Wymiana nagrzewnicy

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
thm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw sty 26, 2012 14:31

Wymiana nagrzewnicy

Post autor: thm » pt lis 02, 2012 09:33

Witam czy ktoś mógł by mi co nie co wytłumaczyć jak wymienić nagrzewnice ?



Aligator30
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 465
Rejestracja: śr lis 09, 2011 19:31
Lokalizacja: SPS

Wymiana nagrzewnicy

Post autor: Aligator30 » pt lis 02, 2012 11:34

witam tu masz opisane (http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=300975" onclick="window.open(this.href);return false;)



Awatar użytkownika
thm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw sty 26, 2012 14:31

Wymiana nagrzewnicy

Post autor: thm » pt lis 02, 2012 13:46

mam opisane ale to golfik 4 to w 2 jest podobnie pewnie. hah moze inaczej gdzie ta nagrzewnica sie znajduje, domyslam sie ze gdzies w desce rozdzielczej ale moze cos dokladniej ?



Aligator30
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 465
Rejestracja: śr lis 09, 2011 19:31
Lokalizacja: SPS

Wymiana nagrzewnicy

Post autor: Aligator30 » pt lis 02, 2012 23:03

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=129364" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Wymiana nagrzewnicy

Post autor: Lipek81 » wt lis 06, 2012 01:05

Robiłem to z zeszłym tygodniu. Klika rad, dzięki którym zrobisz to szybciej i łatwiej:
- ściąganie deski to nie jest jakaś skomplikowana sprawa. Zajmuje to ok. 45min - do 1 godziny. W książkach, a także na forum są podawane błędne informacje, że trzeba rozbierać deskę, żeby ją ściągnąć z auta. Tymczasem deskę można zdemontować w całości, tzn. ze wszystkimi elementami, które są w nią wbudowane (licznik, przełączniki, wiązki elektryczne a nawet radia nie trzeba wyciągać). Jedynie co trzeba zdemontować to kratki nawiewów i panel nawiewu (oczywiście mam na myśli samą deskę, bo trzeba również zdemontować np. półki nad nogami itp.)
- żeby odłączyć węże nagrzewnicy nie trzeba spuszczać w całości płynu chłodzącego. Ja robiłem to w ten sposób, że demontowałem zbiorniczek wyrównawczy (ale nie odłączałem od niego węży), obniżałem go i odwracałem - w ten sposób spuściłem cześć płynu z układu.
- do opasek zaciskowych na wężach nagrzewnicy jest trudny dostęp. Łatwiej jest odłączyć węże z drugiej strony - czyli przy samym silniku. Węże bez problemu przejdą przez ścianę grodziową (jedynie opaski przy grodzi muszą być odpowiednio ułożone, ale przekręcić je jest dużo łatwiej, niż zdjąć). Mała uwaga - jeżeli spuściłeś tylko cześć płynu z układu - tak, jak wcześniej opisywałem, to odłączając waż przy głowicy silnika wciąż będzie tam znajdował się płyn. Ja zapchałem króciec szmatą. Temat dotyczy silnika 1.6, 1.8 - nie wiem dokładnie, jak jest w 1.3



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości