Mechanizm opuszczania szyb

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
daworz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:16
Lokalizacja: Sędziszów Młp.

Mechanizm opuszczania szyb

Post autor: daworz » śr sie 04, 2010 21:07

Wiem że możecie mnie wyśmiać ale mam takie pytanko, czy od podnośnika szyby na korbę podejdzie mi linka do elektrycznego mechanizmu??? Bo mam taki problem że linka się urwała i szukałem już wszędzie i nigdzie nie znalazłem mechanizmu a nowy dużo kosztuje i taki mi głupi pomysł wpadł do głowy i chciałbym się dowiedzieć czy coś z tego będzie.


VW GOLF II 1.6 GTD
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Mechanizm opuszczania szyb

Post autor: Paweł Marek » śr sie 04, 2010 21:56

http://allegro.pl/item1132746565_podnos ... vento.html" onclick="window.open(this.href);return false; jeśli to za dużo do regeneracja kosztuje 4-5 dych w specjalistycznej firmie, a samodzielna jakieś 15 zeta za 5 m linki z żeleźniaka


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
daworz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:16
Lokalizacja: Sędziszów Młp.

Mechanizm opuszczania szyb

Post autor: daworz » śr sie 04, 2010 22:58

No dobra a jak ta linkę mam zmienić jak na niej są jakieś bolce zaciśnięte??


VW GOLF II 1.6 GTD
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Mechanizm opuszczania szyb

Post autor: Paweł Marek » śr sie 04, 2010 23:24

no są, 4, 2 na końcach linki i 2 przy mocowaniach szyby. To się robi z kawałeczka gwoździa przewierconego wzdłuż wiertełkiem o grubości linki czyli 1,5 - 2 mm. To jest dłubanina, jeśli nie masz ochoty, czasu lub umiejętności to wymieni łem 2 inne opcje, a trzecia to kupno na szrocie całego używanego mechanizmu z silnikiem i linką - i to jest opcja najpewniejsza bo te podróby nie są zbyt trwałe.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
daworz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:16
Lokalizacja: Sędziszów Młp.

Mechanizm opuszczania szyb

Post autor: daworz » pt sie 06, 2010 16:14

Kolego a takie pytanko czy do tego mechanizmu spasuje mi silnik z wersji KOMFORT. bo czytałem też trochę na ten temat i co nie którzy twierdzą że są dwa typy mechanizmów elektrycznych.


VW GOLF II 1.6 GTD
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Mechanizm opuszczania szyb

Post autor: Paweł Marek » pt sie 06, 2010 19:36

Są dwa typy modułów przy silnikach starsze i nowsze i nie należy ich mieszać w jednym aucie. Reszta bez różnic. Wszystkie MK3 mają te same funkcje komfort poza jedną różnicą: nowsze moduły powodują że szyba która przy zamykaniu natrafi na opór "przysłowiowa rączka dziecka" się nie tylko zatrzyma ale i cofnie, a w starszych tylko zatrzyma. I chyba jakaś drobna róznica z wykonaniem pełnego ruchu szyby aż do zamknięcia i otwarcia po jednym krótkim naciśnięciu przycisku, ale nie o to pytałeś rozpisałem się.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
daworz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:16
Lokalizacja: Sędziszów Młp.

Re: Mechanizm opuszczania szyb

Post autor: daworz » pt sie 06, 2010 20:29

no rozumiem teraz troszkę ale dalej nie mam pewności czy mój silnik wraz ze sterownikiem podejdzie do takiego mechanizmu którego to mi przedstawiłeś powyżej. Tak dla jasności żeby nie było problemów dodam zdjęcie silnika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


VW GOLF II 1.6 GTD
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Mechanizm opuszczania szyb

Post autor: Paweł Marek » pt sie 06, 2010 22:10

daworz pisze:czy mój silnik wraz ze sterownikiem podejdzie
tak


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
daworz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:16
Lokalizacja: Sędziszów Młp.

Mechanizm opuszczania szyb

Post autor: daworz » sob sie 07, 2010 02:32

Dzięki.


VW GOLF II 1.6 GTD
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG

Awatar użytkownika
daworz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:16
Lokalizacja: Sędziszów Młp.

Mechanizm opuszczania szyb

Post autor: daworz » czw sie 12, 2010 10:04

A jeszcze chciałem troszkę odświeżyć temat bo w końcu pytałem czy podejdzie linka od mechanizmu manualnego do elektrycznego i nie otrzymałem żadnej odpowiedzi.


VW GOLF II 1.6 GTD
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Mechanizm opuszczania szyb

Post autor: Paweł Marek » czw sie 12, 2010 17:11

Nie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
daworz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:16
Lokalizacja: Sędziszów Młp.

Mechanizm opuszczania szyb

Post autor: daworz » czw sie 12, 2010 17:34

a można dokładniej czym to się różni???


VW GOLF II 1.6 GTD
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG

krzychko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob lut 23, 2008 16:27
Lokalizacja: Białystok

Mechanizm opuszczania szyb

Post autor: krzychko » ndz lip 17, 2011 12:53

Witam.
Mam taki problem. Urwał mi się przerdzewiał kawałek linki przy silniku (dół silnika w stosunku jak jest przykręcony do drzwi). Z tego co wżej czytałem to da się podobno przełożyć nową linkę do silniczka. Na alegro jest komplet linek http://allegro.pl/vw-golf-iii-3-podnosn ... 97018.html" onclick="window.open(this.href);return false; . czy ten komplet będzie pasował napewno do mojego silnika. Silnik raczej taki sam jak na fotce powyżej, jeszcze go nie wyjmowałem + domykanie szyb kluczykiem. Mam MK3 variant 1.9TD, rocznik 94.

Moje drugie pytanko to jak się zabrać do wymiany linki, a bardziej do późniejszego założenia prowadnic i tego wszystkiego, bo jest trochę ciasno. Jaka jest kolejność montażu? (pewnie odwrotność demontażu:). Może jakieś linki lub opisy bo na forum coś nie widzę.


Pozdrowienia,
Krzychko

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Mechanizm opuszczania szyb

Post autor: Paweł Marek » ndz lip 17, 2011 22:44

krzychko, o demontażu mechanizmu masz dużo tematów nawet w FAQ niema sensu się powtarzać odszukaj sobie. Co do tej aukcji - nie wiem wydaje mi się że nie opłaca się tej linki kupować, gotowy mechanizm np Toprana kosztuje parę groszy więcej a roboty 2 razy mniej


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 7 gości