Problem z nowym licznikiem

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zetnktel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: wt sie 12, 2008 10:20
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Problem z nowym licznikiem

Post autor: zetnktel » pt sie 27, 2010 18:55

Witam, kupiłem nowy licznik do swojego Golfa z obrotkiem, dzisiaj odebrałem przesyłkę, w środku coś lata, licznik wygląda na rozkręcany, po sprawdzeniu żarówek, do czego dostęp jest łatwy, okazuje, że jest tylko jedna żarówka a powinny być trzy, dwóch od zegarka i jedej od szybkościomierza brakuje, są same wtyki, czy możliwe, że żarówki podczas transportu wypadły ? Dzwoniłem do gościa powiedział, że były wszystkie trzy, a on sprzedawał licznik, bo sprzedawał auto i chciał zarobić i wstawił do siebie zwykły a ten sprzedał.
Czy jest możliwość dostępu do wnętrza bez specjalistycznych zabiegów ? Wiem, że to białe jest przylutowane i bez rozwalania się tam dostać raczej nie da, pytanie czy do zegarka można się dostać po prostu odkręcając śrubki ? Nie wiem co z tym fantem zrobić, zasmuciłem się.


Edit. Jednak to żarówki. Jedną wyjąłem przez dziurkę, druga z tego białego to już większy problem ale jakoś da radę. W związku z tym mam pytanie. Pod ile V je podłączyć, żeby sprawdzić czy świecą, na obudowie jest napisane OSRAM 12/1.2 Jak mniemam 1.2V ? Mam akumulatorki 1.2V może pod taki je podpiąć na kabelkach i zobaczy czy świeci ? Czy podłączając pod 1.5V(zwykła bateria) na krótko mogę je spalić ?



Awatar użytkownika
tom33k
...
...
Posty: 1407
Rejestracja: pn lip 26, 2010 15:55
Lokalizacja: Stare Pole/Malbork

Problem z nowym licznikiem

Post autor: tom33k » pt sie 27, 2010 19:43

witam, Ja gdy sprawdzałem żarówki od mojego licznika to normalnie podłączałem je kabelkami do akumulatora w samochodzie .



Awatar użytkownika
bartek330
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: pn mar 30, 2009 15:39
Lokalizacja: Gdynia

Problem z nowym licznikiem

Post autor: bartek330 » pt sie 27, 2010 19:52

12V/1.2W wiec pod akumulator samochodowy spokojnie


[b]Był sobie Golf[/b]Golf mk2 USA 1.6 TD JR - kkk24, głowica na płytkach, ruszona dawka i bost pin, ciśnienie 1.4 bara, FMIC, DNSOD 265
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671

zetnktel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: wt sie 12, 2008 10:20
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Problem z nowym licznikiem

Post autor: zetnktel » pt sie 27, 2010 20:03

Tak, udało mi się przeczytać na żarówce, że to chodzi o 12V, akumulatora w domu nie mam, ale mam komputer, on też daje 12V na molexsie, tak też powinno dać radę.
Mam nadzieję, że pomijając kwestie oświetlenia licznik będzie wporządku. Tylko mam obawy bo widać, że był otwierany widnieje też polska nalepka jakieś firmy z częściami, Jeszcze małe pytanko mus ściągać kierownicę przy wymianie czy jakoś się zmieści licznik pomiędzy ?



Awatar użytkownika
tom33k
...
...
Posty: 1407
Rejestracja: pn lip 26, 2010 15:55
Lokalizacja: Stare Pole/Malbork

Problem z nowym licznikiem

Post autor: tom33k » pt sie 27, 2010 20:15

Ja gdy wyciągałem licznik nie musiałem zdejmować kierownicy,jednakże zalecał bym jej ściągnięcie, gdyż będzie dużo łatwiej .



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Problem z nowym licznikiem

Post autor: bieniek1984 » sob sie 28, 2010 11:41

Nie trzeba ściągac kierownicy wychodzi ładnie bez problemy ewentualnie ciężko się wypina linę prędkościomierza i wpina później. W sumie odkręcenie kierownicy to chwila więc jak kto woli hehe


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

zetnktel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: wt sie 12, 2008 10:20
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Problem z nowym licznikiem

Post autor: zetnktel » sob sie 28, 2010 11:46

Owszem to chwila, ale trzeba mieć klucz 24 o ile pamiętam, a ja takiego nie mam. :grin:
Niedługo będe szedł robić.. zobaczymy co z tego będzie i ile czasu zajmie, mam nadzieje, że mniej niż 5h, bo pierwszy raz będę coś takiego robił.


Edit.
Już po robocie, licznik wymieniony, wszystko działa, poszło całkiem gładko, jedyny problem to było wsadzić linkę od prędkościomierza, ale się udało. Kierownicy w ogóle nie trzeba było ściągać i w niczym nie przeszkadzało, że jest. Teraz za dużą uwagę zwracam na obrotomierz patrze się, zerknąłem kontem oka na prędkościomierz a tu 100km/h na budziku :hehe: myślałem, że z 70 jade :E



Awatar użytkownika
tom33k
...
...
Posty: 1407
Rejestracja: pn lip 26, 2010 15:55
Lokalizacja: Stare Pole/Malbork

Problem z nowym licznikiem

Post autor: tom33k » sob sie 28, 2010 15:19

Kierownicy nie trzeba sciagac ale zawsze wiecej miejsca nie zaszkodzi ,ja tez nie sciągałem kierownicy przy wymianie licznika i dało rade także życze powodzenia :bajer:



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Problem z nowym licznikiem

Post autor: krxychu » pn sie 30, 2010 19:16

zetnktel, jak odkrecisz dolna półke pod kierownica to od spodu bedziesz miala dobry dostep do linki predkosciomierza i łatwiej ja bedzie wlozyc bez wymontowywania kierownicy :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości