Irytujący problem z piórami wycieraczek
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Irytujący problem z piórami wycieraczek
Witam,
Otóż problem polega na tym, że moje nowe pióra (boshowskie) działają tak, że podczas powrotu w dół jakby podskakują co powoduje zostawienie smug wody na szybie. Zachowują się jakby szły w dół "pod włos".
Czy pióra wycieraczek mają jakąś "kierunkowość" i można je błędnie zainstalować? Zamieniałem je miejscami i jest tak samo. Chciałem je odwrócić ale nie da się bo jest tam taki cycek który to uniemożliwia.
A może problem leży w tym, że kiedyś podczas regeneracji mechanizmu wycieraczek (odkręcając silniczek od tych ramion) nie skalibrowało się to chyba tak jak było przed demontażem. Działa to tak, że jak wycieraczki idą ku dołowi aby zakończyć pracę, to wykonują jakby za dużo pracy w cyklu i jakby rozpoczynają ruch w górę (ale dosłownie centymetr) i dopiero się zatrzymują.
To może wpływać na to że guma cały czas leży ułożona w złą stronę (przyzwyczaja się do tego odgięcia) co potem powoduje że gdy idzie w dół to zaczyna "cierpkować".
Macie jakieś koncepcje?
Mam nadzieje, że ktoś mnie zrozumiał
Otóż problem polega na tym, że moje nowe pióra (boshowskie) działają tak, że podczas powrotu w dół jakby podskakują co powoduje zostawienie smug wody na szybie. Zachowują się jakby szły w dół "pod włos".
Czy pióra wycieraczek mają jakąś "kierunkowość" i można je błędnie zainstalować? Zamieniałem je miejscami i jest tak samo. Chciałem je odwrócić ale nie da się bo jest tam taki cycek który to uniemożliwia.
A może problem leży w tym, że kiedyś podczas regeneracji mechanizmu wycieraczek (odkręcając silniczek od tych ramion) nie skalibrowało się to chyba tak jak było przed demontażem. Działa to tak, że jak wycieraczki idą ku dołowi aby zakończyć pracę, to wykonują jakby za dużo pracy w cyklu i jakby rozpoczynają ruch w górę (ale dosłownie centymetr) i dopiero się zatrzymują.
To może wpływać na to że guma cały czas leży ułożona w złą stronę (przyzwyczaja się do tego odgięcia) co potem powoduje że gdy idzie w dół to zaczyna "cierpkować".
Macie jakieś koncepcje?
Mam nadzieje, że ktoś mnie zrozumiał
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
To może być powodem.mojama pisze:A może problem leży w tym, że (...) Działa to tak, że jak wycieraczki idą ku dołowi aby zakończyć pracę, to wykonują jakby za dużo pracy w cyklu i jakby rozpoczynają ruch w górę (...) i dopiero się zatrzymują.
To może wpływać na to że guma cały czas leży ułożona w złą stronę (przyzwyczaja się do tego odgięcia
Było by dobrze odkręcić nakrętkę centralną na dźwigniach i ustawić poprawnie.
W normalnym układzie pióro kończy ruch w kierunku dolnym.
Czasem jest też przyczyną wyjałowiona szyba np. płynem do zmywacza
W moim wypadku podskakiwanie wycieraczek zawsze było spowodowane kiepskimi wycieraczkami. Wycieraczki może i Bosch, ale nie wiadomo czy to oryginał czy podróbka... Ja miałem 2 razy boscha i niestety zawsze były kiepskie i zawsze skakały albo na dole szyby albo na boku. W końcu kupiłem Boscha, ale w ich sklepie, zero podskoków.
mojama, różnie to bywa z wycieraczkami czasami sami zle montujemy itp http://webcache.googleusercontent.com/s ... /Content/Pmojama pisze:Mam nadzieje, że ktoś mnie zrozumia
.. Ja używam tańszych piór z hipermarketu, jednak częściej je wymieniam .Ojciec natomiast nie widzi innych poza champion i valeo , ale muszę przyznać nie ma z nimi kłopotu
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
No właśnie jak to wyregulować?Zico63b pisze:Było by dobrze odkręcić nakrętkę centralną na dźwigniach i ustawić poprawnie.
W normalnym układzie pióro kończy ruch w kierunku dolnym.
O której nakrętce mówisz? I czy da się to regulować na aucie bo nie wyobrażam sobie tego znowu wyjmować.
Tak w ogóle to też mam wrażenie że wycieraczki idą zbytnio w dół i czasem uderzają o uszczelkę dolną szyby. Przy najszybszym trybie słychać najbardziej.
Szyba przednia jest nowa, nie stosowałem na niej żadnych płynów poza standardowymi do spryskiwacza.Zico63b pisze:Czasem jest też przyczyną wyjałowiona szyba np. płynem do zmywacza
No nie wiem też. Dałem za nie około 70zł. Wcześniej miałem dwa razy tańsze chyba valeo i nie było czegoś takiego. Nie wiem czy ta guma w boschach jest twardsza i ma większy efekt pamięci czy po prostu są skopane. Skoro dobrze wycierają idąc w górę to też powinny idąc w dół. Podejrzewam że temat by zniknął jeśli udałoby mi się wyregulować ten mechanizm, aby cykl kończył się w ruchu do dołu. Ostatecznie mogłyby cierpkować idąc w górę byleby czysto było po zejściu w dół.skaktus pisze:Wycieraczki może i Bosch, ale nie wiadomo czy to oryginał czy podróbka
Jedna ma spoiler. Sytuacja jest taka że spoiler zawsze wypada na dole - nie da się zainstalować żeby był na górze. Jak się przyglądam to chyba tak ma być bo to wszystko jest pod takim kątem że ten spoiler złapie powietrze tylko w dolnym położeniu. Pytanie z ciekawości czy wycieraczka ze spoilerem ma być u kierowcy czy pasażera? Najpierw miałem u kierowcy. Ale podskakiwała i dałem do pasażera. Przez dwa dni wszystkie pracowały ładnie (nie skakały) ale efekt ten znowu powrócił.Bednarus pisze:Jeżeli wycieraczka posiada spoiler te jest bardzo istotne, żeby wycieraczka była założona odpowiednią stroną. Nie pamiętam teraz, czy spoilerem do góry czy do dołu.
mojama, a ile tych nakrętek masz ??? Ja widzę tylko jedną na klucz 13 , bo więcej nie ma .. Pozostałe trzy to są śruby trzymające silniczek z mechanizmem . Gdy wyjmowałeś silniczek jak piszesz , to zdjąłeś popychacze z przegubu odkręciłeś trzy śruby i teraz najważniejsze czy odkręcałeś tą nakrętkę na klucz 13 aby zdjąć tą blaszkę która jest nasadzona na ośkę .. Czy jej w ogóle nie ruszałeś ??? Bo jest taka ewentualność że nie ma potrzeby!! .. Ale jak zdejmowałeś to należało zaznaczyć położenie!! Jezeli nie ruszałeś to nic tam się nie mogło stać przestawić itpmojama pisze:O której nakrętce mówisz?
Oczywiście że sie da!! Tylko nie wszystkie elementy montujesz ! Cały mechanizm wycieraczek montujesz na stałe ..Czyli 3 śruby mechanizmu podkładki gumowe itp. , Wcześniej korygując na wyjętym mechanizmie tą blaszkę która popycha ramiona na przegubie Jest ona [ nie wiem jak prawidłowo ma nazwę ta blaszka ale wiadomo o co chodzi] przykręcona tą nakrętką 10tką dosłownie delikatnie korygujesz i nie dokręcasz tej nakrętki na maxa Abyś miał możliwość korekty .. Oby to nie było pół centymetra . . Zakładasz ramiona wycieraczek z piórami i sprawdzasz poprawność . Co do elementu o którym pisałem że nie wszystkie montujemy , to oczywiście plastikowa maskownica na podszybiu , bo inaczej jak byś tam łapy wsadził gdyby zaszła ewentualność korekty Robiliśmy to u kolegi , bo całkiem zardzewiał napęd a tuleje po prostu sie rozleciały przy wybijaniu!! No jak ruszałeś to regulujesz blaszkę nr.2a http://img340.imageshack.us/img340/8599/72425346.jpgmojama pisze:I czy da się to regulować na aucie bo nie wyobrażam sobie tego znowu wyjmować.
Ostatnio zmieniony pn lip 05, 2010 16:57 przez Rafał 21, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Podskakujące wycieraczki na szybie to czasem problem smarowania mechanizmu.
Kiedyś też mi boschki skakały, ale wystarczyło jak puściłem smar w sprayu bez rozbierania tu gdzie wystają ośki ramion nad osłonę i przeszło moment, nie wróciło.
Teraz już zakładam tańsze, cena tych wycieraków aero zabija..
Kiedyś też mi boschki skakały, ale wystarczyło jak puściłem smar w sprayu bez rozbierania tu gdzie wystają ośki ramion nad osłonę i przeszło moment, nie wróciło.
Teraz już zakładam tańsze, cena tych wycieraków aero zabija..
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
-
- Użytkownik
- Posty: 493
- Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
- Lokalizacja: Słupca
- Kontakt:
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Po pierwsze, przed regulacją skrapiamy szybę wodą i włączamy wycieraczkę na kilka ruchów. Wyłączamy manetką gdy ramiona zaczynają wracać i pozwalamy im samym się zatrzymać, nie wyłączamy ich zapłonem! Dopiero gdy się zatrzymają - wyłączamy zapłon i przystępujemy do regulacji, mechanizm jest wtedy w położeniu STOP.
Ostatnio zmieniony pt lip 02, 2010 17:05 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
No niestety odkręcałem ją! Po fakcie dowiedziałem się, że wcale nie musiałem :/Rafał 21 pisze: czy odkręcałeś tą nakrętkę na klucz 13 aby zdjąć tą blaszkę która jest nasadzona na ośkę .. Czy jej w ogóle nie ruszałeś ???
Muszę poczekać na natchnienie aby się za to zabrać, bo na myśl o zdejmowaniu tego podszybia i ramion wycieraczek robi mi się słabo.
Tak czy siak zrobiłem test tym nowym piórom. Otóż zostawiłem je na noc w takiej pozycji "dochodzącej" (wyłączyłem zapłon zanim się położyły). Następnego dnia wycierały bez skakania. Może więc ta guma nie jest wystarczająco elastyczna i poprawne wyregulowanie mechanizmu sprawi że jakoś będą działać.
-
- Użytkownik
- Posty: 493
- Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
- Lokalizacja: Słupca
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości