Zabezpieczanie przed korozją.

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Montifer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: śr mar 21, 2012 18:38
Lokalizacja: Szczecin K.W.
Auto: Golf MK2

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: Montifer » pt sty 04, 2013 23:11

Znalazłem tylko takie zdjęcia. Słaba jakość, jutro postaram się wrzucić coś dokładniejszego.
Obrazek
Zaznaczyłem miejsca gdzie są plamki rdzy. Najgorzej było przy wydechu. Tam powstałą niezła dziura. Poprzedni właściciel załatał ją plasteliną i pomalował na czarno :D Ale to zrobiłem już 2 lata temu i na razie spokój.
Obrazek
Zdjęcie z pracy, tylko jedno, nie sądziłem, że taki temat może być tak ciekawy :bigok:


----------------------------Mój Madison----------------------------
Obrazek
----- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=499667 -----

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: OsteR9019 » sob sty 05, 2013 19:56

Niestety korozja na samochodzie jest trochę inna niż na np. słupkach ogrodzeniowych. Nie jest tylko na powierzchni ale wędruje w głąb blachy.
Montifer pisze:nie sądziłem, że taki temat może być tak ciekawy :bigok:
Dla amatora na pewno, ale z czasem przestaje być, a robota brudna i ciężka z resztą.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: Marcin TDI » ndz sty 13, 2013 01:48

ja dodam do tematu moją technikę
1.czyszczenie z rdzy i ewentualne wycinanko i spawanko
2.jeżeli oczyszczone z rdzy to najpierw podkład reaktywny DP,izolacja akrylowym,szpachla, epoksyd, akrylowy,lakierowanie.Jeżeli pospawane wstawki to podkład epoksydowy,szpachla,epoksyd,akryl,lakierowanie.
Na gołą blachę szpachli nie dajemy.Po niedzieli może wrzucę zdjęcia co się dzieje jak położymy szpachlę na gołą blachę bo robię takie autko co odpada szpachla z całej maski.


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: Michał_1977 » pn sty 14, 2013 22:35

Marcin TDI pisze:Po niedzieli może wrzucę zdjęcia co się dzieje
Nic się nie dzieje,jak ktoś z głową do tego podejdzie.
Marcin TDI pisze: robię takie autko co odpada szpachla z całej maski.
Jeśli napiszesz,że jeszcze raz to będziesz szpachlował,to sorry.....
Kto o zdrowych zmysłach szpachluje maskę i to w całości? Gwałtowne i częste skoki temperatury,trzaskanie itd. Efekt? Masz u siebie :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: Marcin TDI » śr sty 16, 2013 23:53

Michał_1977,
jednak fotek nie będzie bo złom wywieźli ale tu macie przykład szpachli na gołej blasze http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 9#p4589559" onclick="window.open(this.href);return false;


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Montifer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: śr mar 21, 2012 18:38
Lokalizacja: Szczecin K.W.
Auto: Golf MK2

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: Montifer » sob sty 26, 2013 14:20

Panowie jeszcze takie drobne pytanie :D Zawsze mnie intrygował ten rodzaj bordowej farb. Widziałem jak malowali podobną farbą spawy na burtach statków. :D
Obrazek
Zdjęcie autora rico782
Jak to działa? Co to jest? Gdzie to można dostać? Za ile ? :okej:


----------------------------Mój Madison----------------------------
Obrazek
----- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=499667 -----

Awatar użytkownika
metlex
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: wt wrz 27, 2011 18:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: metlex » ndz sty 27, 2013 15:24

podkład reaktywny :)
powinno być w każdym lakierniczym :)



Awatar użytkownika
Montifer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: śr mar 21, 2012 18:38
Lokalizacja: Szczecin K.W.
Auto: Golf MK2

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: Montifer » ndz sty 27, 2013 18:53

Dobra :D to kładziemy go kiedy? Po Cortanianie? Po szpachli ? Po podkładzie ? :D


----------------------------Mój Madison----------------------------
Obrazek
----- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=499667 -----

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: Michał_1977 » pn sty 28, 2013 00:10

Marcin TDI pisze:przykład szpachli na gołej blasze viewtopic.php?f=17&t=274391&p=4589559#p4589559
No tak,tylko zwróć uwagę jak to jest spaprane.Centymetr szpachli UNI na niechlujnie wyklepanej blasze,więc siłą rzeczy musiało spękać i puścić wilgoć pod spód.Stawiam również,że na 100% nie zabezpieczyli elementu od wewnątrz i kto wie,czy wilgoć z korozja nie przedarła się od środka...
Uwierz mi na słowo,jak położysz na zdrową blachę szpachlę w niewielkiej grubości,to nic się nie stanie.Owszem,wcześniej zabezpieczona blacha,to duży plus,ale jak wcześniej pisałem,na gołą tez nic nie będzie.Setki blacharzy lakierników tak robi i wszystko trzyma się latami.
Zastosowanie odpowiednich szpachlówek,to też istota sprawy.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Re: Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: OsteR9019 » wt sty 29, 2013 23:24

Montifer pisze:Dobra :D to kładziemy go kiedy? Po Cortanianie? Po szpachli ? Po podkładzie ? :D
Na samochody go nie kładziemy (Cortainu, Fertana, Brunoxa moim zdaniem też nie). To że ktoś pomazał minią czy czymś podobnym świadczy o tym że pewnie nie miał nic innego.
Robimy tak i więcej nie powtórzę.
Reaktywny/wash primer > akrylowy > szpachlówka > reaktywny > akrylowy > baza > klar.
Reaktywny/wash primer > akrylowy > baza > klar. Przy nowych elementach, technika m/m

Epoksydowy > szpachlówka > epoksydowy > akrylowy > baza > klar.
Epoksydowy > akrylowy > baza > klar. Przy nowych elementach, technika m/m.

Ewentualnie szpachlówka > epoksydowy > akrylowy > baza > klar.

Reaktywnego nie szlifujesz przed nałożeniem akrylowego.
Epoksydowego nie szlifujesz przed nałożeniem szpachlówki.
Epoksydowego nie szlifujesz przed nałożeniem akrylowego.
Akrylowy szlifujesz przed nałożeniem szpachlówki.
Gdy użyłeś szpachlówki, podkład akrylowy przed położeniem bazy koniecznie szlifujesz.

Mam nadzieję że wystarczająco jasno.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Montifer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: śr mar 21, 2012 18:38
Lokalizacja: Szczecin K.W.
Auto: Golf MK2

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: Montifer » wt lip 02, 2013 11:36

Panowie odkopuje temat na chwilę. Co sądzicie o gruncie w postaci farby okrętowej. Ale nie mówię o takiej farbie okrętowej ze sklepu tylko o prawdziwej farbie ze statku 2 składnikowej. :bigok:

Swoją drogą jedno nadkole już oczyszczone i pomalowane nią. :bajer:


----------------------------Mój Madison----------------------------
Obrazek
----- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=499667 -----

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: OsteR9019 » wt lip 02, 2013 19:40

Jak wszystko zrobione zgodnie z technologią to logika podpowiada że będzie trzymać wieki, ale jaka jest odporność na uszkodzenia mechaniczne. Nadkole jest narażone na obicia kamieni, jak po okrętowej coś jeszcze będzie powinno trzymać.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 66 gości