Witam.
Od jakiegoś czasu próbuje się dowiedzieć jak w moim golfie dobrać się do informacji o spalaniu. Chodzi o wyświetlanie nie koniecznie na desce rozdzielczej.
Można pobierać z kompa prze złącze OBD ale to masa pracy przy rozkodowaniu standardu a poza tym komputer nie zawsze chce współpracować.
Można poszukać odpowiednich czujników (prędkość, obroty, dawka) i porównując ze wskazaniami kompa coś by się też dało zrobić, ale jak dotąd nie znalazłem konkretnego opisu elektroniki chociażby samej pompy więc pozostała by metoda prób i błędów.
Na waszym forum znalazłem opcje zwaną MFA czyli kompletne zegary od wersji posiadającej taką funkcjonalność ale tu skolei jest problem bo moje zegary mi się podobają i nie mam ochoty ich zmieniać . Wiem marudzę
Czytając o MFA zauważyłem że w benzyniakach spalanie obliczane jest na podstawie podciśnienia a więc wyliczane z mapy silnika (precyzja różna w zależności od tego w jakim stanie jest silnik tak mniemam) a w silnikach diesla podaje się na licznik sygnał z pinu 9 ECU.
Teraz moje pytanie. Co to za sygnał? Tu na forum [url] http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5 ... ml#8392077" onclick="window.open(this.href);return false; [\url] sygnał ten jest nazwany "linia danych" (któryś z obrazków). Chodzi o to, że jeśli jest to jakiś sygnał cyfrowy proporcjonalny do aktualnego spalania to to jest właśnie to czego szukam. Aktualnie nie mam jak sprawdzić bo czasu brak na wyprawę z oscyloskopem.
Opis dla diesla 1.9 z silnikiem 1Z jest gdzieś tu na forum ale jak mówiłem mnie wymiana zegarów nie interesuje narazie. W tym miejscu [url] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=213779" onclick="window.open(this.href);return false;[\url] jest zdjęcie gdzie ten pin rzeczywiście idzie na wskaźniki. Mój golf jest z 94r i to jest ta wersja bez tego połączenia ale pewnie ECU ten sam.
Jakby ktoś mógł się odnieść do tego co napisałem to będę wdzięczny.
1.9 TDI. MFA - czy to konieczne?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9 TDI. MFA - czy to konieczne?
piszesz że podoba Ci się twój licznik , a możesz mi powiedzieć co takiego w nim Ci sie tak podoba , że nie możesz sobie poprzekładać swoich tarcz , wskazówek , obudowy i co tam jeszcze chcesz , wkładasz tylko płytę główną z funkcją MFA, a jej nie widać , więc jaki masz problem , MFA dane o spalaniu bierze z podciśnienia w MK2 , w MK3 brane jest z ECU , w benzyniaku zależnie od modelu z pinu 27 lub innego , diesel tak jak napisałes z 9
1.9 TDI. MFA - czy to konieczne?
Może i tak ale to jednak trochę mnie wykosztuje i jeszcze roboty sporo a sam nie wiem czy dla samego spalania warto ryzykować że coś połamię w kokpicie .
Możesz podać orientacyjnie ile to by kosztowało? Golf 1.9 tdi 90KM 94r. Jeszcze sam poszukam na allegro.
Możesz podać orientacyjnie ile to by kosztowało? Golf 1.9 tdi 90KM 94r. Jeszcze sam poszukam na allegro.
1.9 TDI. MFA - czy to konieczne?
w MFA masz nie tylko spalanie , jest kilka pożytecznych funkcji , koszt największy to licznik , jak się zakręcisz na allegro to wyrwiesz za 100 , dochodzi jeszcze czujnik temp. oleju , czujnik temp. zewnętrznej , manetka z MFA choć nie jest konieczna , parę kabli i troszką roboty
następnym razem pamiętaj o prefiksie przy temacie , tym razem dopiszę za Ciebie
następnym razem pamiętaj o prefiksie przy temacie , tym razem dopiszę za Ciebie
1.9 TDI. MFA - czy to konieczne?
Dzięki za wprowadzenie. Na MFA jeszcze zapoluje bo aktualnie nic nie ma do diesla na allegro.
1.9 TDI. MFA - czy to konieczne?
Jeszcze jedno pytanie. Dużo roboty z przystosowaniem MFA z benzyny do diesla. Ponoć trzeba tylko epromik przeprogramować odpowiednio.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości