Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel
Witam, czy dogrzewacz w tym modelu samochodu jest elektryczny i podgrzewa płyn dostający się do nagrzewnicy, czy jest to coś w rodzaju webasto pracujące tylko przy włączonym silniku i dodatkowo spalające paliwo. Dogrzewacz nie działa kiedy jest włączony tryb ECON na climatroniku i wtedy aby w aucie zrobiło się ciepło muszę czekać aż rozgrzeje się silnik. Natomiast przy wyłączonym trybie ECON po około minucie już zaczyna wydobywać się ciepłe powietrze. W instrukcji nie opisują zasady działania dogrzewacza, pisze tylko, że wydajność ogrzewania w trybie ECON może być nieco mniejsza niż w normalnym trybie.
W instrukcji znalazłem taką notkę żeby używać podgrzewania siedzeń tylko wtedy kiedy jest to naprawdę konieczne bo powoduje to dodatkowe zużycie prądu a co za tym idzie paliwa. Jeśli dogrzewacz byłby elektryczny (np. świece żarowe w dolocie nagrzewnicy) to powinien on zużywać o wiele więcej prądu niż siedzenia ale w instrukcji nic nie wspominają o tym i stad moje pytanie.
W instrukcji znalazłem taką notkę żeby używać podgrzewania siedzeń tylko wtedy kiedy jest to naprawdę konieczne bo powoduje to dodatkowe zużycie prądu a co za tym idzie paliwa. Jeśli dogrzewacz byłby elektryczny (np. świece żarowe w dolocie nagrzewnicy) to powinien on zużywać o wiele więcej prądu niż siedzenia ale w instrukcji nic nie wspominają o tym i stad moje pytanie.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel
jeśli nie masz webasto to masz elektryczne urządzenie dogrzewające wnętrze zwane PTC i rozgrzewa ono przepływające przez nagrzewnicę powietrze a nie płyn, coś na zasadzie farelki w trybie ECON czyli ECONomicznym PTC nie działa,
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: śr gru 21, 2011 14:27
- Lokalizacja: Katowice
Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel
W tym autku masz dogrzewacz, tak jak napisałeś, coś w rodzaju webasto. Działa tylko na włączonym silniku i przy włączonej klimatyzacji (ECON - wyłączony). Działa poniżej +4 st. Podczas takich temperatur zauważysz jak od spodu samochodu (komory silnika) wydobywać będzie się dym o specyficznym zapachu, to znak że dogrzewacz działa.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel
robertb1974, jeśli mowa o wydobywającym się dymie to plus to nie touran, skąd wiesz że jest doposażony w dogrzewacz a nie tylko PTC? Plusy TDI tak jak golfy - w standardzie mają tylko PTC
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: śr gru 21, 2011 14:27
- Lokalizacja: Katowice
Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel
Tak szczerze to po tym co napisał kolega slimm,choć przyznam ci rację fabrycznie było montowane PTC. Racja może źle napisałem na pewniaka (bo pewny na 100% nie jestem) że ma dogrzewacz. Poczekałbym na więcej szczegółów od kolegi slimm, aby zweryfikować swoją wypowiedz.
Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel
Więcej szczegółów, proszę bardzo.
Kiedyś robiłem taki eksperyment na wolnych obrotach i podczas ujemnych temperatur wyłączałem tryb ECON i jeśli miałbym PTC to pracując pobierał by on dość dużo pradu, jednak nie zauważyłem aby np. lampki oświetlenia wnętrza przyciemniły się w momencie pracy PTC (tryb ECON wyłączony) zauważyłem jedynie zmianę pracy silnika i wydawało mi się że jakby chodził on wolniej. Być może PTC podłączony jest bezpośrednio do alternatora i nie ma takiego wpływu na ogólną instalację elektryczna. Pomierzę multimetrem czy jest spadek napięcia jeśli wyłączony jest tryb ECON i pracuje PCT. Dziwi mnie tylko że w instrukcji obsługi jest napisane że podgrzewanie siedzeń powoduje obciążenie alternatora i tym samym wpływa na zużycie paliwa, jednak nic nie wspominają o tym żeby w zimie używać wyłączonego trybo ECON tylko wtedy kiedy jest to konieczne. Logicznie myśląc PTC powinno pobierać jeszcze więcej prądu niż siedzenia i jeszcze bardziej obciążać alternator.
I jeszcze mam pytanko w którym miejscu mogę (jeżeli bym miał) mieć umieszczony dogrzewacz spalinowy i skąd dokładnie powinien się wydobywać dym wywołany pracą dogrzewacza?
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi, pozdrawiam.
Kiedyś robiłem taki eksperyment na wolnych obrotach i podczas ujemnych temperatur wyłączałem tryb ECON i jeśli miałbym PTC to pracując pobierał by on dość dużo pradu, jednak nie zauważyłem aby np. lampki oświetlenia wnętrza przyciemniły się w momencie pracy PTC (tryb ECON wyłączony) zauważyłem jedynie zmianę pracy silnika i wydawało mi się że jakby chodził on wolniej. Być może PTC podłączony jest bezpośrednio do alternatora i nie ma takiego wpływu na ogólną instalację elektryczna. Pomierzę multimetrem czy jest spadek napięcia jeśli wyłączony jest tryb ECON i pracuje PCT. Dziwi mnie tylko że w instrukcji obsługi jest napisane że podgrzewanie siedzeń powoduje obciążenie alternatora i tym samym wpływa na zużycie paliwa, jednak nic nie wspominają o tym żeby w zimie używać wyłączonego trybo ECON tylko wtedy kiedy jest to konieczne. Logicznie myśląc PTC powinno pobierać jeszcze więcej prądu niż siedzenia i jeszcze bardziej obciążać alternator.
I jeszcze mam pytanko w którym miejscu mogę (jeżeli bym miał) mieć umieszczony dogrzewacz spalinowy i skąd dokładnie powinien się wydobywać dym wywołany pracą dogrzewacza?
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi, pozdrawiam.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel
jeśli temperatura cieczy chłodzącej przekracza plus 70 stopni to PTC nie zadziałaslimm pisze:
Kiedyś robiłem taki eksperyment na wolnych obrotach i podczas ujemnych temperatur wyłączałem tryb ECON i jeśli miałbym PTC to pracując pobierał by on dość dużo pradu,
każdy dodatkowy elektryczny odbiornik zwiększa spalanieDziwi mnie tylko że w instrukcji obsługi jest napisane że podgrzewanie siedzeń powoduje obciążenie alternatora i tym samym wpływa na zużycie paliwa,
a niby kiedy? jak juz napisałem na rozghrzanym silniku PTC i tak nie działa bez względu na to czy włączysz ECON czy niejednak nic nie wspominają o tym żeby w zimie używać wyłączonego trybo ECON tylko wtedy kiedy jest to konieczne.
o ile dobrze pamiętam grzałka PTC ma 1000WLogicznie myśląc PTC powinno pobierać jeszcze więcej prądu niż siedzenia i jeszcze bardziej obciążać alternatora
śmiem przypuszczać że nie masz dogrzewacza tylko grzałkę PTCI jeszcze mam pytanko w którym miejscu mogę (jeżeli bym miał) mieć umieszczony dogrzewacz spalinowy i skąd dokładnie powinien się wydobywać dym wywołany pracą dogrzewacza?
Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel
Oczywiście testy robiłem na zimnym silniku zaraz po odpaleniu. Jeszcze pytanko, jakiej mocy jest grzałka PTC? bo gdzieś w necie znalazłem że nawet 1000W czo przy 12V daje ponad 83A poboru prądu czyli strasznie dużo. Czy możliwe że PTC jest aż tak dużej mocy?
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel
naprawdę czytając nie chce się pisać ponownieslimm pisze: jakiej mocy jest grzałka PTC?
Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel
wg instrukcji vwdoggie pisze:o ile dobrze pamiętam grzałka PTC ma 1000W
Dodatkowe ogrzewanie powietrzem typu PTC jest
elementem grzejnym uruchamianym tylko elektrycznie
i sterowane jest przez sterownik dodatkowego
ogrzewania powietrzem -J604-. Ogrzewanie ma moc
1800 W i uruchamia się w ciągu 28 sekund po
uruchomieniu silnika do 100 procent swojej mocy
(rozpoznanie poprzez zacisk DF/61).
Odbywa się to w krokach 10-procentowych. W ten
sam sposób wyłącza się ono, gdy temperatura
wnętrza zostanie uzyskana.
Aby nie przegrzać płytki drukowanej w urządzeniu
typu PTC, przy osiągnięciu 105 C ogrzewanie zostaje
wyłączone. Ponowne włączenie następuje
najwcześniej po upływie czasu oczekiwania 30
sekund i przy spadku temperatury na 85 C.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel
instrukcji VW i modeli jest dużo, o ile się nie mylę w Mk5 jest 1K0 963 235 E i ma 1000W, w Passatach B6 też jest 1000W, w moim A3 8P też jest 1K0 963 235 E może w jakichś dostawczakach jest 1800W, daj źródło tego cytatu
http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=113468" onclick="window.open(this.href);return false;
z tego co widzę dałeś cytat ze strony 18 z tego http://www.webside.com.pl/dokumenty/ogrzewania1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; a to dotyczy volkswagenów użytkowych a nie osobowych
http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=113468" onclick="window.open(this.href);return false;
z tego co widzę dałeś cytat ze strony 18 z tego http://www.webside.com.pl/dokumenty/ogrzewania1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; a to dotyczy volkswagenów użytkowych a nie osobowych
Zasada działania dogrzewacza w golf V plus diesel
Nie pamiętam jak w 5-tce ale w 6-tce świetnie widać że ptc idzie z pełną mocą po zużyciu paliwa na wolnych obrotach jest ok 0,2-0,3l większe niż jak się climatronic na off.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości