Strona 1 z 1

Wymiana nagrzewnicy-MK 3 z klimą-rozwiązane

: śr paź 20, 2010 01:55
autor: irekczek
witajcie. Jestem w trakcie wymiany nagrzewnicy. Fotoporada przed nosem, ale zatrzymałem się na etapie w którym nagrzewnicę można wyciągnąć a dokładnie tu:

http://i46.tinypic.com/28jszp.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Mam wersję z klimą i ten element z nagrzewnicą rozpięłem od dolotu powietrza, ale niestety mam za mało miejsca, żeby wysunąć nagrzewnicę do góry.
Zostają mi 2 wyjścia:
1: odkręcić mocowanie metalowe (chciałbym tego uniknąć, bo jak pomyśle sobie , że skrzynke z bezpiecznikami ściągać itd to mi się odechciewa, chyba , że nie trzeba tak dużo rozkręcać, żeby to mocowanie ściągnąć?? ale... kolumna kierownicza itd...)
2: Odkręcić wentylator z dolotem i tu mam problem. Nie wiem jak wygląda sprawa klimy gdybym chciał odkręcić właśnie dolot tak jak to jest w poradzie, które śruby poluzować i czy wogóle mogę to zrobić, bez upuszczenia czynnika?

Proszę was o pomoc, bo już jestem tak nie daleko a mam za mało miejsca, żeby wyjąć to "cholerstwo" nagrzewnicę. Czy dam rade odkręcić i które śruby, żeby wyjąć właśnie ten dolot:

http://i49.tinypic.com/9ixzqq.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Dzięki za pomoc i liczę na was!



EDIT

Walczyłem dziś od rana i próbowałem odkręcić metalowe wzmocnienie, ale śruby przy drzwiach(torx) były nie do ruszenia, więc postanowiłem odkręcić przewody od klimy dochodzące do ściany grodziowe w komorze silnika. Niestety straciłem czynnik klimatyzacji, ale musiałem to zrobić, bo do wyciągnięcia nagrzewnicy brakowało mi 2 cm. Po odkręceniu przewodów wentylator z dolotem powietrza z małymi kombinacjami wyszedł choć było ciężko, potem nagrzewnica i oczywiście była mokra, także wymiana była konieczna. Może komuś przyda się ten opis. Pozdrawiam

Wymiana nagrzewnicy-MK 3 z klimą-rozwiązane

: sob paź 23, 2010 21:15
autor: scooby99
Fajny opis kolego... A jakie miałeś objawy padniętej nagrzewnicy??? Wydaje mi się że też bede musiał sie za to zabrać, niestety...

Wymiana nagrzewnicy-MK 3 z klimą-rozwiązane

: sob paź 23, 2010 21:31
autor: Paweł Marek
dziwi mnie że nie mogłeś ruszyć śrub na torxy, najszybsza metoda to właśnie je odkręcić i ta blachę cofnąć, będzie się jeszcze trzymała przy kierownicy ale to już tam łatwo odkręcić. Niedawno zmieniałem żonce i nie było kłopotu z tymi śrubami.