rdza na rantach bora , doradźcie koledzy

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

piotrek1255
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn maja 31, 2010 10:05
Lokalizacja: Wojnicz
Kontakt:

rdza na rantach bora , doradźcie koledzy

Post autor: piotrek1255 » pn sty 24, 2011 20:20

hej koledzy chcialbym sie poradzic odnosne jednej rzeczy , po prostu powychodzily mi purchelki na rantach blotnikow z przodu szerokosci z jednej strony 4cm wysokosci 1cm na rancie bo pod rantem to nie licze , z drugiej strony szerokosci 1cm wysokosci0,5cm , probowalem robic zaprawki oryginalnym lakierem z aso w pedzelku farba ciagle schodzi juz nie mialem sil wiec pojechalem do lakiernika , powiedzial ze zrobi to ale lakierem bezbarwnym musi caly blotnik pomalowac bo to by wygladu nie mialo.. nie da sie bez tego bezbarwnego? bo koszt duzy troche bo po 250zl na strone , kolor mojej bory to metalik grafit , co wy o tym myslicie duzo chce za to lakierowanie co wy byscie na moim miejscu zrobili? aha dodam ze bore zakupilem od nowosci i zaden element nie byl malowany ma 7 lat i tez zdziwilo mnie to ze zaczely purhle wychodzic , doradzcie koledzy co wy o tym myslicie co byscie zrobili , z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi



Awatar użytkownika
zonda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: wt cze 10, 2008 15:26
Lokalizacja: BI

rdza na rantach bora , doradźcie koledzy

Post autor: zonda » pn sty 24, 2011 21:21

Mam podobną sytuacje, ale nie identyczną. U mnie w Golfie IV też wyłazi rdza na prawym błotniku. Był 2,5 roku temu prostowany i lakierowany (w chwili zakupu auta był lekko wgnieciony) i lakiernik się dobrze nie sprawił, bo lakier na obrzeżach powoli "pęcznieje". Ja zamierzam po prostu zakupić drugi nieuszkodzony i niemalowany błotnik w podobnym (lub identycznym) kolorze, co moje auto i ewentualnie prysnąć go dodatkowo tym samym odcieniem lakieru co reszta samochodu. To oczywiście ja zamierzam - zawsze jakiś pomysł podsunięty :)



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

rdza na rantach bora , doradźcie koledzy

Post autor: Marcin TDI » wt sty 25, 2011 10:08

dobrze ci lakiernik powiedział. musi cały błotnik polecieć bezbarwnym. za 250 za elelmet to ja bym na twoim miejscu mu oddał bo cena nie wysoka. Takie zaprawki pędzelkiem to mało dają, a ta rdza to pewnie przez to że miałeś odpryski lakieru i dlatego ruda się pokazała


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

piotrek1255
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn maja 31, 2010 10:05
Lokalizacja: Wojnicz
Kontakt:

rdza na rantach bora , doradźcie koledzy

Post autor: piotrek1255 » wt sty 25, 2011 10:09

wiesz mi chodzilo o to czy ta inwestycja u lakiernika ejst oplacalna bo ja tego durzo nie mam a auta nigdy uszkodzonego nie mialem bo kupilem je jako nowe , wiec nawet ryski na blotniku nie mam , i mysle ze da sie to naprawic bo nie ejst tego duzo aha lakiernik jeszcze daje mi na to rok gwarancji , jak mysl;icie oplacalny interes u tego lakiernika?



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

rdza na rantach bora , doradźcie koledzy

Post autor: Marcin TDI » wt sty 25, 2011 10:26

piotrek1255 pisze:lakiernik jeszcze daje mi na to rok gwarancji , jak mysl;icie oplacalny interes u tego lakiernika?
no jak daje rok gwarancji to wie co robi i pewnie tandety nie odwali. jeszcze się podpytaj jak on to zrobi np. czy da podkład reaktywny albo epoksydowy bo to ważne


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

piotrek1255
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn maja 31, 2010 10:05
Lokalizacja: Wojnicz
Kontakt:

Re: rdza na rantach bora , doradźcie koledzy

Post autor: piotrek1255 » wt sty 25, 2011 22:30

Marcin TDI pisze:
piotrek1255 pisze:lakiernik jeszcze daje mi na to rok gwarancji , jak mysl;icie oplacalny interes u tego lakiernika?
no jak daje rok gwarancji to wie co robi i pewnie tandety nie odwali. jeszcze się podpytaj jak on to zrobi np. czy da podkład reaktywny albo epoksydowy bo to ważne
ok zapytam jaki podklad daje a czym one sie roznia??



piotrek1255
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn maja 31, 2010 10:05
Lokalizacja: Wojnicz
Kontakt:

Re: rdza na rantach bora , doradźcie koledzy

Post autor: piotrek1255 » śr sty 26, 2011 09:56

Matti_mkIV pisze:z którego roku masz borę ? jest pwne obejście zrobienia przeglądów wg. GVO i naprawę w ramach gwarancji na perforację
bore mam z 2003 r , wlasnie , ze na perforacje blachy trzeba dodatkowo placic i placilem przez 3 lata i zaprzestalem bo wiadomo jak jest ale teraz troche tego zaluje .. no ale coz zrobic madry polak po szkodzie ..



piotrek1255
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn maja 31, 2010 10:05
Lokalizacja: Wojnicz
Kontakt:

Re: rdza na rantach bora , doradźcie koledzy

Post autor: piotrek1255 » śr sty 26, 2011 16:07

Matti_mkIV pisze:z którego roku masz borę ? jest pwne obejście zrobienia przeglądów wg. GVO i naprawę w ramach gwarancji na perforację
wlasnie jak zrobic to obejscie?



piotrek1255
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn maja 31, 2010 10:05
Lokalizacja: Wojnicz
Kontakt:

rdza na rantach bora , doradźcie koledzy

Post autor: piotrek1255 » śr sty 26, 2011 19:19

Matti_mkIV,

w jaki sposob obejsc gvo? ja od bory



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

rdza na rantach bora , doradźcie koledzy

Post autor: skaktus » pt cze 15, 2012 11:54

Golf 4, bora itp to auta z słabą blachą. Aby dłużej wytrzymały trzeba je po prostu konserwować porządnie przed zimą i po.



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

rdza na rantach bora , doradźcie koledzy

Post autor: KamilP » ndz cze 17, 2012 21:42

skaktus, właśnie też tak nieraz słyszałem.. A niby blachy w ocynku mają. Kumpel robił moją trójkę i mówiliśmy też o blachach, ja do niego że u brata w MK4 rdzy nie widać, a on do mnie że u mnie 10 lat temu też nie było widać.. Brat też nie dawno podobny problem zobaczył jak w tym temacie. Ja myślałem że auto w ocynku to 20 lat bez problemów z korozją wytrzyma, a tu :ass:



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

rdza na rantach bora , doradźcie koledzy

Post autor: skaktus » pn cze 18, 2012 11:25

Ocynk nic nie znaczy. MK4 ma ocynk, ale bardzo słaby i do tego warstwa ocynku jest cienka. MK4 trzeba konserwować tak jak auta bez ocynku jeśli chcemy nimi jeździć długi czas, w innym wypadku pojawia się rdza. Teraz jak ściągają rzęchy z DE często widzę mk4 czy to borówki w stanie gorszym niż niektóre mk3.



Awatar użytkownika
czarekcw
kierownik kibla
kierownik kibla
Posty: 2111
Rejestracja: ndz lip 17, 2011 21:28
Lokalizacja: Mrągowo / Emsburen DE

rdza na rantach bora , doradźcie koledzy

Post autor: czarekcw » pn cze 18, 2012 13:54

skaktus pisze:Aby dłużej wytrzymały trzeba je po prostu konserwować
Co przez to rozumieć? Malować podwozie jakimś "barankiem"?


Mój MK4 AKL "BASIS" http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=413429" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości