Konserwacja układu klimatyzacji

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomek_b
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sie 26, 2010 15:05

Konserwacja układu klimatyzacji

Post autor: tomek_b » wt sie 14, 2012 10:22

Witam wszystkich,

ostatnio udałem się na przegląd auta (VW Jetta 1.9TDI,77KW,2006) do mechanika (nie ASO).
Prócz standardowych czynności polecił on konserwację klimatyzacji - odpowiedziałem mu że w zeszłym roku robiłem - nomen omen u niego - (szczelność, dodanie czynnika, dodanie oleju do sprężarki, ozonowanie). Nie zdecydowałem się tym razem.
W odpowiedzi poinformował mnie, że te auta (grupy VW) mają sprężarkę która chodzi non stop i raz do roku zalecana jest konserwacja - przede wszystkim dodanie oleju aby się nie zatarła - bo miewają takie przypadki.
Klimy używam sporadycznie - wyłącznie przy największych upałach, zapach z klimy po zeszłorocznym przeglądzie jest jak najbardziej w porządku.

Pytanie:
czy rzeczywiście trzeba co roku robić konserwację?
jest możliwe dodanie oleju samemu?

z góry dziękuję za sugestie



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Konserwacja układu klimatyzacji

Post autor: waski1 » śr sie 15, 2012 22:41

tomek_b pisze:czy rzeczywiście trzeba co roku robić konserwację?
Tak jak najbardziej jest zalecany serwis co rok.
tomek_b pisze:jest możliwe dodanie oleju samemu?
Nie. Chyba że masz maszynę do obsługi klimatyzacji.
tomek_b pisze: mają sprężarkę która chodzi non stop
Prawda.
tomek_b pisze:zatarła - bo miewają takie przypadki.
Raczej nie prędzej pada zawór sterujący w sprężarce.



Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Konserwacja układu klimatyzacji

Post autor: Pablo Corrado » czw sie 16, 2012 21:56

W czasie eksploatacji ubywa czynnika chłodzącego, chociaz znam przypadki, że nie zawsze.
Oleju nie ubywa z układu, ale i tak sie go sprawdza podczas serwisu klimy.


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości