Wyciszenie silnik/kabina
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Wyciszenie silnik/kabina
No moim zdaniem tez jest wyraźna różnica po założeniu wygłuszenia maski, ale tylko z zewnątrz. Z zewnątrz pomaga jeszcze osłona pod silnik. Ogólnie jeżeli ma się wszystkie plastiki, zaślepki, wygłuszenia itp. to silnik jest dość dokładnie zabudowany - u mnie jest taki efekt, jakby dźwięk wydobywał się tylko z grilla, z tego miejsca pomiędzy reflektorem wewnętrznym prawym a chłodnicą - choć tam też mam zamontowaną tą plastikową osłonkę, ale mam też zajechaną panewkę wałka pośredniego (dzięki "fachowcowi" który za mocno naciągnął pasek rozrządu), więc jakoś tam super cicho to nie jest.
Wyciszenie silnik/kabina
czy tą osłonę pod silnik można dostać na allegro ? kiedyś widziałem taką wykonaną z ABS-u, kosztowała ok 80 zł..... to ta? Czy jakaś inna ?
Jeśli daje jakiś efekt to jestem skłonny zainwestować
Jeśli daje jakiś efekt to jestem skłonny zainwestować
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Wyciszenie silnik/kabina
Ja mam akurat oryginalną założoną. Ona jest trochę grubsza i sztywniejsza, niż te z ABS, ale myślę, że może być też z ABS (też taką miałem). Oryginalna osłona miała jeszcze takie wygłuszenie z gąbki pokrytej folią. U mnie to nie przetrwało, więc założyłem tam wyciszenie z mk3 - trzeba jest trochę przerobić - uciąć przedni fragment i na nowo zafoliować (worki na śmieci + klej w sprayu + opalarka). Ewentualnie nakleić jakieś maty wygłuszające (gdzieś chyba na allegro widziałem takie specjalne do silnika).
Ogólnie oczywiście nie da się wygłuszyć silnika tak, jak w nowych autach - choćby przez to, że te nowsze mają pokrywę plastikową silnika z wygłuszeniem, której w mk2 nie ma. A ona dużo daje.
Ogólnie oczywiście nie da się wygłuszyć silnika tak, jak w nowych autach - choćby przez to, że te nowsze mają pokrywę plastikową silnika z wygłuszeniem, której w mk2 nie ma. A ona dużo daje.
Wyciszenie silnik/kabina
Kurde pomyliłem temat (proszę o przeniesienie posta)...
Panowie mam taki dylemat na wiosne, nigdzie nie mogę się doczytać czy wygłuszenie daje zdecydowany efekt.
Jeżeli chciałbym w moim Vento 1.9 TDI wygłuszyć podłogę (przód + pod kanapą i może bagażnik) i drzwi matami + filcem, jakich rezultatów mam się spodziewać?
Będzie w aucie chociaż o połowę ciszej? Czy nie będzie dużej różnicy?
Nie chce wsadzić sporo kasy w coś, co tak na prawdę nic mi nie da albo da z małym rezultatem.
Nie buduję też car audio (ale wiadomo poprawi się nagłośnienie), po prostu chce poprawić komfort jazdy (i tak w porównaniu z Ventem mojego ojca - 1.9TD jest sporo ciszej).
Panowie mam taki dylemat na wiosne, nigdzie nie mogę się doczytać czy wygłuszenie daje zdecydowany efekt.
Jeżeli chciałbym w moim Vento 1.9 TDI wygłuszyć podłogę (przód + pod kanapą i może bagażnik) i drzwi matami + filcem, jakich rezultatów mam się spodziewać?
Będzie w aucie chociaż o połowę ciszej? Czy nie będzie dużej różnicy?
Nie chce wsadzić sporo kasy w coś, co tak na prawdę nic mi nie da albo da z małym rezultatem.
Nie buduję też car audio (ale wiadomo poprawi się nagłośnienie), po prostu chce poprawić komfort jazdy (i tak w porównaniu z Ventem mojego ojca - 1.9TD jest sporo ciszej).
Wyciszenie silnik/kabina
wygłuszam podłogę i ścianę grodziowa w mk2 oprócz nowych filców jest sens dać piankę pod spód? http://allegro.pl/wygluszenie-wyciszeni ... 66562.html" onclick="window.open(this.href);return false; jest lekka no i nie wchłania wody w razie ewentualnej nieszczelności nie nasiąknie nam filc bo pianka będzie pod nim.... jest sens to dawać na całej podłodze po bagażnik czy brak żadnego efektu?
Wyciszenie silnik/kabina
Efekt jest zwsze tylko dla niektorych niewystarczajacy do poniesionych nakładów pracy czy pieniedzy.
Osobiscie polecam jest znacznie ciszej choć pianką niewygłuszałem.
viewtopic.php?f=87&t=506657" onclick="window.open(this.href);return false; Chcesz zobacz czego użyłem.
Osobiscie polecam jest znacznie ciszej choć pianką niewygłuszałem.
viewtopic.php?f=87&t=506657" onclick="window.open(this.href);return false; Chcesz zobacz czego użyłem.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Wyciszenie silnik/kabina
ZALEK, ja od jakiegoś czasu przyglądam się, jak wyciszone są różne auta - ostatnio na szrocie dosyć dokładnie przestudiowałem Audi A6 z 2007r. - myślę, że tam wygłuszenie jest już na trochę wyższym poziomie. Auto było całe wypatroszone, była sama buda + właśnie wygłuszenia i trochę instalacji elektrycznej, więc coś tam mogłem zobaczyć.
Ściana grodziowa wygłuszona jest pianką z powierzchnią gumy od strony wygładziny. Przy czym grubość tej pianki jest różna, w zależności od miejsca, gdyż pianka ta jednocześnie wygładza jakby powierzchnie blachy (wypełnia przetłoczenia itp.) ale momentami ma ponad 5cm grubości (na pionowej części grodzi) - co jest raczej nie do osiągnięcia w mk2 (będą problemy z założeniem wykładziny i montażem nagrzewnicy - chyba, że grubiej okleić tylko części nad wykładziną, i ewentualnie okleić samą nagrzewnicę, oraz deskę od wewnątrz, zwiększając sumaryczną grubość wygłuszenia). Na wzmocnieniu górnym grodzi wygłuszenie miało grubość ok 1-2cm. Nie wiem, czy pod spodem były przyklejone jakieś maty - tam, gdzie udało mi się coś odsłonić ich nie widziałem (nie mogłem zbyt wiele odsłonić, bo wciąż były przykręcone elementy nawiewów, dostęp do auta też niezbyt dobry (jedynie dziura po przedniej szybie, bez możliwości wejścia do środka). Na podłodze były przyklejone maty, żadnych wygłuszeń więcej nie było (może zostały zdemontowane). Idąc ku tyłowi - tyle co widziałem - na nadkolach tylnych filc grubości jakieś 1-2cm, ściany bagażnika również wygłuszone filcem 1-2cm grubości. Drzwi - tutaj trochę zaskoczenie - swego czasu VAG stosował rozwiązanie z "wkładami" drzwi, czyli na aluminiowej płycie mocowane zamki, podnośnik szyby itp. a potem to montowane było w poszyciu drzwi. Dzięki temu aluminiowa płyta zamykała jakby drzwi tworząc komorę (tak było np. w golfie mk4, czy wcześniejszych A6). W tym Audi drzwi miały budowę taką jak w mk2, czy tam mk3 - "klasyczną" - dużo różnych otworów technologicznych w wewnętrznej części drzwi itp. Ale zamiast folii na drzwiach miały piankę (jak w późniejszych mk3) - pianka z wyglądu dokładnie taka sama jak w tej aukcji http://allegro.pl/wygluszenie-wyciszeni ... 66562.html" onclick="window.open(this.href);return false; - oczywiście odpowiednio przetłoczone, wypełniało całą powierzchnię wewnętrzną drzwi. Wszystkie otwory na cięgna itp. miały założone przelotki uszczelniające. Wewnętrzna strona poszycia zewnętrznego szczelnie wyklejona matami bitumicznymi od mniej więcej 3/4 wysokości do samego dołu.
Słupki w ogóle nie wygłuszone (wiem, że w niektórych wcześniejszych autach w słupki A były wypełnione pianką). Na dachu takie dziwne panele - cienka pianka (powiedzmy 3 mm, jak nie mniej) ale oklejona z dwóch stron papierem pokrytym lakierem, szczelnie zaklejone na krawędziach.
Nie wiem, jak wyglądała sprawa z wygłuszeniem od wewnętrznej strony tapicerki drzwi, czy deski rozdzielczej, bo te elementy były zdemontowane.
To co zauważyłem - producenci aut najwięcej przykładają się do wygłuszenia przodu auta - W przypadku tego audi - gruba pianka. Z tyłu wygłuszenie jest słabsze - (filce). To samo widać w golfie mk2 - z przodu grube filce na grodzi tuneli i podłodze, z tyłu brak wygłuszenia tunelu, cieniutki filc na podłodze, a w bagażniku w ogóle brak wygłuszenia (jedynie małe ilości maty na blachach). Niektóre Jetty A2 z tego co widziałem miały jeszcze naklejone maty na podłodze bagażnika.
W fordzie mondeo mk3 jeszcze zauważyłem, że pod tylnymi fotelami położone jest coś w rodzaju włókniny grubości ok. 1cm. W golfie mk6 - są panele wygłuszające przymocowane od spodu auta. W Rolls-Royce z tego co widziałem na filmie z procesu produkcji - nadwozie szczelnie wyklejone matami z warstwą aluminiową + bardzo grube wkłady z pianki - ale tam jest podwójna podłoga, po to, żeby w jej wnętrzu umieścić wygłuszenia.
Ale ogólna tendencja jest raczej taka, że odchodzi się od filców, a stosuje pianki z tego, co zauważyłem. Filce ewentualnie wędrują na tył, czyli tam, gdzie w starszych autach wygłuszenia nie było wcale, albo bardzo słabe.
Ściana grodziowa wygłuszona jest pianką z powierzchnią gumy od strony wygładziny. Przy czym grubość tej pianki jest różna, w zależności od miejsca, gdyż pianka ta jednocześnie wygładza jakby powierzchnie blachy (wypełnia przetłoczenia itp.) ale momentami ma ponad 5cm grubości (na pionowej części grodzi) - co jest raczej nie do osiągnięcia w mk2 (będą problemy z założeniem wykładziny i montażem nagrzewnicy - chyba, że grubiej okleić tylko części nad wykładziną, i ewentualnie okleić samą nagrzewnicę, oraz deskę od wewnątrz, zwiększając sumaryczną grubość wygłuszenia). Na wzmocnieniu górnym grodzi wygłuszenie miało grubość ok 1-2cm. Nie wiem, czy pod spodem były przyklejone jakieś maty - tam, gdzie udało mi się coś odsłonić ich nie widziałem (nie mogłem zbyt wiele odsłonić, bo wciąż były przykręcone elementy nawiewów, dostęp do auta też niezbyt dobry (jedynie dziura po przedniej szybie, bez możliwości wejścia do środka). Na podłodze były przyklejone maty, żadnych wygłuszeń więcej nie było (może zostały zdemontowane). Idąc ku tyłowi - tyle co widziałem - na nadkolach tylnych filc grubości jakieś 1-2cm, ściany bagażnika również wygłuszone filcem 1-2cm grubości. Drzwi - tutaj trochę zaskoczenie - swego czasu VAG stosował rozwiązanie z "wkładami" drzwi, czyli na aluminiowej płycie mocowane zamki, podnośnik szyby itp. a potem to montowane było w poszyciu drzwi. Dzięki temu aluminiowa płyta zamykała jakby drzwi tworząc komorę (tak było np. w golfie mk4, czy wcześniejszych A6). W tym Audi drzwi miały budowę taką jak w mk2, czy tam mk3 - "klasyczną" - dużo różnych otworów technologicznych w wewnętrznej części drzwi itp. Ale zamiast folii na drzwiach miały piankę (jak w późniejszych mk3) - pianka z wyglądu dokładnie taka sama jak w tej aukcji http://allegro.pl/wygluszenie-wyciszeni ... 66562.html" onclick="window.open(this.href);return false; - oczywiście odpowiednio przetłoczone, wypełniało całą powierzchnię wewnętrzną drzwi. Wszystkie otwory na cięgna itp. miały założone przelotki uszczelniające. Wewnętrzna strona poszycia zewnętrznego szczelnie wyklejona matami bitumicznymi od mniej więcej 3/4 wysokości do samego dołu.
Słupki w ogóle nie wygłuszone (wiem, że w niektórych wcześniejszych autach w słupki A były wypełnione pianką). Na dachu takie dziwne panele - cienka pianka (powiedzmy 3 mm, jak nie mniej) ale oklejona z dwóch stron papierem pokrytym lakierem, szczelnie zaklejone na krawędziach.
Nie wiem, jak wyglądała sprawa z wygłuszeniem od wewnętrznej strony tapicerki drzwi, czy deski rozdzielczej, bo te elementy były zdemontowane.
To co zauważyłem - producenci aut najwięcej przykładają się do wygłuszenia przodu auta - W przypadku tego audi - gruba pianka. Z tyłu wygłuszenie jest słabsze - (filce). To samo widać w golfie mk2 - z przodu grube filce na grodzi tuneli i podłodze, z tyłu brak wygłuszenia tunelu, cieniutki filc na podłodze, a w bagażniku w ogóle brak wygłuszenia (jedynie małe ilości maty na blachach). Niektóre Jetty A2 z tego co widziałem miały jeszcze naklejone maty na podłodze bagażnika.
W fordzie mondeo mk3 jeszcze zauważyłem, że pod tylnymi fotelami położone jest coś w rodzaju włókniny grubości ok. 1cm. W golfie mk6 - są panele wygłuszające przymocowane od spodu auta. W Rolls-Royce z tego co widziałem na filmie z procesu produkcji - nadwozie szczelnie wyklejone matami z warstwą aluminiową + bardzo grube wkłady z pianki - ale tam jest podwójna podłoga, po to, żeby w jej wnętrzu umieścić wygłuszenia.
Ale ogólna tendencja jest raczej taka, że odchodzi się od filców, a stosuje pianki z tego, co zauważyłem. Filce ewentualnie wędrują na tył, czyli tam, gdzie w starszych autach wygłuszenia nie było wcale, albo bardzo słabe.
Wyciszenie silnik/kabina
Lipek81, dzięki Ci bardzo za tyle pisania teraz utwierdziłeś mnie w przekonaniu że jednak warto dawać piankę i oryginalnie filc, co do A6 tego nowszego że słupki nie wyciszone, myślę że auto ma dopracowaną aerodynamikę że powietrze bezszelestnie opływa samochód (do jakiejś prędkości) a te wkłady drzwi fakt jest aluminiowa blacha z mechanizmami jak w pasku b5 golfie 4 to fajnie szczelnie zamyka drzwi i daje komorę do grania dla głośnika, oczywiście w A6 głośniki niskotonowe mają swoje skrzynki, teraz nie wnikam ładuje piankę z centymetr na ścianę i podłogę a na to grubiej filcu niż w oryginale, słupki wszystkie wykleję filcem, bagażnik też, i deskę od tyłu i powinno być dobrze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości