1.9 TDI. MFA - czy to konieczne?

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kalvis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob sie 21, 2010 15:18

1.9 TDI. MFA - czy to konieczne?

Post autor: kalvis » pn sie 23, 2010 15:18

Witam.
Od jakiegoś czasu próbuje się dowiedzieć jak w moim golfie dobrać się do informacji o spalaniu. Chodzi o wyświetlanie nie koniecznie na desce rozdzielczej.
Można pobierać z kompa prze złącze OBD ale to masa pracy przy rozkodowaniu standardu a poza tym komputer nie zawsze chce współpracować.
Można poszukać odpowiednich czujników (prędkość, obroty, dawka) i porównując ze wskazaniami kompa coś by się też dało zrobić, ale jak dotąd nie znalazłem konkretnego opisu elektroniki chociażby samej pompy więc pozostała by metoda prób i błędów.
Na waszym forum znalazłem opcje zwaną MFA :) czyli kompletne zegary od wersji posiadającej taką funkcjonalność ale tu skolei jest problem bo moje zegary mi się podobają i nie mam ochoty ich zmieniać :). Wiem marudzę :)

Czytając o MFA zauważyłem że w benzyniakach spalanie obliczane jest na podstawie podciśnienia a więc wyliczane z mapy silnika (precyzja różna w zależności od tego w jakim stanie jest silnik tak mniemam) a w silnikach diesla podaje się na licznik sygnał z pinu 9 ECU.
Teraz moje pytanie. Co to za sygnał? Tu na forum [url] http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5 ... ml#8392077" onclick="window.open(this.href);return false; [\url] sygnał ten jest nazwany "linia danych" (któryś z obrazków). Chodzi o to, że jeśli jest to jakiś sygnał cyfrowy proporcjonalny do aktualnego spalania to to jest właśnie to czego szukam. Aktualnie nie mam jak sprawdzić bo czasu brak na wyprawę z oscyloskopem.
Opis dla diesla 1.9 z silnikiem 1Z jest gdzieś tu na forum ale jak mówiłem mnie wymiana zegarów nie interesuje narazie. W tym miejscu [url] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=213779" onclick="window.open(this.href);return false;[\url] jest zdjęcie gdzie ten pin rzeczywiście idzie na wskaźniki. Mój golf jest z 94r i to jest ta wersja bez tego połączenia ale pewnie ECU ten sam.
Jakby ktoś mógł się odnieść do tego co napisałem to będę wdzięczny.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

1.9 TDI. MFA - czy to konieczne?

Post autor: miś fazi » pn sie 23, 2010 16:35

piszesz że podoba Ci się twój licznik , a możesz mi powiedzieć co takiego w nim Ci sie tak podoba , że nie możesz sobie poprzekładać swoich tarcz , wskazówek , obudowy i co tam jeszcze chcesz , wkładasz tylko płytę główną z funkcją MFA, a jej nie widać , więc jaki masz problem , MFA dane o spalaniu bierze z podciśnienia w MK2 , w MK3 brane jest z ECU , w benzyniaku zależnie od modelu z pinu 27 lub innego , diesel tak jak napisałes z 9



kalvis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob sie 21, 2010 15:18

1.9 TDI. MFA - czy to konieczne?

Post autor: kalvis » pn sie 23, 2010 16:55

Może i tak ale to jednak trochę mnie wykosztuje i jeszcze roboty sporo a sam nie wiem czy dla samego spalania warto ryzykować że coś połamię w kokpicie :).
Możesz podać orientacyjnie ile to by kosztowało? Golf 1.9 tdi 90KM 94r. Jeszcze sam poszukam na allegro.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

1.9 TDI. MFA - czy to konieczne?

Post autor: miś fazi » pn sie 23, 2010 17:00

w MFA masz nie tylko spalanie , jest kilka pożytecznych funkcji , koszt największy to licznik , jak się zakręcisz na allegro to wyrwiesz za 100 , dochodzi jeszcze czujnik temp. oleju , czujnik temp. zewnętrznej , manetka z MFA choć nie jest konieczna , parę kabli i troszką roboty

następnym razem pamiętaj o prefiksie przy temacie , tym razem dopiszę za Ciebie



kalvis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob sie 21, 2010 15:18

1.9 TDI. MFA - czy to konieczne?

Post autor: kalvis » pn sie 23, 2010 20:11

Dzięki za wprowadzenie. Na MFA jeszcze zapoluje bo aktualnie nic nie ma do diesla na allegro.



kalvis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob sie 21, 2010 15:18

1.9 TDI. MFA - czy to konieczne?

Post autor: kalvis » czw sie 26, 2010 18:38

Jeszcze jedno pytanie. Dużo roboty z przystosowaniem MFA z benzyny do diesla. Ponoć trzeba tylko epromik przeprogramować odpowiednio.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości