Philips DiamondVision

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Philips DiamondVision

Post autor: skaktus » pt kwie 29, 2011 18:15

Regulator napięcia to masz na alternatorze ale on nie załatwi spadków napięcia na instalacji i przełącznikach.



Awatar użytkownika
trepson_vlcrew
VAG ŁOWICZ
VAG ŁOWICZ
Posty: 3952
Rejestracja: śr gru 08, 2010 19:53
Lokalizacja: Łowicz

Philips DiamondVision

Post autor: trepson_vlcrew » pt kwie 29, 2011 19:19

no to musze podjechac i montowac to ;p choc powiem ci ze mam teraz jakies mocniejsze zarowki bo nie mialem innych 80 jakies philipsa i swiaca normalnie i nie mialem zadnych problemow nie wiem tam musze zamontowac i mniec swiety spokoj


Obrazek

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413934
#vlcrew #bagged #12_5j #widebody #1.8t #custom #LY3D #mk4

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Philips DiamondVision

Post autor: skaktus » wt maja 03, 2011 02:42

Siema.

Dostałem dziś Unitec H1, 55W Xenon Blue. Koszt 20,5 zł + 7,5 zł kosztów wysyłki. Takie same w markecie Real kosztują odpowiednio :

H1 - 35 zł,
H7 - 46 zł - dziś sprawdzałem w Opolu - CH Karolinka
Występuje również wersja GOLD - w przypadku H7 i H4 czubki żarówek są złote - piękne, ale owe złotko jest popękane...Radzę uważać.

Wrażenia:

-tandetne pudełeczko :ass: jakieś takie plastikowe...dystrybutor to Intertec (WTF), oczywiście Made in China
-żarówki minimalnie zabarwione niebieskim lakierem, kolor błękitny
-na lakierze widoczne minimalne czarne plamki, nie idzie ich zdrapać bo "zarysujemy" lakier z bańki - mi to się udało bez problemu
-jedna bańka bardziej niebieska od drugiej (o jakieś 10% - ocena na "oko"-subiektywna), jednak jest to widoczne
-w porównaniu do Philipsa Premium, Tungsrama (+90%, SportBlue) żarnik jest dłuższy o około 1/5 (całej długości) co w moim mniemaniu w przypadku reflektorów na odbłyśniku Free Form (FF) może powodować rozmycie / usunięcie / przemieszczenie linii odcięcia - świecący żarnik wychodzi poza ogniskową reflektora a myślę że Philips i Tungsram nie pozwoliły by sobie na taką pomyłkę, tym bardziej że u nich nie wydłużonych żarników, "na oko" ich długość jest identyczna
-żarnik znacznie bardziej rozciągnięty w porównaniu do Philipsa i Tungsrama, Philips i Tungsram mają go bardziej "zagęszczonego"
-bańki dziwnie "ostro zakończone", zakończenie nie jest powtarzalne - jedna żarówka różna od drugiej
-jedna bańka jest krzywa, natomiast żarnik umieszczony jest prawidłowo (mniej więcej, mogło by być bardziej prosto), bańka jest przechylona
-podstawa i cokół żarówki prawidłowe, wchodzą do różnych reflektorów bez oporu
-homologacja i dane o żarówce wybite w podstawie na "odwal się"

Zasilanie:

-żarówka przy standardowym zasilaniu pobiera standardowe ilości prądu, przy zasilaniu napięciem ponad 14V - dokładnie 14,2 V ("przevoltowanie") - żarówka pobiera 67 W - tak samo jak Philips, Tungsram

Temperatura:
-nie mierzyłem, jednak patrz niżej - Jakość światła

Trwałość lakieru na bańce:
-nie mierzyłem / sprawdzałem czy się pali po kilku godzinach świecenia na "przevoltowaniu"

Jakość światła:
-efekt z pudełka - "xenon efekt" - czas sobie darować slogany !!! :grrr:
-światło minimalnie bielsze-wręcz niezauważalne podniesienie temperatury światła, jednak Tungsram SportBlue daje światło bardziej "zimne" niż Unitec, ale efektu xenonu/niebieskiego światła - nie spodziewajcie w markowych żarówkach
-Unitec świeci znacznie słabiej niż Tungsram +90%, słabiej niż SportBlue i słabiej niż Philips Premium - bez większych zabiegów widać że jest go mniej
-skoro żarówka wytwarza mniej światła, a pobiera taki sam prąd jak inne żarówki, jest to dowód że wytwarza więcej ciepła - a więc - lepiej sobie podarować

Ocena:
-efekt xenon - nie ma szans
-efekt z testów z gazet - zero efektu super ilości światła - nie zaobserwowano
-cena - niet

Konkluzja
-wciąż wolę Tungsrama +90%, za cenę około 10 zł dostaję żarówkę świecącą tak samo jak Philips +100%, dającą dużo więcej światła niż Unitec itp

Aparatura testowa:
-reflektor soczewkowy Hella Projector
-zasilacz komputerowy-do laptopów Meind 100W - ustawione napięcie 15V, pod obciążeniem 14,2V - żarówka Unitec
-zasilacz komputerowy Mustang :kac: 12V, napięcie pod obciążeniem 11,6
-Golf MK3, przekaźniki, napięcie 13,89V, roczne projektory TYC, przebieg na żarówce - mniej niż 40 godzin

Czyli:
-nie :jezor:



Awatar użytkownika
trepson_vlcrew
VAG ŁOWICZ
VAG ŁOWICZ
Posty: 3952
Rejestracja: śr gru 08, 2010 19:53
Lokalizacja: Łowicz

Philips DiamondVision

Post autor: trepson_vlcrew » wt maja 03, 2011 15:58

no mi dzisiaj przyszly tungsramy 90 % teraz tylko czekam jakos w tym tygodniu jade przekazniki montowac idziele sie wrazeniami ;p


Obrazek

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413934
#vlcrew #bagged #12_5j #widebody #1.8t #custom #LY3D #mk4

Awatar użytkownika
trepson_vlcrew
VAG ŁOWICZ
VAG ŁOWICZ
Posty: 3952
Rejestracja: śr gru 08, 2010 19:53
Lokalizacja: Łowicz

Philips DiamondVision

Post autor: trepson_vlcrew » śr maja 18, 2011 15:03

sluchajcie zalozylem dzisiaj owe zarowki i nie wiem co jest grane. bylem u mechanika elektryka itd zobaczyl zarowki powiedzial ze obejdzie sie bez przekaznikow. zalozylem i na poczatku co sie rzucilo w oczy to ich barwa. miala byc biala zimna (cos w podobie xenon 5000k) a jest normalna biala ciepla. czy cos zrobilem zle?


Obrazek

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413934
#vlcrew #bagged #12_5j #widebody #1.8t #custom #LY3D #mk4

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Philips DiamondVision

Post autor: skaktus » śr maja 18, 2011 16:25

A gdzie masz napisane że będzie barwa biała zimna ? Z żarówki tego typu nigdy nie uzyskasz światła o przyzwoitej jasności i barwie białej zimnej.

Temperatura barwowa żarówki to około 3300 K. Tungsram daje światło tak mniej więcej barwę 3800.

Żarówki typu Tungsram Sport Blue, BlueVision dają temperaturę koło 4000K - wciąż biało żółta.

Barwa światła dziennego to 5500 K

Barwa biała zimna to dopiero 6000K

Nie wiem skąd sobie wykombinowałeś takąbarwę z normalnej żarówki.

Jak chcesz barwę białą zimną to albo ksenony i mandaty, albo żarówki z marketu no-name o nikłej jasności w nocy.

A mechanik jakiś dziwny, nie spotkałem jeszcze nigdy golfa co ma prawidłowe napięcia dla żarówek więc elektryk idzie na łatwiznę.


EDIT


Kto korzystał z żarówek Osram Cool Blue Hyper w nocy ? Był jeden gość na forum, ale temat usunięto nie wiedzieć czemu, nie przywrócono i lipa.



Awatar użytkownika
bladzio1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 13, 2008 09:45
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Philips DiamondVision

Post autor: bladzio1 » śr paź 12, 2011 13:48

skaktus pisze:Kto korzystał z żarówek Osram Cool Blue Hyper w nocy ?
Kolego ja mam teraz założone jako światła mijania H7 Osram Cool Blue Hyper White (5000K) i miałem już okazje sprawdzić je w nocy i to w deszczu i stwierdzam, że są naprawdę dobre. Zdecydowanie lepiej oświetlają drogę niż zwykłe H7, które miałem wcześniej.



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Philips DiamondVision

Post autor: skaktus » śr paź 12, 2011 18:44

Możesz zaaplikować jakieś fotografie ?



Awatar użytkownika
biercok mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic

Re: Philips DiamondVision

Post autor: biercok mkII » śr paź 12, 2011 19:57

A jakie ma byc prawidlowe napiecie na wtyczce do zarowki h4 w mk2? Pytam bo sprawdze z ciekawosci jaki mam spadek napiecia.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Philips DiamondVision

Post autor: marcin7x5 » czw paź 13, 2011 13:58

Powinno oscylować ok 14V



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Re: Philips DiamondVision

Post autor: skaktus » czw paź 13, 2011 17:31

marcin7x5 pisze:Powinno oscylować ok 14V
Nie prawda. Nominalne napięcie dla żarówki każdego rodzaju to 13,2 V i wtedy osiąga 100% wydajności. Każde inne to przewoltowanie i skrócenie żywotności... Ale że wtedy lepiej świeci to co innego :jezor:



Awatar użytkownika
biercok mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic

Philips DiamondVision

Post autor: biercok mkII » czw paź 13, 2011 18:03

To ja zmierzylem i na odpalonym silniku we wtyczce mam 12,34 V. Przekazniki mi potrzebne?



Awatar użytkownika
gello1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: pt sie 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krasnystaw

Philips DiamondVision

Post autor: gello1 » czw paź 13, 2011 18:16

potrzebne na bank. Zakładaj!!!!!



Awatar użytkownika
biercok mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic

Philips DiamondVision

Post autor: biercok mkII » czw paź 13, 2011 18:42

Jak juz znalazlem ten temat to zapytam. Bo jak mierzylem to napiecie to wpialem wtyczke w zarowke ale nie dokonca i wpialem sie we wtyk zarowki i napiecie juz bylo ok 9,75 V czym to jest spowodowane? Faktycznie w tych golfach to kiepskie oswietlenie, przekonalem sie na wlasnej skorze jadac nad morze noca. Na nieoswietlonej drodze poprostu masakra.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości