Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

slimm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 01, 2011 13:27

Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel

Post autor: slimm » pn sty 14, 2013 00:34

Witam, czy dogrzewacz w tym modelu samochodu jest elektryczny i podgrzewa płyn dostający się do nagrzewnicy, czy jest to coś w rodzaju webasto pracujące tylko przy włączonym silniku i dodatkowo spalające paliwo. Dogrzewacz nie działa kiedy jest włączony tryb ECON na climatroniku i wtedy aby w aucie zrobiło się ciepło muszę czekać aż rozgrzeje się silnik. Natomiast przy wyłączonym trybie ECON po około minucie już zaczyna wydobywać się ciepłe powietrze. W instrukcji nie opisują zasady działania dogrzewacza, pisze tylko, że wydajność ogrzewania w trybie ECON może być nieco mniejsza niż w normalnym trybie.
W instrukcji znalazłem taką notkę żeby używać podgrzewania siedzeń tylko wtedy kiedy jest to naprawdę konieczne bo powoduje to dodatkowe zużycie prądu a co za tym idzie paliwa. Jeśli dogrzewacz byłby elektryczny (np. świece żarowe w dolocie nagrzewnicy) to powinien on zużywać o wiele więcej prądu niż siedzenia ale w instrukcji nic nie wspominają o tym i stad moje pytanie.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel

Post autor: doggie » pn sty 14, 2013 11:14

jeśli nie masz webasto to masz elektryczne urządzenie dogrzewające wnętrze zwane PTC i rozgrzewa ono przepływające przez nagrzewnicę powietrze a nie płyn, coś na zasadzie farelki :bigok: w trybie ECON czyli ECONomicznym PTC nie działa,



robertb1974
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr gru 21, 2011 14:27
Lokalizacja: Katowice

Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel

Post autor: robertb1974 » pn sty 14, 2013 22:26

W tym autku masz dogrzewacz, tak jak napisałeś, coś w rodzaju webasto. Działa tylko na włączonym silniku i przy włączonej klimatyzacji (ECON - wyłączony). Działa poniżej +4 st. Podczas takich temperatur zauważysz jak od spodu samochodu (komory silnika) wydobywać będzie się dym o specyficznym zapachu, to znak że dogrzewacz działa.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel

Post autor: doggie » wt sty 15, 2013 19:49

robertb1974, jeśli mowa o wydobywającym się dymie to plus to nie touran, skąd wiesz że jest doposażony w dogrzewacz a nie tylko PTC? Plusy TDI tak jak golfy - w standardzie mają tylko PTC



robertb1974
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr gru 21, 2011 14:27
Lokalizacja: Katowice

Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel

Post autor: robertb1974 » wt sty 15, 2013 21:59

Tak szczerze to po tym co napisał kolega slimm,choć przyznam ci rację fabrycznie było montowane PTC. Racja może źle napisałem na pewniaka (bo pewny na 100% nie jestem) że ma dogrzewacz. Poczekałbym na więcej szczegółów od kolegi slimm, aby zweryfikować swoją wypowiedz.



slimm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 01, 2011 13:27

Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel

Post autor: slimm » pt sty 25, 2013 17:27

Więcej szczegółów, proszę bardzo.
Kiedyś robiłem taki eksperyment na wolnych obrotach i podczas ujemnych temperatur wyłączałem tryb ECON i jeśli miałbym PTC to pracując pobierał by on dość dużo pradu, jednak nie zauważyłem aby np. lampki oświetlenia wnętrza przyciemniły się w momencie pracy PTC (tryb ECON wyłączony) zauważyłem jedynie zmianę pracy silnika i wydawało mi się że jakby chodził on wolniej. Być może PTC podłączony jest bezpośrednio do alternatora i nie ma takiego wpływu na ogólną instalację elektryczna. Pomierzę multimetrem czy jest spadek napięcia jeśli wyłączony jest tryb ECON i pracuje PCT. Dziwi mnie tylko że w instrukcji obsługi jest napisane że podgrzewanie siedzeń powoduje obciążenie alternatora i tym samym wpływa na zużycie paliwa, jednak nic nie wspominają o tym żeby w zimie używać wyłączonego trybo ECON tylko wtedy kiedy jest to konieczne. Logicznie myśląc PTC powinno pobierać jeszcze więcej prądu niż siedzenia i jeszcze bardziej obciążać alternator.

I jeszcze mam pytanko w którym miejscu mogę (jeżeli bym miał) mieć umieszczony dogrzewacz spalinowy i skąd dokładnie powinien się wydobywać dym wywołany pracą dogrzewacza?

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi, pozdrawiam.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel

Post autor: doggie » pt sty 25, 2013 18:31

slimm pisze:
Kiedyś robiłem taki eksperyment na wolnych obrotach i podczas ujemnych temperatur wyłączałem tryb ECON i jeśli miałbym PTC to pracując pobierał by on dość dużo pradu,
jeśli temperatura cieczy chłodzącej przekracza plus 70 stopni to PTC nie zadziała :bajer:

Dziwi mnie tylko że w instrukcji obsługi jest napisane że podgrzewanie siedzeń powoduje obciążenie alternatora i tym samym wpływa na zużycie paliwa,
każdy dodatkowy elektryczny odbiornik zwiększa spalanie

jednak nic nie wspominają o tym żeby w zimie używać wyłączonego trybo ECON tylko wtedy kiedy jest to konieczne.
a niby kiedy? jak juz napisałem na rozghrzanym silniku PTC i tak nie działa bez względu na to czy włączysz ECON czy nie


Logicznie myśląc PTC powinno pobierać jeszcze więcej prądu niż siedzenia i jeszcze bardziej obciążać alternatora
o ile dobrze pamiętam grzałka PTC ma 1000W
I jeszcze mam pytanko w którym miejscu mogę (jeżeli bym miał) mieć umieszczony dogrzewacz spalinowy i skąd dokładnie powinien się wydobywać dym wywołany pracą dogrzewacza?
śmiem przypuszczać że nie masz dogrzewacza tylko grzałkę PTC



slimm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 01, 2011 13:27

Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel

Post autor: slimm » pt sty 25, 2013 20:56

Oczywiście testy robiłem na zimnym silniku zaraz po odpaleniu. Jeszcze pytanko, jakiej mocy jest grzałka PTC? bo gdzieś w necie znalazłem że nawet 1000W czo przy 12V daje ponad 83A poboru prądu czyli strasznie dużo. Czy możliwe że PTC jest aż tak dużej mocy?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel

Post autor: doggie » pt sty 25, 2013 21:49

slimm pisze: jakiej mocy jest grzałka PTC?
naprawdę czytając nie chce się pisać ponownie :banghead:



slimm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 01, 2011 13:27

Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel

Post autor: slimm » sob sty 26, 2013 01:38

Tak masz rację, przepraszam... :blush:



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5940
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel

Post autor: grg474 » sob sty 26, 2013 18:32

doggie pisze:o ile dobrze pamiętam grzałka PTC ma 1000W
wg instrukcji vw
Dodatkowe ogrzewanie powietrzem typu PTC jest
elementem grzejnym uruchamianym tylko elektrycznie
i sterowane jest przez sterownik dodatkowego
ogrzewania powietrzem -J604-. Ogrzewanie ma moc
1800 W i uruchamia się w ciągu 28 sekund po
uruchomieniu silnika do 100 procent swojej mocy
(rozpoznanie poprzez zacisk DF/61).
Odbywa się to w krokach 10-procentowych. W ten
sam sposób wyłącza się ono, gdy temperatura
wnętrza zostanie uzyskana.
Aby nie przegrzać płytki drukowanej w urządzeniu
typu PTC, przy osiągnięciu 105 C ogrzewanie zostaje
wyłączone. Ponowne włączenie następuje
najwcześniej po upływie czasu oczekiwania 30
sekund i przy spadku temperatury na 85 C.


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel

Post autor: doggie » sob sty 26, 2013 22:57

instrukcji VW i modeli jest dużo, o ile się nie mylę w Mk5 jest 1K0 963 235 E i ma 1000W, w Passatach B6 też jest 1000W, w moim A3 8P też jest 1K0 963 235 E może w jakichś dostawczakach jest 1800W, daj źródło tego cytatu :bajer:

http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=113468" onclick="window.open(this.href);return false;


z tego co widzę dałeś cytat ze strony 18 z tego http://www.webside.com.pl/dokumenty/ogrzewania1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; a to dotyczy volkswagenów użytkowych a nie osobowych



Awatar użytkownika
marmi m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 743
Rejestracja: pn sie 08, 2011 23:08
Lokalizacja: K-ce

Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel

Post autor: marmi m » wt sty 29, 2013 01:16

Nie pamiętam jak w 5-tce ale w 6-tce świetnie widać że ptc idzie z pełną mocą po zużyciu paliwa na wolnych obrotach jest ok 0,2-0,3l większe niż jak się climatronic na off.


CC 1,7CDTI --> VW GOLF V 1,9TDI -->GOLF 6 2.0TDI CR

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości