Ogrzewanie - Dziwnie się zachowuje ??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ogrzewanie - Dziwnie się zachowuje ??
Mam taki o to zgryz. Nigdy wcześniej nie spotkałem się z taką rekcją ogrzewania w samochodzie.
Mianowicie po rozgrzaniu autka 90 stopni na wskaźniku, wskazówka stoi równiutko na środku włączam ogrzewanie a wiatrak na 1lub 2 i po chwili czuje że leci zimne powietrze, natomiast wystarczy że zacznę jechać autem to zimne zmienia się ciepłe o co chodzi ?.
Gdybym chciał pogrzać się na postoju niema szans, bo z nawiewów bucha zimne powietrze mimo że mam nawiew ustawiony na grzanie
Autko rozgrzewa się po około 8-10 km przy tych temp. , wskazówka stoi równiutko na 90 czy jadę 50 czy 120, płyn w zbiorniczku jest, węże ciepłe do nagrzewnicy oraz na termostacie. Nie wiem zgłupiałem normalnie bo nigdy się z takim zachowanie nie spotkałem. Może ktoś z was ma jakiś pomysł ?.
Acha nie wiem czy to ma znaczenie ale mam webasto.
Mianowicie po rozgrzaniu autka 90 stopni na wskaźniku, wskazówka stoi równiutko na środku włączam ogrzewanie a wiatrak na 1lub 2 i po chwili czuje że leci zimne powietrze, natomiast wystarczy że zacznę jechać autem to zimne zmienia się ciepłe o co chodzi ?.
Gdybym chciał pogrzać się na postoju niema szans, bo z nawiewów bucha zimne powietrze mimo że mam nawiew ustawiony na grzanie
Autko rozgrzewa się po około 8-10 km przy tych temp. , wskazówka stoi równiutko na 90 czy jadę 50 czy 120, płyn w zbiorniczku jest, węże ciepłe do nagrzewnicy oraz na termostacie. Nie wiem zgłupiałem normalnie bo nigdy się z takim zachowanie nie spotkałem. Może ktoś z was ma jakiś pomysł ?.
Acha nie wiem czy to ma znaczenie ale mam webasto.
Ogrzewanie - Dziwnie się zachowuje ??
Webasto raczej nie ma tu nic do rzeczy , bo to osobny układzik .... i jest napędzany przez osobny system.
Sprawdź węże .. czy termostat przepuszcza ciesz .... te idące do chłodnicy ,
Sprawdź węże .. czy termostat przepuszcza ciesz .... te idące do chłodnicy ,
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Re: Ogrzewanie - Dziwnie się zachowuje ??
Haki Sprawdzałem węże, węże wchodzące do nagrzewnicy w grodzi silnika są gorące, tak wejście jak i wyjście, dalej waż górny od chłodnicy gorący, wąż idący do termostatu gorący, dolny chłodnicy także gorący. Według mnie układ jest sprawny ale dziwi mnie takie zachowanie jakie opisałem. To zachowuje się dokładnie tak jakby na postoju jakiś zaworek zamykał ciepłe powietrze. Bo jak wytłumaczyć to że podczas jazdy grzeje jak w piekle a wystarczy się zatrzymać i po dosłownie minucie czuje jak leci już letnie z nawiewu mimo że nie zmieniłem pozycji grzania, wskazówka na zegarach na postoju nie ulega obniżeniu. Nigdy nie miałem golfa, stąd też nie wiem czy tak ma być czy nie. Choć logicznie myśląc to by była bzdura żeby mnie odcinał od grzania kabiny na postoju
Ogrzewanie - Dziwnie się zachowuje ??
Tak się jeszcze zastanawiam czy przypadkiem nie masz zapowietrzonego układu ...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Re: Ogrzewanie - Dziwnie się zachowuje ??
Wydaje mi się że nie jest zapowietrzony, nic mi nie wywala z układu, stan płynu jest miedzy max a min. Chyba że jest jakiś sposób by sprawdzić czy sam układ nagrzewnicy nie jest zapowietrzony ?.
Teraz ciekawostka, mianowicie wcześniej pisałem o tym że grzeje jedynie podczas jazdy, dziś z ciekawości przetestowałem czy także zacznie grzać jak na postoju podniosę mu obroty powiedzmy do 1,2 tys. i gdy podniosłem mu obroty natychmiast zaczyna grzać a gdy tylko odpuszczę to prawie odrazu leci chłodne powietrze . Ja już nie mam pomysłu co jest grane.
Generalnie mam pytanie jak u was są podłączone przewody do nagrzewnicy ?, chodzi mi o te co wychodzą z grodzi, jeden idzie za silnikiem i łączy się z jakimś metalowym z bloku a drugi zauważyłem że u mnie jest przedłużony i biegnie chyba do webasto. Czy nagrzewnica pracuje na dużym obiegu czy na małym ?
Poniżej zamieszczam fotkę z układem węzy, te strzałki wskazują wąż od nagrzewnicy który biegnie do webasto. Mam wrażenie że to cały winowajca. Nie znam zasady działania webasto i nie wiem czy tam są jakieś zaworki czy nie. Ale wygląda to tak jakby na wolnych obrotach nie było obiegu w nagrzewnicy. Sam nie wiem jak to obadać.
Teraz ciekawostka, mianowicie wcześniej pisałem o tym że grzeje jedynie podczas jazdy, dziś z ciekawości przetestowałem czy także zacznie grzać jak na postoju podniosę mu obroty powiedzmy do 1,2 tys. i gdy podniosłem mu obroty natychmiast zaczyna grzać a gdy tylko odpuszczę to prawie odrazu leci chłodne powietrze . Ja już nie mam pomysłu co jest grane.
Generalnie mam pytanie jak u was są podłączone przewody do nagrzewnicy ?, chodzi mi o te co wychodzą z grodzi, jeden idzie za silnikiem i łączy się z jakimś metalowym z bloku a drugi zauważyłem że u mnie jest przedłużony i biegnie chyba do webasto. Czy nagrzewnica pracuje na dużym obiegu czy na małym ?
Poniżej zamieszczam fotkę z układem węzy, te strzałki wskazują wąż od nagrzewnicy który biegnie do webasto. Mam wrażenie że to cały winowajca. Nie znam zasady działania webasto i nie wiem czy tam są jakieś zaworki czy nie. Ale wygląda to tak jakby na wolnych obrotach nie było obiegu w nagrzewnicy. Sam nie wiem jak to obadać.
Re: Ogrzewanie - Dziwnie się zachowuje ??
Panowie czy ktoś mi pomoże ?
Główkuję już na wszystkie sposoby i nie mogę dojść co jest grane. Czy jeśli termostat przepuszcza to będzie w stanie utrzymać podczas jazdy wskazówkę temp. na blacie na poziomie 90 stopni ? . Z jednej strony to by było logiczne bo chyba moje średnie spalanie 80% traska, 20% miasto nie jest najniższe bo utrzymuje się na poziomie 6,6-6,8 litra przy automacie, strasznie długo się nagrzewa ale gdy w końcu się nagrzeje to wskazówka dochodzi do 90. Jednak dziś miałem coś takiego że na blacie było około 60 stopni a wąż od termostatu ciepły ?. Czyli co termostat ?. No ale czy powodował by taki spadek ciepła wdmuchiwanego powietrza do kabiny ?. Dosłownie jest tak że gdy się rozgrzeje do tych 90 i powiedzmy stanę na chwilę to po 30 sek. leci już zimne powietrze z nawiewów a wskazówka na blacie dalej na 90. Ręce mi już opadają bo zimno jak cholera.
Główkuję już na wszystkie sposoby i nie mogę dojść co jest grane. Czy jeśli termostat przepuszcza to będzie w stanie utrzymać podczas jazdy wskazówkę temp. na blacie na poziomie 90 stopni ? . Z jednej strony to by było logiczne bo chyba moje średnie spalanie 80% traska, 20% miasto nie jest najniższe bo utrzymuje się na poziomie 6,6-6,8 litra przy automacie, strasznie długo się nagrzewa ale gdy w końcu się nagrzeje to wskazówka dochodzi do 90. Jednak dziś miałem coś takiego że na blacie było około 60 stopni a wąż od termostatu ciepły ?. Czyli co termostat ?. No ale czy powodował by taki spadek ciepła wdmuchiwanego powietrza do kabiny ?. Dosłownie jest tak że gdy się rozgrzeje do tych 90 i powiedzmy stanę na chwilę to po 30 sek. leci już zimne powietrze z nawiewów a wskazówka na blacie dalej na 90. Ręce mi już opadają bo zimno jak cholera.
Ogrzewanie - Dziwnie się zachowuje ??
Nie znam się na tym ,ale sam interesuję się założeniem takiego Webasto , lub grzałki jak mają w Norwegii Trochę o tym czytałem: http://www.skylark.pl/Ogrzewania-wodne- ... Z-75p.html" onclick="window.open(this.href);return false; jak i na innych stronkach.I czy nie jest to ogrzewanie parkingowe? nie ma tam jakiegoś programatora? Sam to montowałeś czy było już seryjnie zamontowane w samochodzie?
Seat Mii 1.O CHYA
Re: Ogrzewanie - Dziwnie się zachowuje ??
Tak już kupiłem i jest to super sprawa. Tak ma programator i samo webasto chodzi ok. Natomiast mam problem z normalnym ogrzewaniem poprzez nagrzewnicę. Dziś zauważyłem coś takiego. Rano gdy chodziło webasto ładnie rozgrzało środeczek, zdziwiło mnie jednak to że rura tuż przy termostacie jest ciepła dlaczego ?. Przecież webasto nie rozgrzewa do takiej temp. by termostat się otworzył a to że była ciepła chyba świadczy o tym że płyn krażył tak ?.
Generalnie to czy nie jest tak że płyn płynie przez blok silnika idzie do chłodnicy góra oraz na nagrzewnicę, gdy termostat trzyma niema obiegu wiec płyn kieruje się do nagrzewnicy tzw. mały obieg tak ?. i wraca potem przez nagrzewnicę do pompy tak ?.
No więc potem robiłem test w trasie, jechałem i w miarę nagrzewania się auta stawałem i sprawdzałem dolny waż tuż przy termostacie, był zimny, gdy ujechałem dobre 16 kilosów wskazówka była na 90 wysiadłem z auta i znowu patrzę dolną zaledwie letnia. w Sumie jak się rozgrzeje to niezależnie na jakim biegu chodzi dmuchawa wskazówka jest na 90, czasami gdy ciągnę się w mieście bardzo powoli potrafi uskoczyć dosłownie na 1mm poniżej 90. Wróciłem zatem z troski 50 kilosów. chwilę pokręciłem się po mieście, popyrkał z 10 min pod domem sprawdzam obieg dolny zimny. Czyli wnioskuję że termostat sprawny. Niestety gdy chodzi na wolnych obrotach z nawiewów zasuwa zimne powietrze . Gdy tylko zwiększą się obroty do 1,5 tys czuje już cieplej i im większe obroty tym sprawniej działa ogrzewanie, jeśli chodzi o webasto to na webasto także działa leci gorące powietrze. Początkowo drogą dedukcji myślałem że to pompa wody się zwaliła ale przecież gdyby było tak to silnik by się przegrzewał, jak nie w trasie to na postoju prawda ?. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny POMOCY !!!!!.
Normalnie mam pecha do golfów 2 golf i odrazu zoonk.
Generalnie to czy nie jest tak że płyn płynie przez blok silnika idzie do chłodnicy góra oraz na nagrzewnicę, gdy termostat trzyma niema obiegu wiec płyn kieruje się do nagrzewnicy tzw. mały obieg tak ?. i wraca potem przez nagrzewnicę do pompy tak ?.
No więc potem robiłem test w trasie, jechałem i w miarę nagrzewania się auta stawałem i sprawdzałem dolny waż tuż przy termostacie, był zimny, gdy ujechałem dobre 16 kilosów wskazówka była na 90 wysiadłem z auta i znowu patrzę dolną zaledwie letnia. w Sumie jak się rozgrzeje to niezależnie na jakim biegu chodzi dmuchawa wskazówka jest na 90, czasami gdy ciągnę się w mieście bardzo powoli potrafi uskoczyć dosłownie na 1mm poniżej 90. Wróciłem zatem z troski 50 kilosów. chwilę pokręciłem się po mieście, popyrkał z 10 min pod domem sprawdzam obieg dolny zimny. Czyli wnioskuję że termostat sprawny. Niestety gdy chodzi na wolnych obrotach z nawiewów zasuwa zimne powietrze . Gdy tylko zwiększą się obroty do 1,5 tys czuje już cieplej i im większe obroty tym sprawniej działa ogrzewanie, jeśli chodzi o webasto to na webasto także działa leci gorące powietrze. Początkowo drogą dedukcji myślałem że to pompa wody się zwaliła ale przecież gdyby było tak to silnik by się przegrzewał, jak nie w trasie to na postoju prawda ?. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny POMOCY !!!!!.
Normalnie mam pecha do golfów 2 golf i odrazu zoonk.
Re: Ogrzewanie - Dziwnie się zachowuje ??
Panowie czy te odczyty czasami nie wskazują na uszkodzenie czujnika ?, ale czy on wpływałby tak na ogrzewanie ? Poniżej logi po przejechaniu około 29 km przy temp. zewnętrznej -6.
Odczyt z licznika blok 3
Odczyt z silnika blok 7
Odczyt z licznika blok 3
Odczyt z silnika blok 7
Re: Ogrzewanie - Dziwnie się zachowuje ??
A tutaj zamieszczam logi z odczytów licznika oraz sinika gdy temp. zewnętrzna wynosiła około 0 stopni.
Licznik blok 3
Silnik blok 7
Licznik blok 3
Silnik blok 7
Re: Ogrzewanie - Dziwnie się zachowuje ??
Nowe fakty, dziś popiołem VAG i jechałem z nim około 35km od zimnego startu w temp. -1,5 stopnia. Odpaliłem rejestrowałem temperaturę w zakresie Engine pozycja 007 , jechałem z prędkością około 60-70 ponieważ pogoda nie pozwalała inaczej, obroty około 2-2,5 tys , czasami spadło do 1,5 tys. po dojechaniu do celu przejrzałem logi i okazało się golfik osiągnął temperaturę 80 stopnia praktycznie po dotarciu do celu czyli około 39min jazdy !!. Zauważyłem że do 77 rosło w miarę proporcjonalnie i zajęło mu to około 29min, a 3 minuty później dopiero zaczął rejestrować temp. rzędu 78-79 , dopiero gdy sie zatrzymałem na parkingu czyli w 48minucie temperatura wzrosła powoli do 84-85 i tak stała, po przytrzymaniu go na obrotach na postoju temperatura zaczynała spadać do 81, gdy odpuszczałem gaz spowrotem wracał na 85 .
Dalej na postoju na nagrzanym silniku bloki Engine 01 - 007 oraz Instruments 17 - 003 pokazywały ten sam pomiar z różnicą rzędu 0,5 stopnia. Czy zatem to nie jest jednak ten nieszczęsny termostat ?. Ale czy tak by się działo że nawet gdy na postoju pokazuje mi 83 stopnie to momentalnie nagrzewnica się wychładza i dmucha zimnym powietrzem mimo że czujnik wskazuje temperaturę 83 stopnie ?.
Dalej na postoju na nagrzanym silniku bloki Engine 01 - 007 oraz Instruments 17 - 003 pokazywały ten sam pomiar z różnicą rzędu 0,5 stopnia. Czy zatem to nie jest jednak ten nieszczęsny termostat ?. Ale czy tak by się działo że nawet gdy na postoju pokazuje mi 83 stopnie to momentalnie nagrzewnica się wychładza i dmucha zimnym powietrzem mimo że czujnik wskazuje temperaturę 83 stopnie ?.
Ogrzewanie - Dziwnie się zachowuje ??
nagrzewnica jest na małym obiegu, wygląda to na jakieś uszkodzenie sterowania klapką która podczas jazdy się otwiera, temperaturę płynu powinieneś sprawdzić organoleptycznie (termometrem) przy jakiej temperaturze dolny waż od chłodnicy robi się ciepły (ale łapiąc przy chłodnicy a nie przy termostacie) i przy jakiej temperaturze włącza się wentylator
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości