Strona 3 z 3

Zabezpieczanie przed korozją.

: pt sty 04, 2013 23:11
autor: Montifer
Znalazłem tylko takie zdjęcia. Słaba jakość, jutro postaram się wrzucić coś dokładniejszego.
Obrazek
Zaznaczyłem miejsca gdzie są plamki rdzy. Najgorzej było przy wydechu. Tam powstałą niezła dziura. Poprzedni właściciel załatał ją plasteliną i pomalował na czarno :D Ale to zrobiłem już 2 lata temu i na razie spokój.
Obrazek
Zdjęcie z pracy, tylko jedno, nie sądziłem, że taki temat może być tak ciekawy :bigok:

Zabezpieczanie przed korozją.

: sob sty 05, 2013 19:56
autor: OsteR9019
Niestety korozja na samochodzie jest trochę inna niż na np. słupkach ogrodzeniowych. Nie jest tylko na powierzchni ale wędruje w głąb blachy.
Montifer pisze:nie sądziłem, że taki temat może być tak ciekawy :bigok:
Dla amatora na pewno, ale z czasem przestaje być, a robota brudna i ciężka z resztą.

Zabezpieczanie przed korozją.

: ndz sty 13, 2013 01:48
autor: Marcin TDI
ja dodam do tematu moją technikę
1.czyszczenie z rdzy i ewentualne wycinanko i spawanko
2.jeżeli oczyszczone z rdzy to najpierw podkład reaktywny DP,izolacja akrylowym,szpachla, epoksyd, akrylowy,lakierowanie.Jeżeli pospawane wstawki to podkład epoksydowy,szpachla,epoksyd,akryl,lakierowanie.
Na gołą blachę szpachli nie dajemy.Po niedzieli może wrzucę zdjęcia co się dzieje jak położymy szpachlę na gołą blachę bo robię takie autko co odpada szpachla z całej maski.

Zabezpieczanie przed korozją.

: pn sty 14, 2013 22:35
autor: Michał_1977
Marcin TDI pisze:Po niedzieli może wrzucę zdjęcia co się dzieje
Nic się nie dzieje,jak ktoś z głową do tego podejdzie.
Marcin TDI pisze: robię takie autko co odpada szpachla z całej maski.
Jeśli napiszesz,że jeszcze raz to będziesz szpachlował,to sorry.....
Kto o zdrowych zmysłach szpachluje maskę i to w całości? Gwałtowne i częste skoki temperatury,trzaskanie itd. Efekt? Masz u siebie :chytry:

Zabezpieczanie przed korozją.

: śr sty 16, 2013 23:53
autor: Marcin TDI
Michał_1977,
jednak fotek nie będzie bo złom wywieźli ale tu macie przykład szpachli na gołej blasze http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 9#p4589559" onclick="window.open(this.href);return false;

Zabezpieczanie przed korozją.

: sob sty 26, 2013 14:20
autor: Montifer
Panowie jeszcze takie drobne pytanie :D Zawsze mnie intrygował ten rodzaj bordowej farb. Widziałem jak malowali podobną farbą spawy na burtach statków. :D
Obrazek
Zdjęcie autora rico782
Jak to działa? Co to jest? Gdzie to można dostać? Za ile ? :okej:

Zabezpieczanie przed korozją.

: ndz sty 27, 2013 15:24
autor: metlex
podkład reaktywny :)
powinno być w każdym lakierniczym :)

Zabezpieczanie przed korozją.

: ndz sty 27, 2013 18:53
autor: Montifer
Dobra :D to kładziemy go kiedy? Po Cortanianie? Po szpachli ? Po podkładzie ? :D

Zabezpieczanie przed korozją.

: pn sty 28, 2013 00:10
autor: Michał_1977
Marcin TDI pisze:przykład szpachli na gołej blasze viewtopic.php?f=17&t=274391&p=4589559#p4589559
No tak,tylko zwróć uwagę jak to jest spaprane.Centymetr szpachli UNI na niechlujnie wyklepanej blasze,więc siłą rzeczy musiało spękać i puścić wilgoć pod spód.Stawiam również,że na 100% nie zabezpieczyli elementu od wewnątrz i kto wie,czy wilgoć z korozja nie przedarła się od środka...
Uwierz mi na słowo,jak położysz na zdrową blachę szpachlę w niewielkiej grubości,to nic się nie stanie.Owszem,wcześniej zabezpieczona blacha,to duży plus,ale jak wcześniej pisałem,na gołą tez nic nie będzie.Setki blacharzy lakierników tak robi i wszystko trzyma się latami.
Zastosowanie odpowiednich szpachlówek,to też istota sprawy.

Re: Zabezpieczanie przed korozją.

: wt sty 29, 2013 23:24
autor: OsteR9019
Montifer pisze:Dobra :D to kładziemy go kiedy? Po Cortanianie? Po szpachli ? Po podkładzie ? :D
Na samochody go nie kładziemy (Cortainu, Fertana, Brunoxa moim zdaniem też nie). To że ktoś pomazał minią czy czymś podobnym świadczy o tym że pewnie nie miał nic innego.
Robimy tak i więcej nie powtórzę.
Reaktywny/wash primer > akrylowy > szpachlówka > reaktywny > akrylowy > baza > klar.
Reaktywny/wash primer > akrylowy > baza > klar. Przy nowych elementach, technika m/m

Epoksydowy > szpachlówka > epoksydowy > akrylowy > baza > klar.
Epoksydowy > akrylowy > baza > klar. Przy nowych elementach, technika m/m.

Ewentualnie szpachlówka > epoksydowy > akrylowy > baza > klar.

Reaktywnego nie szlifujesz przed nałożeniem akrylowego.
Epoksydowego nie szlifujesz przed nałożeniem szpachlówki.
Epoksydowego nie szlifujesz przed nałożeniem akrylowego.
Akrylowy szlifujesz przed nałożeniem szpachlówki.
Gdy użyłeś szpachlówki, podkład akrylowy przed położeniem bazy koniecznie szlifujesz.

Mam nadzieję że wystarczająco jasno.

Zabezpieczanie przed korozją.

: wt lip 02, 2013 11:36
autor: Montifer
Panowie odkopuje temat na chwilę. Co sądzicie o gruncie w postaci farby okrętowej. Ale nie mówię o takiej farbie okrętowej ze sklepu tylko o prawdziwej farbie ze statku 2 składnikowej. :bigok:

Swoją drogą jedno nadkole już oczyszczone i pomalowane nią. :bajer:

Zabezpieczanie przed korozją.

: wt lip 02, 2013 19:40
autor: OsteR9019
Jak wszystko zrobione zgodnie z technologią to logika podpowiada że będzie trzymać wieki, ale jaka jest odporność na uszkodzenia mechaniczne. Nadkole jest narażone na obicia kamieni, jak po okrętowej coś jeszcze będzie powinno trzymać.