pozwolilem mu odparowac, od tamtej pory wszystko dobrze.
Czyli wyłączyć klimę i poczekać aż odparuje.


Obrazek

Awatar użytkownika
Rene
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr gru 07, 2005 18:18
Lokalizacja: Kraków

Climatronik- parowanie szyb

Post autor: Rene » wt lis 23, 2010 22:34

Auto jest suchutkie przyjechało niedawno z ITALSKA.
domino19140291 pisze:To też zależy w jaką pogodę się jeździ. Wiadomo jak wsiądzie dużo osób jeszcze w deszczową pogodę to choćby nie wiem jak sucho i ciepło było w aucie to i tak zaparuje
Ale bez jaj żeby nie dało się jechać bo nic nie widać


Obrazek

lecky
GTD Polo
GTD Polo
Posty: 413
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:33
Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
Kontakt:

Climatronik- parowanie szyb

Post autor: lecky » wt lis 23, 2010 22:52

Rene, wsiada do auta 4 osoby. każdy ma na sobie wilgotne ubranie mokre obuwie i już masz sporo wody w aucie. wilgoci w taką pogodę nie unikniesz (nie wspominając o innych aspektach parowania szyb) jeśli wszystko w aucie działa to jedyne co ci pozostaje to walka innymi sposobami.

moja rada: normalne (nie kolorowe) gazety do auta. ja wrzucam pod fotel wczorajsza gazetę a za kilka dni zmieniam na suchutka z domu, gazeta ładnie wciąga wilgoć a wymiana raz na 2-3 dni nie nastręcza problemu a parowania szyb brak, czasem dziadkowe rady są najprostsze zamiast skomplikowanej chemii i innych wynalazków.


Turbo Klekot TDI/AMF+ 104hp/238nm - Polo 6n2 / sprzedane :(
Turbo Klekot HDI/RHS+ 138hp/320nm - Peugeot 307sw / rodzino-wóz.

Awatar użytkownika
yureek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pt cze 11, 2010 13:29
Lokalizacja: GTC

Climatronik- parowanie szyb

Post autor: yureek » śr lis 24, 2010 20:37

u mnie po wymianie filtra kabinowego zero problemu z parowaniem, zawsze po odpaleniu auta klima na szyby i 22 stopnie, jak temp silnika dojdzie do 90 stopni to ECON, no i nie włączam obiegu wewnętrznego bo inaczej nie ma szans na odparowanie, poza tym w drzwiach zawsze mam kulki wchłaniające wilgoć, przydają się w nocy ;)


Była Bora jest rodzinny S-Max, ale sentyment pozostał i następny będzie znów VW :)

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Climatronik- parowanie szyb

Post autor: bongo » śr lis 24, 2010 22:36

yureek pisze: zawsze po odpaleniu auta klima na szyby i 22 stopnie,
Przeca jak dajesz na szyby,to dmucha na maxa,i pewnie sprężarka też w tym momencie sie wyłączy :bajer:
Jak wszystko jest sprawne to:
micha003 pisze:Problem masz w uzytkowaniu, nie climatronika. Tez myslalem ze jest cos nie tak, jak masz wlaczona klime i temp spadnie do ok 4st kompresor sie wylacza. Cala wilgoc zebrana zostaje wdmuchana do srodka i zostaje na szybach.
Dokładnie.Nawiew na przednią szybę,można delikatnie popuścić okienko,minuta i odparuje wszystko.Potem sobie można ustawiać co się chce i powinno być dobrze :bigok:



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Climatronik- parowanie szyb

Post autor: FURMAN TDI » śr lis 24, 2010 22:42

Podobnie mam z tym problem i wielu golfiarzy seri MK4 i niema znaczenia czy climatronik czy manual, filtr wymieniłem, klapka zamykająca dopływ z zewnątrz działa prawidłowo. Ponieważ to częsty problem uważam że to wada tego modelu i gadanie o odkurzanie to takie gadanie bo nikt flejtuchem nie jest i niema bardziej zabrudzonego auta od innych marek niemających tego problemu. Miałem MK3 i nie było mowy o żadnym parowaniu.Z tym naprawde jest masakra wsiadam do auta 10s i wszystko zaparowane


...zawsze coś

mxsebek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: śr lip 04, 2007 11:09
Lokalizacja: Koszalin

Climatronik- parowanie szyb

Post autor: mxsebek » śr lis 24, 2010 23:02

A ja u siebie postanowiłem dzisiaj sprawdzić otwieranie i zamykanie się klapki obiegu wew. ponieważ ostatnio zauważyłem mocne parowanie szyb, ku mojemu zdziwieniu klapka nie pracowała :( była w pozycji otwartej
(czyli cały czas gania na obiegu pół wewnętrznym ponieważ jedna z klapek otworzyła się na obieg zewnętrzny przy filtrze kabinowym zaś druga nie zamknęła się zamykając obieg wewnętrzny, obejżałem se to dokładnie po rozbiórce, wychodziło na to że wiatrak zasysa powietrze z obiegu filtra kabinowego ale zarazem część dmucha w nogi poprzez otwartą drugą klapkę a nie pełna mocą na szyby)

Po oględzinach postanowiłem zlokalizować usterkę ,wyjąć silnik z przekładnią który umieszczony jest z boku, mało miejsca na manewry ale śrubka mocująca jest od spodu więc nie jest najgorzej.Następnie wypięcie dzwigienki i po kilku próbach wyszło :satan:

Po rozebraniu przekładni okazało się że pękła zębatka na wałku wieloklinowym (to miejsce gdzie wchodzi na ośkę) więc wiertarka wiertło 1mm przewierciłem, drucik dla blokady, poskładałem przekładnie sprawdzam działa :okej: hehehe polak potrafi. No to co montuje to ustrojstwo se myślę i k....a się zaczęło , wsadzić ten napęd z powrotem to jakaś masakra ale po jakimś czasie się udało i sprawdzam klapki chodzą jak trzeba w lewo w prawo kilkanaście razy, myślę składam wszystko do kupy .

Zobaczymy czy parowanie ustąpi, nie wiem czy dobrze dedukuje ale wydaje mi się że klimatronic tez steruje otwarciem i zamykaniem tych klap więc jeśli coś jest tam nie sprawne to i klimatronic nie może dobrze funkcjonować ale to tylko moje rozmyślania po obejżeniu tego całego mechanizmu po rozbiórce.

Mam nadzieje że nie namieszałem w tej swojej wypowiedzi za bardzo :lol:


mxsebek

Awatar użytkownika
Rene
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr gru 07, 2005 18:18
Lokalizacja: Kraków

Climatronik- parowanie szyb

Post autor: Rene » śr lis 24, 2010 23:57

Jest to trochę chore w innych autach czy to zwykła czy automatyczna klimatyzacja przekręcenie/ustawienie nadmuchu na przednią szybę nawet przy -15C wymusza załączenie się sprężarki by szybciej odparować szybę przednią. A tutaj konstruktorzy wymyślili sobie że ważniejszym czynnikiem sterującym jest temp. zewnętrzna :kac: :kac: :kac:
mxsebek pisze:klimatronic tez steruje otwarciem i zamykaniem tych klap więc jeśli coś jest tam nie sprawne to i klimatronic nie może dobrze funkcjonować
Zgadza się przy funkcji "AUTO" komputer powinien sobie tak operować nadmuchami jak i obiegiem O/Z by utrzymać zadaną temperaturę.
Ale w przypadku ustawień ręcznych (np. szyba+nogi) obieg jeśli sami nie wybierzemy na zamknięty nie ma prawa się ta klapka ruszyć. I to samo powinno być tak jak wspomniałem wyżej z kompresorem przy ustawieniu na szybę powinno być wymuszona praca przez ta funkcję czyli nadmuch na szybę czołową.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości