[mk4] Problem z wygłuszeniem

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Urbi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr maja 11, 2016 23:06
Lokalizacja: Katowice

[mk4] Problem z wygłuszeniem

Post autor: Urbi » ndz paź 28, 2018 10:54

Witam serdecznie,
z góry przepraszam jeśli źle dobrałem dział - choć wygłuszenie to sprawa nadwozia.

Posiadam dwa Golfy MK4.
Pierwszy z nich jest w środku zdecydowanie cichszy. W drugim natomiast można ogłuchnąć.
Pomiarów dokonałem miernikiem, w tych samych warunkach, siedząc na fotelu kierowcy.
Jak widać, różnice są ogromne już na biegu jałowym. Pomyślcie co się dzieje na autostradzie..

Golf nr 1
Silnik: ATD 101km,
Przebieg: 386tys,
Rocznik: 2003,
Bieg jałowy: 50dB,
Bieg jałowy 2000RPM: 64dB

Golf nr 2:
Silnik: AXR 101km,
Przebieg: rzekomo 240tys,
Rocznik: 2002,
Bieg jałowy: 64dB,
Bieg jałowy 2000RPM: 81dB

Skąd może wynikać różnica w hałasie w środku?

Od razu mówię - odpada tłumik - brak różnic w dźwięku z zewnątrz.
Podczas jazdy autostradowej - brak szumu powietrza. Słychać bardzo głośno sam silnik.
Brak trzasków plastików.
To co słychać w środku to czysty dźwięk silnika.

Wygłuszenie ściany grodziowej od strony silnika takie samo.

Niby wersja 2003 miała lepsze materiały. Ma ktoś może możliwość porównania elementów wygłuszenia?

Z góry dziękuję za pomysły,
pozdrawiam! :okej:



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[mk4] Re: Problem z wygłuszeniem

Post autor: grg474 » czw lis 01, 2018 23:40

egr - rura?


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Urbi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr maja 11, 2016 23:06
Lokalizacja: Katowice

[mk4] Re: Problem z wygłuszeniem

Post autor: Urbi » pt lis 02, 2018 08:46

Hmm..
W obu autach były wrzucone regenerowane ori egr.

Chodzi Ci o metalowa rure dochodzaca do egr, tak? Postaram sie przerzucić, zobaczymy jaki będzie rezultat.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[mk4] Re: Problem z wygłuszeniem

Post autor: grg474 » pt lis 02, 2018 20:19

jeśli nie egr to nieszczelność dolotu. czyli pomiędzy filtrem a turbiną


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: Problem z wygłuszeniem

Post autor: marcin7x5 » pn lis 05, 2018 18:31

Głośniejsza praca silnika może być też spowodowana parametrami pracy samego silnika.



Awatar użytkownika
Urbi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr maja 11, 2016 23:06
Lokalizacja: Katowice

[mk4] Re: Problem z wygłuszeniem

Post autor: Urbi » pn lis 05, 2018 22:27

marcin7x5 pisze:
pn lis 05, 2018 18:31
Głośniejsza praca silnika może być też spowodowana parametrami pracy samego silnika.
Tyle tylko, że z zewnątrz oba samochody brzmią identycznie. I nie mówię tutaj o charakterystycznym klekocie, po prostu na zbliżonych obrotach generują bardzo bardzo zbliżone wyniki :otepienie:



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[mk4] Re: Problem z wygłuszeniem

Post autor: grg474 » wt lis 06, 2018 20:41

jest jeszcze możliwość że dźwięk słychać jeśli ktoś wyjmował nagrzewnicę i brakuje uszczelnienia obok rurek nagrzewnicy


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Urbi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr maja 11, 2016 23:06
Lokalizacja: Katowice

[mk4] Re: Problem z wygłuszeniem

Post autor: Urbi » wt lis 06, 2018 23:24

Rury sprawdzone, pozamieniane auto w auto. Różnicy zero.
Przy okazji odwiedziłem ASO, oświeciło mnie, że było jeszcze wygłuszenie przy podszybiu. Szybka akcja, ale jest na miejscu.
grg474 pisze:
wt lis 06, 2018 20:41
jest jeszcze możliwość że dźwięk słychać jeśli ktoś wyjmował nagrzewnicę i brakuje uszczelnienia obok rurek nagrzewnicy
Czy Włosi ruszali coś z nagrzewnicą nie mam pojęcia, natomiast wiem, że przez kratki nawiewu wydostaje mi się krucha gąbka. I z tego co wiem, ma to związek z klapą przy nagrzewnicy.. Hmm..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości