Konserwacja podwozia i ognisk rdzy.

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Re: Konserwacja podwozia i ognisk rdzy.

Post autor: XV2 » sob kwie 06, 2013 20:29

aikon353 pisze: są miejsca których nie da się zabezpieczyć
Nie ma takich


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Konserwacja podwozia i ognisk rdzy.

Post autor: jhosef » śr kwie 10, 2013 14:37

Moim zdaniem auto było po poważnych naprawach. Nie widziałem tak zgnitego mk4. Ewentualnie gdzieś sobie pływało podczas powodzi.

Ja bym szukał innych błotników bez rdzy. Najlepiej w kolor. A nawet jak nie w kolor to wolałbym aby był pomalowany taki, który nie był przeżarty. Klapa dla mnie koniecznie inna. Jak ci wyszło przez szew to powodzenia z zabezpieczeniem...



Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

Konserwacja podwozia i ognisk rdzy.

Post autor: JonnyQuest » śr kwie 10, 2013 18:22

Mam podobny problem lecz tylko z progiem i w spokojniejszym stadium (od strony lewej tam gdzie najbardziej dostaje w d*** od kamieni).
Jeśli niebawem planujesz sprzedać, bądź często zmieniasz auta.
To jedziesz z tym do lakiernika.
Jeśli planujesz dużo jeździć, a pokazy mody będą Ci obce.
Papier ścierny, szary podkład(chloro), i chlorokauczuk z połyskiem, atutem będą ori chlapacze
pięknie nie wygląda lecz dobrze zabezpiecza, i nie wymaga zdolności plastyczno-lakierniczych. :los2:


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

simer17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn wrz 03, 2012 18:39
Lokalizacja: Tarnów

Konserwacja podwozia i ognisk rdzy.

Post autor: simer17 » pt kwie 12, 2013 20:46

Panowie dziś poczyściłem te purchle i uszkodzenia lakieru i sprawa wygląda tak że wcale nie jest tak źle ;) Pod spodem jest ocynk, uszkodzenia blacharki są nie wielkie, rdza powierzchowna, na razie potraktowałem to papierem ściernym + odrdzewiaczem, jutro zostanie to przemyte zmywaczem sylikonowym + wysuszone + podkład epoxydowy + baza + klar. Na estetyce jakoś mega mi nie zależy więc będą to tak jak wspomniałem "łatki" w miejscach skorodowanych. Żadnych błotników czy tylnej klapy nie mam zamiaru wymieniać bo po co ? Jak się już nie będą nadawać to dopiero wtedy wymienię ;) A za konserwację podwozia i profili zamkniętych biorę się początkiem maja.
PS: analizując podczas oczyszczania uszkodzenia, stwierdziłem, że wszytkie powstały z pewnych przyczyn. Progi i nadkola od strony wewnętrznej tam gdzie kamyki ubiły lakier aż do gołej blachy to zaczeło korodować i doszło do tego co widzieliście na foto, klapa bagażnika z tyłu - przez długi czas zepsuty spryskiwacz wycieraczki tylnej który lał w klapę i zgniło, 3 purchle na tylnim nadkolu i 1 na drzwiach- ubicie kamykiem aż do blachy- a pod spodem praktycznie zdrowa blacha była jak zdrapałem ten podniesiony lakier ;) Pamiętajmy że golf ma 15 lat.... I oczyszczając uszkodzenia nigdzie nie znalazłem szpachli ani nic podobnego co by wskazywało na naprawy blacharskie - wbrew stwierdzeniom niektórych że golf musiał być bity ;)



Awatar użytkownika
aikon353
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn lis 19, 2012 19:19
Lokalizacja: Wałbrzych/Boguszów-Gorce
Kontakt:

Konserwacja podwozia i ognisk rdzy.

Post autor: aikon353 » pt kwie 12, 2013 20:57

ok tylko błagam jak już szpachel to tylko tak: podkład/matowanie podkładu papier 120/ szpachel/ i znów podkład... jak dojedziesz do blachy scierajac nadmiar szpachli nie przejmuj się i tak nałożysz znów podkład... :bigok:

Pozdrawiam...



simer17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn wrz 03, 2012 18:39
Lokalizacja: Tarnów

Konserwacja podwozia i ognisk rdzy.

Post autor: simer17 » pt kwie 12, 2013 21:05

dzięki kolego za rady ale szpachla nie będzie konieczna ;) sam podkład, baza i klar.



Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

Konserwacja podwozia i ognisk rdzy.

Post autor: JonnyQuest » sob kwie 13, 2013 23:17

kolego a podkłady, bazy i klakiery to nie za dużo zabawy na takie małe parchy ?
szpachli możesz nie mieć jak próg cięty był ...
ori zabezpieczenia nie podrobisz, parchy czym prędzej czym później wyjdą.

progi kauczuk Ci załatwi lepiej i trwalej niż klakry, podkłady i peeling kosmetyczny :bigok:
Domowa zabawa w lakiernika wiąże się z tym że progi będą Ci błyszczeć z 2-3 sezony później i tak śrut wyjdzie

w innych może i lakierują, mk4 są dość niskie, i każda zima bądź piaszczysto-kamieniste pobocze terroryzuje biedne progi niczym piaskowanie :grrr:

*moje porady tyczą się tylko progów, i dolnych krawędzi nadkoli. odradzam smarowanie chloro we wnętrzu (śmierdzi jak :ass: )


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Konserwacja podwozia i ognisk rdzy.

Post autor: XV2 » ndz kwie 14, 2013 08:02

Ciekawa teoria jak by tak każdy podchodził jak ty to po co naprawiać samochody :panna: .


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

Konserwacja podwozia i ognisk rdzy.

Post autor: JonnyQuest » ndz kwie 14, 2013 10:25

naprawa ?, bardziej konserwacja w dodatku domowymi sposobami
tania i skuteczna, o wiele lepsza niż lakierowanie progów :rotfl: bo 4 rude kropeczki wyskoczyły
na dobrą konserwacje całego podwozia również polecam chlorokauczuk + bitex


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Re: Konserwacja podwozia i ognisk rdzy.

Post autor: XV2 » ndz kwie 14, 2013 11:34

JonnyQuest pisze:bo 4 rude kropeczki wyskoczyły
na dobrą konserwacje całego podwozia również polecam chlorokauczuk + bitex
Jak dajesz chlorokauczuk + bitex na zardzewiałe elementy to nazwałbym to :rozpacz:


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Konserwacja podwozia i ognisk rdzy.

Post autor: grg474 » ndz kwie 14, 2013 13:18

to ja powiem jak ja robiłem w mk2 - rdza - wyczyszczona blacha do białego, potem odrdzewiacz, potem 2-3 razy podkład reaktywny, potem zwykły podkład a na końcu dopiero co kto uważa (miejsca niewidoczne np blachogum). Jak mi skroili auto i znalazło się po pewnym czasie w lesie tj sama buda bez szyberdachu to mogłem ocenić jakość mojej pracy - blacha wyglądała jakbym to robił wczoraj, a nie 1,5 roku temu - szkoda że w świetle prawa już nie było o autem i trzeba było zezłomować


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
aikon353
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn lis 19, 2012 19:19
Lokalizacja: Wałbrzych/Boguszów-Gorce
Kontakt:

Re: Konserwacja podwozia i ognisk rdzy.

Post autor: aikon353 » ndz kwie 14, 2013 20:34

JonnyQuest pisze:naprawa ?, bardziej konserwacja w dodatku domowymi sposobami
tania i skuteczna, o wiele lepsza niż lakierowanie progów :rotfl: bo 4 rude kropeczki wyskoczyły
na dobrą konserwacje całego podwozia również polecam chlorokauczuk + bitex

Litości... to tak jak byś taśmą klejącą naklejił na gołą i tak zostawił... :banghead:



Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

Re: Konserwacja podwozia i ognisk rdzy.

Post autor: JonnyQuest » pn kwie 15, 2013 19:10

XV2 pisze:
JonnyQuest pisze:bo 4 rude kropeczki wyskoczyły
na dobrą konserwacje całego podwozia również polecam chlorokauczuk + bitex
Jak dajesz chlorokauczuk + bitex na zardzewiałe elementy to nazwałbym to :rozpacz:
Człowieku na jaka rdze, przeczytaj wcześniejsze posty.
JonnyQuest pisze: Papier ścierny, szary podkład(chloro), i chlorokauczuk z połyskiem, atutem będą ori chlapacze
Prężysz się, zamiast czytać


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Konserwacja podwozia i ognisk rdzy.

Post autor: XV2 » pn kwie 15, 2013 19:37

JonnyQuest pisze: parchy czym prędzej czym później wyjdą.

progi kauczuk Ci załatwi lepiej i trwalej niż klakry, podkłady i peeling kosmetyczny
I twierdzisz ze to jest dobre rozwiązane :los2: .

Jak stosujesz na swoje parchy taki syf to i ci wyłazi.Nie chce znowu tłumaczyć po kolei, jak poprosisz Michał_1977 może ci powie jak prawidłowo się to robi.


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 36 gości