Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Michał_1977
- _
- Posty: 14205
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.
Witajcie ludziki
Pozwolę sobie założyć nowy wątek,bo mam plana zrobić coś,czego nigdzie wyczytać nie mogę. Najwyżej później go wywalę
Do sedna-nabyłem skórę (pół kubły) z mk3 za nieco więcej niż przysłowiową flaszkę,oczywiście komplet. Boczki drzwi i tylne (3D) pójdą na sell,ale siedzenia miałem zamiar w całości szczepić do mk2.
Teraz wpadłem na chytry pomysł,żeby zrobić to inną metodą. Nie chce mi się ciąć i spawać nóg od taboretów,tylko mam zamiar zdjąć samą skórę i naciągnąć ją na moje fotele (też pół kubły z 10 milionen'a).
Myślę też,żeby się nie pierdzielić jak babka z łobuzem,że naciągnę ją na moje siedzenia bez zdejmowania moich materiałów.
Zależy mi na czasie (Nysa tuż,tuż )jak i na tym,żeby było węziej w doopie i żebrach. Moje pół kubły właśnie są takie trzymające,a te skórzane z mk3,trochę za luźne.
Czynił ktoś coś takiego?
Pozwolę sobie założyć nowy wątek,bo mam plana zrobić coś,czego nigdzie wyczytać nie mogę. Najwyżej później go wywalę
Do sedna-nabyłem skórę (pół kubły) z mk3 za nieco więcej niż przysłowiową flaszkę,oczywiście komplet. Boczki drzwi i tylne (3D) pójdą na sell,ale siedzenia miałem zamiar w całości szczepić do mk2.
Teraz wpadłem na chytry pomysł,żeby zrobić to inną metodą. Nie chce mi się ciąć i spawać nóg od taboretów,tylko mam zamiar zdjąć samą skórę i naciągnąć ją na moje fotele (też pół kubły z 10 milionen'a).
Myślę też,żeby się nie pierdzielić jak babka z łobuzem,że naciągnę ją na moje siedzenia bez zdejmowania moich materiałów.
Zależy mi na czasie (Nysa tuż,tuż )jak i na tym,żeby było węziej w doopie i żebrach. Moje pół kubły właśnie są takie trzymające,a te skórzane z mk3,trochę za luźne.
Czynił ktoś coś takiego?
Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.
a myślałeś przełożyć tylko siedziska z gąbkami na stelaż, a oparcia przełożyć w całości do foteli? Skróciłoby to robotę
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- Michał_1977
- _
- Posty: 14205
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.
grg474, tak też może być,jeśli tylko rozstaw zawiasów się zgadza.
Generalnie chodzi mi o to,czy wkonalne jest przełożenie samej skóry na moje fotele,nawet bez zdejmowania moich materiałów
Generalnie chodzi mi o to,czy wkonalne jest przełożenie samej skóry na moje fotele,nawet bez zdejmowania moich materiałów
Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.
samej skóry nie - z gąbkami tak i wtedy to będzie szybko. Tak to dochodzi jeszcze demontaż od gąbek a to wiesz, że potem z montażem może być tak, ze gąbki ze względu na wiek ulegną rozwarstwieniu. Materiały musisz zdjąć, bo nie będzie jak zapiąć skóry - mam moją fotoporadę dotyczącą grzanych foteli w mk3 to jak coś mogę wrzucić
PORADA montażu grzania foteli w mk3
Co pewien czas ktoś pyta jak zamontować podgrzewanie w fotelach w VW Golf, w związku z tym pokusiłem się o małą poradę.
Przede wszystkim musimy kupić matę grzewczą – ja kupiłem komplecik od quba z http://www.forum.vwgolf.pl" onclick="window.open(this.href);return false; jest to mata z oznakowaniem VW dla SKODY.
Nr na macie 6Q0 963 556
Jak widać ma osobno wkładki dla foteli wyprofilowanych i tu uwaga – można je odpiąć oraz posiada przekaźnik nr 6Q0 959 772. Wtyczka – kolor zielony jest do wiązki na pewno nie z golfa 3 – bo tam jest na max 4 przewody a tu na max 6 przewodów – chociaż jest ich 4. Jakie i do czego o tym później.
Osobiście kupiłem wiązkę a raczej są to 2 wiązki spinane ze sobą oraz włącznik z regulacją i fotele z podgrzewaniem – matę dokupiłem bo myślałem że jest w fotelu zepsuta a jak się okazało odlutował się kabelek w czujniku temperatury który jest w macie siedziska
ta wypukłość na środku w kształcie koła to właśnie ten czujnik.
Aby mieć możliwość zamontowania mat – trzeba fotele wyjąć i tak najpierw z przodu fotela na środku mamy taką ściskaną zapinkę którą należy wysunąć
Następnie musimy z tyłu fotela po przesunięciu fotela w kierunku kierownicy czyli do przodu
Odpiąć maskownicę przy tunelu środkowym – podnosimy za końcówkę do góry a następnie posuwamy równolegle do tunelu w kierunku tyłu samochodu.
Następnie wciskamy środek maskownicy przy progu przy szynie po której chodzi fotel i wysuwamy też zaślepkę-maskownicę.
Następnie wysuwamy fotel do oporu do tyłu i wyciągamy z samochodu. Większość o tym wie jak to zrobić, ale znalazło się pare osób co chciało instrukcje krok po kroku więc wybaczcie.
Jeżeli mamy gotową wiązkę to ponieważ mamy teraz wolną przestrzeń to montujemy ją w samochodzie – w związku z tym trzeba zdemontować osłonę progu, tj. wykręcamy wkręt mocujący (śrubokręt krzyżowy + coś cienkiego do podważenia)
Po wykręceniu wkrętu z podkładką macie go wyjąć co by nie zgubić
Teraz należy odkręcić osłonę bezpieczników i kolumny kierowniczej.
Po odkręceniu macie dostęp do bezpieczników tj po odpięciu całej skrzynki możecie wpiąć wiązkę – pasuje tylko w 1 miejsce oraz przeciągnąć wiązkę wzdłuż progu.
Montujecie włącznik z regulacją podgrzewania
wiązka która do niego wchodzi wygląda tak:
i trochę jest podobna do wtyczki prądowej od zasilacza do płyty głównej do kompa.
Wtyczka do fotela wygląda tak:
Załóżmy że wiązka jest już położona – proponuję podczas pracy odpiąć klemę – bo grzebanie pod prądem w skrzynce przekaźników i bezpieczników wg mnie nie jest wskazane.
No to zabieramy się za fotel i tu UWAGA jeśli tapicerka nie jest podarta ingerencja tapicera nie jest potrzebna jak to czasem niektórzy piszą.
Najpierw odpinamy pokrętło regulacji pochylenia oparcia – trzeba pociągnąć lub podważyć całe kółko które siedzi na 3 zapinkach ząbkach.
Trzeba również wcisnąć cienkim śrubokrętem 2 zatyczki blokujące maskownicę boczną
Tu widać to jako czarne kropki. Podważamy maskownicę – od góry i po skosie z tyłu jest taki wypust trzymający całą maskownicę na metalu. Zdejmujemy maskownicę.
Po zdjęciu widać trzpień na którym jest zapinka – śrubokrętem naciskamy w dół i zsunie się z trzpienia. Odkręcamy śruby na klucz torx – piszę śruby bo po obu stronach jest po 1 sztuce, na nich a właściwie na plastiku który trzymają opiera się oparcie i blokuje – jeśli czasem jest luz oparcia to najczęściej w tym miejscu.
Stajemy z tyłu oparcia i rozchylamy całe te ramiona zdejmując z trzpienia tj tam gdzie była zapinka. W ten sposób mamy oddzielone oparcie od siedziska.
No to teraz zabieramy się za oparcie – należy odkrzywić widoczne tu na zdjęciach 4 ząbki odpiąć z ząbków najpierw tylny materiał, następnie przedni oraz 2 druty które dociskają środek tapicerki siedziska tak aby był właściwy profil.
Następnie podnosimy podwijamy materiał do góry w kierunku zagłówków – na 1/3 wysokości mierząc od zagłówków tapicerka – drut wzmocnienia jest przypięty do tylnej maty 3 kółeczkami – trzeba odpiąć.
Po tym mamy możliwość montażu maty – ja dla zdjęć zdjąłem całą tapicerkę ale nie ma takiej potrzeby.
Na zdjęciu widać że jest miejsce albo powinno być – otwór na przepchnięcie przewodu – jak nie ma nożykiem zrobić otworek – maty niczym nie przypinałem – tapicerka dociśnie.
Składamy oparcie do kupy w odwrotnej kolejności pamiętając że kabelek musi wyjść z jednego boku obok tego metalu co idzie maskownica plastikowa.
Teraz bierzemy się za siedzisko.
Odwracamy do góry nogami i od tylnej strony siedziska podważamy tapicerkę tak jak na zdjęciu.
Następnie odpinamy zapięte przy nogach druty napinające dół tapicerki.
Są po obu stronach. Następnie odchylamy na środku ząbki-haczyki mocujące dół tapicerki.
Oddzielamy siedzisko tj część metalową od gąbki z tapicerką.
Teraz musimy oddzielić tapicerkę od gąbki – zapięta jest 3 drutami wywiniętymi na koncach – ja to odpinam naciśkając ku sobie dwa przeciwległe boki gąbki i odczepiam haczyki.
Teraz mamy gąbkę przygotowaną do montażu maty tylko na tylnej części gąbki na środku trzeba zrobić nacięcie na kabel a następnie zamontować matę.
Teraz składamy tapicerkę zapinając haczyki na drucikach, itd.. Montujemy oparcie z siedziskiem i przeprowadzamy przewody pod spód. Jeśli mamy matę oryginalną z golfa mk3 to tak to pod spodem powinno wyglądać.
teraz posłużę się schematami żeby każdy mógł pokombinować jak podpiąć nieoryginalną matę. Dlaczego bo ilość przewodów się zgadza – kolorystyka jest inna ale sposób podłączenia taki sam. Oraz NIE MÓJ schemat ideowy – nie mam zgody właściciela ale uważam że właściciel będzie zadowolony jeśli zobaczy że jego schemat przynosi pożytek – nie mam zgody bo nie wiem czyj jest.
Uploaded with fotem.pl
PORADA montażu grzania foteli w mk3
Co pewien czas ktoś pyta jak zamontować podgrzewanie w fotelach w VW Golf, w związku z tym pokusiłem się o małą poradę.
Przede wszystkim musimy kupić matę grzewczą – ja kupiłem komplecik od quba z http://www.forum.vwgolf.pl" onclick="window.open(this.href);return false; jest to mata z oznakowaniem VW dla SKODY.
Nr na macie 6Q0 963 556
Jak widać ma osobno wkładki dla foteli wyprofilowanych i tu uwaga – można je odpiąć oraz posiada przekaźnik nr 6Q0 959 772. Wtyczka – kolor zielony jest do wiązki na pewno nie z golfa 3 – bo tam jest na max 4 przewody a tu na max 6 przewodów – chociaż jest ich 4. Jakie i do czego o tym później.
Osobiście kupiłem wiązkę a raczej są to 2 wiązki spinane ze sobą oraz włącznik z regulacją i fotele z podgrzewaniem – matę dokupiłem bo myślałem że jest w fotelu zepsuta a jak się okazało odlutował się kabelek w czujniku temperatury który jest w macie siedziska
ta wypukłość na środku w kształcie koła to właśnie ten czujnik.
Aby mieć możliwość zamontowania mat – trzeba fotele wyjąć i tak najpierw z przodu fotela na środku mamy taką ściskaną zapinkę którą należy wysunąć
Następnie musimy z tyłu fotela po przesunięciu fotela w kierunku kierownicy czyli do przodu
Odpiąć maskownicę przy tunelu środkowym – podnosimy za końcówkę do góry a następnie posuwamy równolegle do tunelu w kierunku tyłu samochodu.
Następnie wciskamy środek maskownicy przy progu przy szynie po której chodzi fotel i wysuwamy też zaślepkę-maskownicę.
Następnie wysuwamy fotel do oporu do tyłu i wyciągamy z samochodu. Większość o tym wie jak to zrobić, ale znalazło się pare osób co chciało instrukcje krok po kroku więc wybaczcie.
Jeżeli mamy gotową wiązkę to ponieważ mamy teraz wolną przestrzeń to montujemy ją w samochodzie – w związku z tym trzeba zdemontować osłonę progu, tj. wykręcamy wkręt mocujący (śrubokręt krzyżowy + coś cienkiego do podważenia)
Po wykręceniu wkrętu z podkładką macie go wyjąć co by nie zgubić
Teraz należy odkręcić osłonę bezpieczników i kolumny kierowniczej.
Po odkręceniu macie dostęp do bezpieczników tj po odpięciu całej skrzynki możecie wpiąć wiązkę – pasuje tylko w 1 miejsce oraz przeciągnąć wiązkę wzdłuż progu.
Montujecie włącznik z regulacją podgrzewania
wiązka która do niego wchodzi wygląda tak:
i trochę jest podobna do wtyczki prądowej od zasilacza do płyty głównej do kompa.
Wtyczka do fotela wygląda tak:
Załóżmy że wiązka jest już położona – proponuję podczas pracy odpiąć klemę – bo grzebanie pod prądem w skrzynce przekaźników i bezpieczników wg mnie nie jest wskazane.
No to zabieramy się za fotel i tu UWAGA jeśli tapicerka nie jest podarta ingerencja tapicera nie jest potrzebna jak to czasem niektórzy piszą.
Najpierw odpinamy pokrętło regulacji pochylenia oparcia – trzeba pociągnąć lub podważyć całe kółko które siedzi na 3 zapinkach ząbkach.
Trzeba również wcisnąć cienkim śrubokrętem 2 zatyczki blokujące maskownicę boczną
Tu widać to jako czarne kropki. Podważamy maskownicę – od góry i po skosie z tyłu jest taki wypust trzymający całą maskownicę na metalu. Zdejmujemy maskownicę.
Po zdjęciu widać trzpień na którym jest zapinka – śrubokrętem naciskamy w dół i zsunie się z trzpienia. Odkręcamy śruby na klucz torx – piszę śruby bo po obu stronach jest po 1 sztuce, na nich a właściwie na plastiku który trzymają opiera się oparcie i blokuje – jeśli czasem jest luz oparcia to najczęściej w tym miejscu.
Stajemy z tyłu oparcia i rozchylamy całe te ramiona zdejmując z trzpienia tj tam gdzie była zapinka. W ten sposób mamy oddzielone oparcie od siedziska.
No to teraz zabieramy się za oparcie – należy odkrzywić widoczne tu na zdjęciach 4 ząbki odpiąć z ząbków najpierw tylny materiał, następnie przedni oraz 2 druty które dociskają środek tapicerki siedziska tak aby był właściwy profil.
Następnie podnosimy podwijamy materiał do góry w kierunku zagłówków – na 1/3 wysokości mierząc od zagłówków tapicerka – drut wzmocnienia jest przypięty do tylnej maty 3 kółeczkami – trzeba odpiąć.
Po tym mamy możliwość montażu maty – ja dla zdjęć zdjąłem całą tapicerkę ale nie ma takiej potrzeby.
Na zdjęciu widać że jest miejsce albo powinno być – otwór na przepchnięcie przewodu – jak nie ma nożykiem zrobić otworek – maty niczym nie przypinałem – tapicerka dociśnie.
Składamy oparcie do kupy w odwrotnej kolejności pamiętając że kabelek musi wyjść z jednego boku obok tego metalu co idzie maskownica plastikowa.
Teraz bierzemy się za siedzisko.
Odwracamy do góry nogami i od tylnej strony siedziska podważamy tapicerkę tak jak na zdjęciu.
Następnie odpinamy zapięte przy nogach druty napinające dół tapicerki.
Są po obu stronach. Następnie odchylamy na środku ząbki-haczyki mocujące dół tapicerki.
Oddzielamy siedzisko tj część metalową od gąbki z tapicerką.
Teraz musimy oddzielić tapicerkę od gąbki – zapięta jest 3 drutami wywiniętymi na koncach – ja to odpinam naciśkając ku sobie dwa przeciwległe boki gąbki i odczepiam haczyki.
Teraz mamy gąbkę przygotowaną do montażu maty tylko na tylnej części gąbki na środku trzeba zrobić nacięcie na kabel a następnie zamontować matę.
Teraz składamy tapicerkę zapinając haczyki na drucikach, itd.. Montujemy oparcie z siedziskiem i przeprowadzamy przewody pod spód. Jeśli mamy matę oryginalną z golfa mk3 to tak to pod spodem powinno wyglądać.
teraz posłużę się schematami żeby każdy mógł pokombinować jak podpiąć nieoryginalną matę. Dlaczego bo ilość przewodów się zgadza – kolorystyka jest inna ale sposób podłączenia taki sam. Oraz NIE MÓJ schemat ideowy – nie mam zgody właściciela ale uważam że właściciel będzie zadowolony jeśli zobaczy że jego schemat przynosi pożytek – nie mam zgody bo nie wiem czyj jest.
Uploaded with fotem.pl
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- Michał_1977
- _
- Posty: 14205
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.
Nie mam zamiaru przekładać gąbek,bo moje są oky,nie wygniecione itd.grg474 pisze: Tak to dochodzi jeszcze demontaż od gąbek a to wiesz
Zapiąć tymi ząbkami,tak? To wezmę nożyk tapicerski i upitolę końcówki moich materiałów,żeby było jak zapiąćgrg474 pisze: Materiały musisz zdjąć, bo nie będzie jak zapiąć skóry
Porada jak najbardziej się przyda,bo te taborety z mk3 są właśnie podgrzewane.
Jeszcze mam taką prośbę,czy mógłbyś wrzucić schemat z mk2 (wiem że masz ) z grzaniem,bo nawet nie wiem gdzie w elektrowni podpiąć kostkę/ki
Gdyby mój plan się powiódł,to tylko maty grzewcze między skórę a moje obecne materiały i finito
Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.
schematMichał_1977 pisze:Jeszcze mam taką prośbę,czy mógłbyś wrzucić schemat z mk2
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- Michał_1977
- _
- Posty: 14205
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.
tak jak mowilem, daj sobie spokoj z tymi tandetdnymi skorami, jezdzilem z kumplem mk4 w skorze, porazka jakas, co zakręt i hamowanie to dupsko slizga się w każdym kierunku, sam osobiście w mk4 mam recaro materiałowe i nic innego nie chce mieć w aucie, szukaj recaro z mk3 gti edition, najlepiej z zielonym wzorem, byłoby pod kolor , do tego recaro z mk3 sa laniejsze i lepie trzymają jak te w mk4
- Michał_1977
- _
- Posty: 14205
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.
slawko333, nie pomagasz
A ja czytałem,że tak się dzieje,jak skóra jest niezadbana. Czyszczenie i konserwacja skóry odpowiednimi środkami,powoduje że skóra jest miękka i już doopsko tak nie lata w niejslawko333 pisze:jezdzilem z kumplem mk4 w skorze, porazka jakas, co zakręt i hamowanie to dupsko slizga się w każdym kierunku
Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.
jak jeździłeś na zwykłej to możliwe, ja miałem w swoim mk4 recaro pełną skórę i nikt nie narzekał, a przyznaję że lubię ostro chodzić po zakrętach, zresztą w A3 też mamslawko333 pisze:tak jak mowilem, daj sobie spokoj z tymi tandetdnymi skorami, jezdzilem z kumplem mk4 w skorze, porazka jakas,
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.
O skory trzeba dbać-jak są "śliskie" od syfu to i ucieka.Mam mk4 w skórze-mimo 15 lat wyglądają praktycznie jak nowe i nigdy nie zamienił bym na szmaty...slawko333 pisze:jezdzilem z kumplem mk4 w skorze, porazka jakas, co zakręt i hamowanie to dupsko slizga się w każdym kierunku
- Michał_1977
- _
- Posty: 14205
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.
Siedzenia skórzane są już w mk2
Jednak przerobiłem stelaż mk3 pod mk2. Ciachnąłem,przyspawałem,pomalowałem i gitarra
Dzięki Panowie
Jednak przerobiłem stelaż mk3 pod mk2. Ciachnąłem,przyspawałem,pomalowałem i gitarra
Dzięki Panowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości