[mk4] Problem z wygłuszeniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] Problem z wygłuszeniem
Witam serdecznie,
z góry przepraszam jeśli źle dobrałem dział - choć wygłuszenie to sprawa nadwozia.
Posiadam dwa Golfy MK4.
Pierwszy z nich jest w środku zdecydowanie cichszy. W drugim natomiast można ogłuchnąć.
Pomiarów dokonałem miernikiem, w tych samych warunkach, siedząc na fotelu kierowcy.
Jak widać, różnice są ogromne już na biegu jałowym. Pomyślcie co się dzieje na autostradzie..
Golf nr 1
Silnik: ATD 101km,
Przebieg: 386tys,
Rocznik: 2003,
Bieg jałowy: 50dB,
Bieg jałowy 2000RPM: 64dB
Golf nr 2:
Silnik: AXR 101km,
Przebieg: rzekomo 240tys,
Rocznik: 2002,
Bieg jałowy: 64dB,
Bieg jałowy 2000RPM: 81dB
Skąd może wynikać różnica w hałasie w środku?
Od razu mówię - odpada tłumik - brak różnic w dźwięku z zewnątrz.
Podczas jazdy autostradowej - brak szumu powietrza. Słychać bardzo głośno sam silnik.
Brak trzasków plastików.
To co słychać w środku to czysty dźwięk silnika.
Wygłuszenie ściany grodziowej od strony silnika takie samo.
Niby wersja 2003 miała lepsze materiały. Ma ktoś może możliwość porównania elementów wygłuszenia?
Z góry dziękuję za pomysły,
pozdrawiam!
z góry przepraszam jeśli źle dobrałem dział - choć wygłuszenie to sprawa nadwozia.
Posiadam dwa Golfy MK4.
Pierwszy z nich jest w środku zdecydowanie cichszy. W drugim natomiast można ogłuchnąć.
Pomiarów dokonałem miernikiem, w tych samych warunkach, siedząc na fotelu kierowcy.
Jak widać, różnice są ogromne już na biegu jałowym. Pomyślcie co się dzieje na autostradzie..
Golf nr 1
Silnik: ATD 101km,
Przebieg: 386tys,
Rocznik: 2003,
Bieg jałowy: 50dB,
Bieg jałowy 2000RPM: 64dB
Golf nr 2:
Silnik: AXR 101km,
Przebieg: rzekomo 240tys,
Rocznik: 2002,
Bieg jałowy: 64dB,
Bieg jałowy 2000RPM: 81dB
Skąd może wynikać różnica w hałasie w środku?
Od razu mówię - odpada tłumik - brak różnic w dźwięku z zewnątrz.
Podczas jazdy autostradowej - brak szumu powietrza. Słychać bardzo głośno sam silnik.
Brak trzasków plastików.
To co słychać w środku to czysty dźwięk silnika.
Wygłuszenie ściany grodziowej od strony silnika takie samo.
Niby wersja 2003 miała lepsze materiały. Ma ktoś może możliwość porównania elementów wygłuszenia?
Z góry dziękuję za pomysły,
pozdrawiam!
[mk4] Re: Problem z wygłuszeniem
egr - rura?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
[mk4] Re: Problem z wygłuszeniem
Hmm..
W obu autach były wrzucone regenerowane ori egr.
Chodzi Ci o metalowa rure dochodzaca do egr, tak? Postaram sie przerzucić, zobaczymy jaki będzie rezultat.
W obu autach były wrzucone regenerowane ori egr.
Chodzi Ci o metalowa rure dochodzaca do egr, tak? Postaram sie przerzucić, zobaczymy jaki będzie rezultat.
[mk4] Re: Problem z wygłuszeniem
jeśli nie egr to nieszczelność dolotu. czyli pomiędzy filtrem a turbiną
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
[mk4] Re: Problem z wygłuszeniem
Głośniejsza praca silnika może być też spowodowana parametrami pracy samego silnika.
[mk4] Re: Problem z wygłuszeniem
Tyle tylko, że z zewnątrz oba samochody brzmią identycznie. I nie mówię tutaj o charakterystycznym klekocie, po prostu na zbliżonych obrotach generują bardzo bardzo zbliżone wyniki
[mk4] Re: Problem z wygłuszeniem
jest jeszcze możliwość że dźwięk słychać jeśli ktoś wyjmował nagrzewnicę i brakuje uszczelnienia obok rurek nagrzewnicy
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
[mk4] Re: Problem z wygłuszeniem
Rury sprawdzone, pozamieniane auto w auto. Różnicy zero.
Przy okazji odwiedziłem ASO, oświeciło mnie, że było jeszcze wygłuszenie przy podszybiu. Szybka akcja, ale jest na miejscu.
Przy okazji odwiedziłem ASO, oświeciło mnie, że było jeszcze wygłuszenie przy podszybiu. Szybka akcja, ale jest na miejscu.
Czy Włosi ruszali coś z nagrzewnicą nie mam pojęcia, natomiast wiem, że przez kratki nawiewu wydostaje mi się krucha gąbka. I z tego co wiem, ma to związek z klapą przy nagrzewnicy.. Hmm..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości