Wymiana nagrzewnicy-MK 3 z klimą-rozwiązane

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Wymiana nagrzewnicy-MK 3 z klimą-rozwiązane

Post autor: irekczek » śr paź 20, 2010 01:55

witajcie. Jestem w trakcie wymiany nagrzewnicy. Fotoporada przed nosem, ale zatrzymałem się na etapie w którym nagrzewnicę można wyciągnąć a dokładnie tu:

http://i46.tinypic.com/28jszp.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Mam wersję z klimą i ten element z nagrzewnicą rozpięłem od dolotu powietrza, ale niestety mam za mało miejsca, żeby wysunąć nagrzewnicę do góry.
Zostają mi 2 wyjścia:
1: odkręcić mocowanie metalowe (chciałbym tego uniknąć, bo jak pomyśle sobie , że skrzynke z bezpiecznikami ściągać itd to mi się odechciewa, chyba , że nie trzeba tak dużo rozkręcać, żeby to mocowanie ściągnąć?? ale... kolumna kierownicza itd...)
2: Odkręcić wentylator z dolotem i tu mam problem. Nie wiem jak wygląda sprawa klimy gdybym chciał odkręcić właśnie dolot tak jak to jest w poradzie, które śruby poluzować i czy wogóle mogę to zrobić, bez upuszczenia czynnika?

Proszę was o pomoc, bo już jestem tak nie daleko a mam za mało miejsca, żeby wyjąć to "cholerstwo" nagrzewnicę. Czy dam rade odkręcić i które śruby, żeby wyjąć właśnie ten dolot:

http://i49.tinypic.com/9ixzqq.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Dzięki za pomoc i liczę na was!



EDIT

Walczyłem dziś od rana i próbowałem odkręcić metalowe wzmocnienie, ale śruby przy drzwiach(torx) były nie do ruszenia, więc postanowiłem odkręcić przewody od klimy dochodzące do ściany grodziowe w komorze silnika. Niestety straciłem czynnik klimatyzacji, ale musiałem to zrobić, bo do wyciągnięcia nagrzewnicy brakowało mi 2 cm. Po odkręceniu przewodów wentylator z dolotem powietrza z małymi kombinacjami wyszedł choć było ciężko, potem nagrzewnica i oczywiście była mokra, także wymiana była konieczna. Może komuś przyda się ten opis. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
scooby99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr mar 11, 2009 15:20
Lokalizacja: Mielec

Wymiana nagrzewnicy-MK 3 z klimą-rozwiązane

Post autor: scooby99 » sob paź 23, 2010 21:15

Fajny opis kolego... A jakie miałeś objawy padniętej nagrzewnicy??? Wydaje mi się że też bede musiał sie za to zabrać, niestety...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Wymiana nagrzewnicy-MK 3 z klimą-rozwiązane

Post autor: Paweł Marek » sob paź 23, 2010 21:31

dziwi mnie że nie mogłeś ruszyć śrub na torxy, najszybsza metoda to właśnie je odkręcić i ta blachę cofnąć, będzie się jeszcze trzymała przy kierownicy ale to już tam łatwo odkręcić. Niedawno zmieniałem żonce i nie było kłopotu z tymi śrubami.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości