VW Bora a zmieniarka w schowku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
VW Bora a zmieniarka w schowku
Witam, ostatnio na allegro zakupiłem zmieniarkę YATOUR http://allegro.pl/super-zmieniarka-mp3- ... 87358.html i chciałbym zamontować ją do fabrycznego radia vw gamma. Mam pytanko czy ktoś z kolegów przerabiał ten temat chodzi mi o połączenie z radiem czy wywiercenie dziurki w tapicerce w schowku bądź podłączenie w inny sposób. Jestem ciekaw też czy może zmieści się w miejscu na książkę (na zdjęciach wygląda na niedużą, na przesyłkę jeszcze czekam). Od razu powiem że nie chcę montować jej w bagażniku. Pozdrawiam Wojtek
VW Bora a zmieniarka w schowku
Kabelek do Gamy powinieneś dostać w zestawie , co do mocowania - możesz zrobić otwór w schowku ( z boku lub tyłu ) i tamtędy przeciągnąć sobie wszystko by ładnie to wyglądało...
Najlepiej gdybyś zdemontował schowek - wyciągnął radio - podłączył przewód od zmieniarki do radia - przeprowadził z tyłu ( przy zdemontowanym wcześniej schowku i sam stwierdził gdzie najlepiej jest otwór wywiercić by nie kolidował z zamontowaniem schowka...
Najlepiej gdybyś zdemontował schowek - wyciągnął radio - podłączył przewód od zmieniarki do radia - przeprowadził z tyłu ( przy zdemontowanym wcześniej schowku i sam stwierdził gdzie najlepiej jest otwór wywiercić by nie kolidował z zamontowaniem schowka...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
VW Bora a zmieniarka w schowku
Dzięki za odpowiedz Haki, zrobiłem tak jak mi zasugerowałeś. A konkretnie odkręciłem schowek bodajże 6 śrub torx. Z tyłu schowka są 4 otwory jeden z nich rozwierciłem wiertarką na tyle żeby przeszła kostka ze zmieniarki. Przełożyłem przewód podłączyłem do radia i wszystko jest ok. Zmieniarka znajduje się w miejscu na książkę (swoją drogą nie sądziłem że jest aż tak mała). Dla tych którzy zastanawiają się nad taką zmieniarką wstawiam fotkę jak to wygląda. Robota jest bardzo prosta.
VW Bora a zmieniarka w schowku
No faktycznie pierdółka nie duża. Sam kiedyś się nad tym zastanawiałem,ale doszedłem do wniosku,że ori radio nie da za dużej mocy i zmieniłem radio. A w tym miejscu co u Ciebie to sobie przeciągnąłem kabel od tyłu radia i wstawiłem usb.
Re: VW Bora a zmieniarka w schowku
Skoro już założyłeś.. powiedz jak gra czy nie ma żadnych szumów, czy się nie zawiesza itp i ogólnie czy zadowolony z tego jesteś bo się przymierzam do gammy IV takie coś kupić
MK3 ADZ->AGU
Re: VW Bora a zmieniarka w schowku
Lekki szum jest, jak się mocno podgłośni to słychać jakiś taki "pogłos silnika" szczególnie gdy utwór się skończy i jest przerwa do następnego. Nie zdarzyło mi się jeszcze by mi się zawiesiła jak nie słuchasz głośno to tego szumu praktycznie nie słychać, chyba że jesteś MELOMANEM to może Ci to przeszkadzać. Ja mam 8 seryjnych głośników i przy piosenkach 128 kb/s naprawdę fajnie brzmi, ogólnie jestem zadowolony. Pozdro
VW Bora a zmieniarka w schowku
Ciekawe jak byłoby na FLAC ( o ile takowy format obsługuje ) albo na 320kbps Mp3 ... możesz sprawdzić i podzielić się informacją = będzie dla potomnych ...
Co do szumów - to czytałem ,że chłopaki jakieś filtry w układ podłączali by to zniwelować .... ( jak znajdę info to zapodam )
Co do szumów - to czytałem ,że chłopaki jakieś filtry w układ podłączali by to zniwelować .... ( jak znajdę info to zapodam )
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
VW Bora a zmieniarka w schowku
też słyszałem, że na kable zasilajace daje się ferrytowe rdzenie. mam ich pełno więc też napewno spróbuje jak będą szumy skoro jesteś zadowolony to zamawiam na alledrogo
MK3 ADZ->AGU
VW Bora a zmieniarka w schowku
Jeśli chodzi o formaty jakie czyta to mp3 oraz wma więc pewnie FLAC nie przeczyta. Pozostaje jeszcze przez wejście aux ale nie mam żadnego urządzenia które czyta FLAC. Jeżeli chodzi o dźwięk przestrzenny to JEST! Lepszy niż zwykłe stereo. 320kbps nie próbowałem, spróbuje jutro. Jak wiecie coś więcej o niwelowaniu tych szumów to dajcie znać. Podaję link to strony a tam parametry tech. Pozdrawiam
http://anleitungen.tuning-fanatics-shop ... YT-M06.pdf
http://anleitungen.tuning-fanatics-shop ... YT-M06.pdf
VW Bora a zmieniarka w schowku
Wiec, wczoraj zamówiona zmieniarka dotarła już dziś
zabrałem się do podpięcia.. ale na początku coś mi to nie chciało działać, dźwięk był cichy i zniekształcony, a co dziwniejsze problem występował także na radiu. po oględzinach kabelka podejrzenie padło na obciążenie na wyjściach liniowych (bo we wtyczce były piny w tych gniazdach mimo że nie są potrzebne zmieniarce). Po wyjęciu jednego z nich jeden z kanałów gra czysto więc uznaję że to jest to. Ponadto odkryłem, że szumy o których mówiłeś pochodzą na 100% z zasilania (zasiliłem zmieniarkę z naładowanego kondensatora, grało czysto przez ten ułamek sekundy dopóki kondensator się nie rozładował) więc problem na 100% jest do obejścia. Jeśli nie zadziała filtr LC to chyba zrobię jakąś przetwornicę DC/DC która pracuje znacznie powyżej częstotliwości akustycznych a potem dam jakiś stabilizator liniowy i to powinno w sumie rozwiązać problem (ale najpierw włożę zmieniarkę bez tego i zobaczę czy mi będzie to przeszkadzać)
Jak na 200 PLN to myślę że się opłacało
edit: a, i od razu mówię, że te szumy to nie jest żaden "świst alternatora" tylko szumy które generuje sama zmieniarka, bo ja podpinałem to wszystko na stole w pokoju. Chyba że po włożeniu do auta będzie jeszcze coś słychać..
zabrałem się do podpięcia.. ale na początku coś mi to nie chciało działać, dźwięk był cichy i zniekształcony, a co dziwniejsze problem występował także na radiu. po oględzinach kabelka podejrzenie padło na obciążenie na wyjściach liniowych (bo we wtyczce były piny w tych gniazdach mimo że nie są potrzebne zmieniarce). Po wyjęciu jednego z nich jeden z kanałów gra czysto więc uznaję że to jest to. Ponadto odkryłem, że szumy o których mówiłeś pochodzą na 100% z zasilania (zasiliłem zmieniarkę z naładowanego kondensatora, grało czysto przez ten ułamek sekundy dopóki kondensator się nie rozładował) więc problem na 100% jest do obejścia. Jeśli nie zadziała filtr LC to chyba zrobię jakąś przetwornicę DC/DC która pracuje znacznie powyżej częstotliwości akustycznych a potem dam jakiś stabilizator liniowy i to powinno w sumie rozwiązać problem (ale najpierw włożę zmieniarkę bez tego i zobaczę czy mi będzie to przeszkadzać)
Jak na 200 PLN to myślę że się opłacało
edit: a, i od razu mówię, że te szumy to nie jest żaden "świst alternatora" tylko szumy które generuje sama zmieniarka, bo ja podpinałem to wszystko na stole w pokoju. Chyba że po włożeniu do auta będzie jeszcze coś słychać..
MK3 ADZ->AGU
VW Bora a zmieniarka w schowku
No, poszło prościej niż myślałem. Wystarczyło wstawić opornik 47Ω 5W i szumy zniknęły, profilaktycznie dałem też mały ferryt toroidalny ale chyba nie jest potrzebny. Jakby szumy występowały u ciebie nadal, to trzeba by dać kilka oporników o niższej rezystancji a pomiędzy nimi kondensatory do masy (najlepiej ceramiczny+elektrolit) i powinno być git.
nazywając fachowo ma być to filtr dolnoprzepustowy RC
Ps. gdyby na zgaszonym silniku zmieniarka przestawała działać albo wyłączała się, to trzeba będzie ten opornik zmniejszyć, u mnie działa ona poprawnie przy napięciu zasilania nawet 7V
nazywając fachowo ma być to filtr dolnoprzepustowy RC
Ps. gdyby na zgaszonym silniku zmieniarka przestawała działać albo wyłączała się, to trzeba będzie ten opornik zmniejszyć, u mnie działa ona poprawnie przy napięciu zasilania nawet 7V
MK3 ADZ->AGU
VW Bora a zmieniarka w schowku
Po włożeniu zmieniarki do auta jest szum alternatora (z moim filtrem mniejszy - ale jest)
ja tego tak nie zostawię.. jak coś wykombinuję, dam znać
edit: więc że tak powiem.. zrobione musiałem przełożyć masę zmieniarki (była wpięta w masę sygnałową) do masy "normalnej" przez rezystor 1 Om (bez niego nie chciało działać, dziwne..) a na plusie dać filtr RC drugiego rzędu.. było troche komplikacji ale nareszcie działa
ja tego tak nie zostawię.. jak coś wykombinuję, dam znać
edit: więc że tak powiem.. zrobione musiałem przełożyć masę zmieniarki (była wpięta w masę sygnałową) do masy "normalnej" przez rezystor 1 Om (bez niego nie chciało działać, dziwne..) a na plusie dać filtr RC drugiego rzędu.. było troche komplikacji ale nareszcie działa
MK3 ADZ->AGU
VW Bora a zmieniarka w schowku
Panowie, mam prośbę.
Założyłem taką zmieniarką do mojego golfa z Gammą IV i właśnie są słyszalne te szumy z alternatora.
Mógłby ktoś zrobić jakąś foto instrukcję na jaki kabelek założyć jaki rezystor i jaki filterek? Z elektroniki nie jestem najmocniejszy i foto by mi bardzo pomogło
Założyłem taką zmieniarką do mojego golfa z Gammą IV i właśnie są słyszalne te szumy z alternatora.
Mógłby ktoś zrobić jakąś foto instrukcję na jaki kabelek założyć jaki rezystor i jaki filterek? Z elektroniki nie jestem najmocniejszy i foto by mi bardzo pomogło
GTI TDI 20J viewtopic.php?f=88&t=410080
DO SPRZEDANIA NA CZĘŚCI:
- MK3 1.9 TDI 90KM
- MK3 2.0 8V
- MK3 2.0 8V GTI EDITION
DO SPRZEDANIA NA CZĘŚCI:
- MK3 1.9 TDI 90KM
- MK3 2.0 8V
- MK3 2.0 8V GTI EDITION
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości