Strona 1 z 1

Niski tył - jak wyglada zdrowy Variant?

: wt kwie 25, 2017 04:45
autor: Białek
Nie podoba mi się w nowym samochodzie to, że tył na pusto już jest niższy niż przód (mniejsza przestrzeń między oponą a błotnikiem). W kufrze tylko gaśnica i linka holownicza. Zawieszenie standardowe, wielowahacz. Jest hak - to dodaje kilka kilogramów, ale czy aż tak ma to być widać (różnica ok 1cm). Po załadowaniu siada jeszcze bardziej.

Jak wygląda zdrowy variant?
Czy przy fabrycznym haku (mój jest dołożony) są inne sprężyny?
Czy znacie sensowne rozwiązania by podnieść tył? Nie chcę obniżać przodu!

Nie wożę dużo, żona nie ciężka i siedzi z przodu, córka chucherko 35kg. Przy wyjeździe z kilkoma torbami i nartami w środku auto wygląda jakby wiozło ekipę na zlot strongmenów.

Niski tył - jak wyglada zdrowy Variant?

: pn maja 08, 2017 21:59
autor: Białek
Wracam do tematu. Znalazłem kilka rozwiązań, może ktoś ich próbował. Pierwsze to podkładki pod sprężyny - prowizorka, ale nie zmienia działania zawieszenia. Drugie to wkładane w sprężyny miechy powietrzne Ride Rite firmy Firestone. Kosztują ok. 100$ i pompuje się je w miarę potrzeby. Trzeci to pomocnicze sprężyny wkładane w środek fabrycznych. Sprzedaje je Westfalia i jeszcze jedna firma. Podobno na pusto nie pogarszają jazdy. Coś jeszcze znacie? Sprężyny z octavii?

A może przy fabrycznym haku są twardsze sprężyny - czy ktoś ma dostęp do katalogu części i może sprawdzić. To by była najmniej druciarska solucja.

P.S. W niemieckim konfiguratorze jest zawieszenie na złe drogi. Może wiec istnieją fabryczne wyższe sprężyny?

Niski tył - jak wyglada zdrowy Variant?

: czw maja 11, 2017 11:48
autor: Qto
Białek pisze:Czy przy fabrycznym haku (mój jest dołożony) są inne sprężyny?
Przy fabrycznych sprezynach całe mnóstwo elementów wpływa na to jaka jest zamontowana sprężyna. Na tylnej osi hak jest chyba rzeczą która ma największy wpływ....

Re: Niski tył - jak wyglada zdrowy Variant?

: czw maja 11, 2017 12:40
autor: Białek
Qto pisze:
Białek pisze:Czy przy fabrycznym haku (mój jest dołożony) są inne sprężyny?
Przy fabrycznych sprezynach całe mnóstwo elementów wpływa na to jaka jest zamontowana sprężyna. Na tylnej osi hak jest chyba rzeczą która ma największy wpływ....
A jest gdzieś w sieci katalog?

Niski tył - jak wyglada zdrowy Variant?

: czw maja 11, 2017 13:13
autor: Qto
Wpisz w Google "etka online"

Re: Niski tył - jak wyglada zdrowy Variant?

: czw maja 11, 2017 14:19
autor: Białek
Qto pisze:Wpisz w Google "etka online"
Dzięki! Rozwiązania jeszcze nie znalazłem, ale etka podaje dla tego rocznika varianta z niezależnym tyłem 40!!! rodzajów sprężyn na tył!!! Muszę poszukać ASO, które chciało by nad tym pomyśleć.

Niski tył - jak wyglada zdrowy Variant?

: czw maja 11, 2017 14:56
autor: Qto
Obok numeru części są kody PR - na to trzeba patrzeć...ale niestety nie wszystkie da się łatwo rozszyfrować. Wypisz jakie tam są...spróbuję znaleźć co one oznaczają.

Niski tył - jak wyglada zdrowy Variant?

: czw maja 11, 2017 15:20
autor: Białek
EDIT - znalazłem dekoder PR kodów. I to rozkminiłem. W książce gwarancyjnej podany jest kod PR obciążenia tylnej osi i rodzaju amortyzacji. Dla tylnej osi wartość obciążenia (i stąd rodzaj sprężyny) określony jest jako 0Y i litera od A to M. Zwykłe zawieszenie (nie sportowe) to 1JA. Nie mam pełnych informacji - ale co literka to 30 kg w górę. Dla zwykłego (nie sportowego) zawieszenia literka na ko√cu tego PR kodu odpowiada literce na końcu kodu sprężyny 5Q0511115Bx (gdzie x to ta literka z 0Yx). Odstępy między zakresami obciążenia to ok 30kg (to niestety na podstawie danych z poprzedniej Jetty i z passata - dla golfa VII nie znalazłem). W związku z tym dwie literki w górę to przystosowanie do obciążenia (stałego) +60kg. Może się przydać komuś, kto na przykład chce założyć gaz. Ja nie chcę :).

Niski tył - jak wyglada zdrowy Variant?

: czw maja 11, 2017 17:27
autor: Qto
1JA - Rear shock absorption, basic design 1
1JC - Rear shock absorption for sports design
1JT - Rear sports shock absorption
UC7 - Rear shock absorption, chassis with increased ride height
1JK - Rear shock absorption, sports design

0Y* - tu już jest problem...Weight range * installation control only, no requirement forecast

0YA - Weight range 1 installation control only, no requirement forecast
0YB - Weight range 2 installation control only, no requirement forecast
0YC - Weight range 3 installation control only, no requirement forecast itd

o haku ani słowa :blush: ...ale ma on wpływ na pewno

Niski tył - jak wyglada zdrowy Variant?

: czw maja 11, 2017 17:32
autor: Białek
Dzięki - zobacz mój wcześniejszy post - moim zdaniem hak podnosi weight range.

Niski tył - jak wyglada zdrowy Variant?

: czw maja 11, 2017 20:06
autor: Qto
jeśli tak jest (nigdy w to nie wnikałem)...to znaleźć podobne auto z hakiem i zobaczyć jakie ma wbite masy (są na naklejce na przednim kielichu...pod maską)

Re: Niski tył - jak wyglada zdrowy Variant?

: czw maja 11, 2017 21:05
autor: Białek
Qto pisze:jeśli tak jest (nigdy w to nie wnikałem)...to znaleźć podobne auto z hakiem i zobaczyć jakie ma wbite masy (są na naklejce na przednim kielichu...pod maską)
To dobry pomysł - tylko kto ma fabryczny hak za ponad 4 tysiące...