Strona 1 z 2

Irytujący problem z piórami wycieraczek

: czw lip 01, 2010 16:39
autor: mojama
Witam,

Otóż problem polega na tym, że moje nowe pióra (boshowskie) działają tak, że podczas powrotu w dół jakby podskakują co powoduje zostawienie smug wody na szybie. Zachowują się jakby szły w dół "pod włos".

Czy pióra wycieraczek mają jakąś "kierunkowość" i można je błędnie zainstalować? Zamieniałem je miejscami i jest tak samo. Chciałem je odwrócić ale nie da się bo jest tam taki cycek który to uniemożliwia.

A może problem leży w tym, że kiedyś podczas regeneracji mechanizmu wycieraczek (odkręcając silniczek od tych ramion) nie skalibrowało się to chyba tak jak było przed demontażem. Działa to tak, że jak wycieraczki idą ku dołowi aby zakończyć pracę, to wykonują jakby za dużo pracy w cyklu i jakby rozpoczynają ruch w górę (ale dosłownie centymetr) i dopiero się zatrzymują.
To może wpływać na to że guma cały czas leży ułożona w złą stronę (przyzwyczaja się do tego odgięcia) co potem powoduje że gdy idzie w dół to zaczyna "cierpkować".

Macie jakieś koncepcje?
Mam nadzieje, że ktoś mnie zrozumiał :)

: czw lip 01, 2010 17:03
autor: Zico63b
mojama pisze:A może problem leży w tym, że (...) Działa to tak, że jak wycieraczki idą ku dołowi aby zakończyć pracę, to wykonują jakby za dużo pracy w cyklu i jakby rozpoczynają ruch w górę (...) i dopiero się zatrzymują.
To może wpływać na to że guma cały czas leży ułożona w złą stronę (przyzwyczaja się do tego odgięcia
To może być powodem.
Było by dobrze odkręcić nakrętkę centralną na dźwigniach i ustawić poprawnie.
W normalnym układzie pióro kończy ruch w kierunku dolnym.
Czasem jest też przyczyną wyjałowiona szyba np. płynem do zmywacza

: czw lip 01, 2010 17:23
autor: skaktus
W moim wypadku podskakiwanie wycieraczek zawsze było spowodowane kiepskimi wycieraczkami. Wycieraczki może i Bosch, ale nie wiadomo czy to oryginał czy podróbka... Ja miałem 2 razy boscha i niestety zawsze były kiepskie i zawsze skakały albo na dole szyby albo na boku. W końcu kupiłem Boscha, ale w ich sklepie, zero podskoków.

: czw lip 01, 2010 17:25
autor: Rafał 21
mojama pisze:Mam nadzieje, że ktoś mnie zrozumia
mojama, różnie to bywa z wycieraczkami czasami sami zle montujemy itp :grin: http://webcache.googleusercontent.com/s ... /Content/P
.. Ja używam tańszych piór z hipermarketu, jednak częściej je wymieniam .Ojciec natomiast nie widzi innych poza champion i valeo , ale muszę przyznać nie ma z nimi kłopotu :bigok:

: czw lip 01, 2010 17:59
autor: jhosef
no cóż, mam coraz gorsze zdanie o wycieraczkach Bosch. Kupione do opla z nówka szybą źle zbierały podskakiwały na szybie popiardując. Wylądowały w koszu i założyłem 3 razy tańszą Alca i po problemie.

: czw lip 01, 2010 18:06
autor: Bednarus
Jeżeli wycieraczka posiada spoiler te jest bardzo istotne, żeby wycieraczka była założona odpowiednią stroną. Nie pamiętam teraz, czy spoilerem do góry czy do dołu.

: czw lip 01, 2010 18:22
autor: jackyz
Zdejmij wycieraczki z ramion i połuż delikatnie główkami do szyby.Jeżeli główki ramion nie dolegają równo do szyby tzn że są krzywe i musisz je przekręcić(przegiąć)żeby dolegały.

: pt lip 02, 2010 11:33
autor: mojama
Zico63b pisze:Było by dobrze odkręcić nakrętkę centralną na dźwigniach i ustawić poprawnie.
W normalnym układzie pióro kończy ruch w kierunku dolnym.
No właśnie jak to wyregulować?

Obrazek

O której nakrętce mówisz? I czy da się to regulować na aucie bo nie wyobrażam sobie tego znowu wyjmować.
Tak w ogóle to też mam wrażenie że wycieraczki idą zbytnio w dół i czasem uderzają o uszczelkę dolną szyby. Przy najszybszym trybie słychać najbardziej.
Zico63b pisze:Czasem jest też przyczyną wyjałowiona szyba np. płynem do zmywacza
Szyba przednia jest nowa, nie stosowałem na niej żadnych płynów poza standardowymi do spryskiwacza.
skaktus pisze:Wycieraczki może i Bosch, ale nie wiadomo czy to oryginał czy podróbka
No nie wiem też. Dałem za nie około 70zł. Wcześniej miałem dwa razy tańsze chyba valeo i nie było czegoś takiego. Nie wiem czy ta guma w boschach jest twardsza i ma większy efekt pamięci czy po prostu są skopane. Skoro dobrze wycierają idąc w górę to też powinny idąc w dół. Podejrzewam że temat by zniknął jeśli udałoby mi się wyregulować ten mechanizm, aby cykl kończył się w ruchu do dołu. Ostatecznie mogłyby cierpkować idąc w górę byleby czysto było po zejściu w dół.
Bednarus pisze:Jeżeli wycieraczka posiada spoiler te jest bardzo istotne, żeby wycieraczka była założona odpowiednią stroną. Nie pamiętam teraz, czy spoilerem do góry czy do dołu.
Jedna ma spoiler. Sytuacja jest taka że spoiler zawsze wypada na dole - nie da się zainstalować żeby był na górze. Jak się przyglądam to chyba tak ma być bo to wszystko jest pod takim kątem że ten spoiler złapie powietrze tylko w dolnym położeniu. Pytanie z ciekawości czy wycieraczka ze spoilerem ma być u kierowcy czy pasażera? Najpierw miałem u kierowcy. Ale podskakiwała i dałem do pasażera. Przez dwa dni wszystkie pracowały ładnie (nie skakały) ale efekt ten znowu powrócił.

: pt lip 02, 2010 15:59
autor: Rafał 21
mojama pisze:O której nakrętce mówisz?
mojama, a ile tych nakrętek masz ??? Ja widzę tylko jedną na klucz 13 , bo więcej nie ma .. Pozostałe trzy to są śruby trzymające silniczek z mechanizmem . Gdy wyjmowałeś silniczek jak piszesz , to zdjąłeś popychacze z przegubu odkręciłeś trzy śruby i teraz najważniejsze czy odkręcałeś tą nakrętkę na klucz 13 aby zdjąć tą blaszkę która jest nasadzona na ośkę .. Czy jej w ogóle nie ruszałeś ??? Bo jest taka ewentualność że nie ma potrzeby!! .. Ale jak zdejmowałeś to należało zaznaczyć położenie!! Jezeli nie ruszałeś to nic tam się nie mogło stać przestawić itp
mojama pisze:I czy da się to regulować na aucie bo nie wyobrażam sobie tego znowu wyjmować.
Oczywiście że sie da!! Tylko nie wszystkie elementy montujesz ! Cały mechanizm wycieraczek montujesz na stałe ..Czyli 3 śruby mechanizmu podkładki gumowe itp. , Wcześniej korygując na wyjętym mechanizmie tą blaszkę która popycha ramiona na przegubie Jest ona [ nie wiem jak prawidłowo ma nazwę ta blaszka ale wiadomo o co chodzi] przykręcona tą nakrętką 10tką dosłownie delikatnie korygujesz i nie dokręcasz tej nakrętki na maxa Abyś miał możliwość korekty .. Oby to nie było pół centymetra :grin: . . Zakładasz ramiona wycieraczek z piórami i sprawdzasz poprawność . Co do elementu o którym pisałem że nie wszystkie montujemy , to oczywiście plastikowa maskownica na podszybiu , bo inaczej jak byś tam łapy wsadził gdyby zaszła ewentualność korekty :grin: Robiliśmy to u kolegi , bo całkiem zardzewiał napęd a tuleje po prostu sie rozleciały przy wybijaniu!! :grrr: No jak ruszałeś to regulujesz blaszkę nr.2a http://img340.imageshack.us/img340/8599/72425346.jpg

: pt lip 02, 2010 16:05
autor: Jacek75
Podskakujące wycieraczki na szybie to czasem problem smarowania mechanizmu.
Kiedyś też mi boschki skakały, ale wystarczyło jak puściłem smar w sprayu bez rozbierania tu gdzie wystają ośki ramion nad osłonę i przeszło moment, nie wróciło.
Teraz już zakładam tańsze, cena tych wycieraków aero zabija..

: pt lip 02, 2010 17:04
autor: caro86wlkp
część zbierająca pióra z szybą musi tworzyć odwróconą literę T.
poprostu pióro musi być idealnie prostopadle do szyby. trochę trzeba wygiąć stelaż na którym sie trzyma pióro w zależności w którą stronę sie kładzie pióro. na yt jest gdzieś film instruktażowy

: pt lip 02, 2010 17:05
autor: Zico63b
Po pierwsze, przed regulacją skrapiamy szybę wodą i włączamy wycieraczkę na kilka ruchów. Wyłączamy manetką gdy ramiona zaczynają wracać i pozwalamy im samym się zatrzymać, nie wyłączamy ich zapłonem! Dopiero gdy się zatrzymają - wyłączamy zapłon i przystępujemy do regulacji, mechanizm jest wtedy w położeniu STOP.

: sob lip 03, 2010 20:38
autor: mojama
Rafał 21 pisze: czy odkręcałeś tą nakrętkę na klucz 13 aby zdjąć tą blaszkę która jest nasadzona na ośkę .. Czy jej w ogóle nie ruszałeś ???
No niestety odkręcałem ją! Po fakcie dowiedziałem się, że wcale nie musiałem :/

Muszę poczekać na natchnienie aby się za to zabrać, bo na myśl o zdejmowaniu tego podszybia i ramion wycieraczek robi mi się słabo.

Tak czy siak zrobiłem test tym nowym piórom. Otóż zostawiłem je na noc w takiej pozycji "dochodzącej" (wyłączyłem zapłon zanim się położyły). Następnego dnia wycierały bez skakania. Może więc ta guma nie jest wystarczająco elastyczna i poprawne wyregulowanie mechanizmu sprawi że jakoś będą działać.

: sob lip 03, 2010 20:56
autor: caro86wlkp
mojama, zobacz co napisałem wyżej bo będziecie dochodzić do sedna sprawy przez 2 miesiące