Strona 1 z 1

Bicie kierownicy

: śr sty 18, 2017 10:24
autor: meron3251
Witam

Wiem że tematów jest mnóstwo na temat drżenia kierownicy ale nie znalazłem odpowiedzi na mój przypadek

Posiadam golfa 4 98’ 1.6 v8

Mianowicie podczas jazdy drży mi kierownica co widać gołym okiem ale przy skrecaniu nic nie stuka i nie piszczy. Przy przyspieszaniu nie ściąga jakoś znacznie w którąś stronę ( raz w prawo raz w lewo ale to chyba wina nawierzchni). Przy przyspieszaniu na obrotach 1600 –2300 trzęsie mi lekko całą budą. Na postoju kreci się lekko nic nie skrzypi nie stuka, nie przeskakuje ( jedynie przy pełnym skręcie w którąś stronę słychać charczenie delikatne ale to ponoć normalne). Płyn oczywiście jest

Pol roku temu wymieniałem tarcze i klocki z przodu. Wymieniłem na początku poduszki silnika ustawiłem zbieżność zmieniałem koła przód na tył– bez skutku. Pojechałem sprawdzić felgi ( 3 były lekko kopnięte) – naprostowali mi je na maszynce i dalej nic. Wymienili mi przegub przy skrzyni (bo był ponoć bez smarowania) i nic. Na stacji diagnostycznej sprawdzili mi łożyska ale są dobre.

Jeden mechanik zalecił rozkręcenie przegubu.
Na stacji diagnostycznej z kolei powiedzieli że można jeszcze wymienić łożyska mcpersona, ale kolejny mechanik powiedział że jak nic nie przeskakuje przy skręcaniu to wątpliwa sprawa z zużytym łożyskiem i najpierw wymieniłby pompę a potem przedłużnice. Wszyscy mówili że tak mogę jeździć oczywiście, ale irytująca sprawa jak skręcam jedną ręką i skręca się lekko ale kierownica non stop odbija...

Koszty już mnie przerastają, a sprawa denerwuje.

Bicie kierownicy

: śr sty 18, 2017 11:09
autor: needved
Na 100 % coś ma bicie.
Podnieś auto, odpal silnik, wrzuć 1 lub 2 bieg i właź pod auto obserwować.
Mogą to być: opony, felgi, piasty, półosie, tarcze itp.
Teraz to prawie każdy ma wyważarkę ale połowa nie potrafi prawidłowo wyważyć kół.
1/20 wulkanizatorów ma sprzęt aby zrobić wyważanie z testem drogowym.

Bicie kierownicy

: pt sty 20, 2017 00:14
autor: meron3251
Sprawdzałem nic nie znalazlem podejrzanego. Osoba ktora mi prostowała felgi też sprawdzała i nic nie znalazła

Dziwna sprawa bo sprawdziłem ciśnienie w kolach. Wszędzie 1,9
Napompalem tyl na 2,5 i przód 2,1 bo jadę w gore pełnym autem jutro i o dziwo przy jeździe na wprost kierownica mniej drży a przy skręcie na poczatku odrobine delikatniej odbijalo (ale to chyba złudzenie)

Bicie kierownicy

: pn sty 23, 2017 21:00
autor: marcin7x5
Zamień koła tył-przód i zobacz czy będzie mniej lub mocniej bić.

Bicie kierownicy

: ndz sty 29, 2017 23:40
autor: baldur341
podjedź jeszcze raz do innego zakładu prostować felgi niech ocenią ja miałem to samo profil opony 35 pojechałem naprostować zzrobiłem 3 km dalej bije wróciłem koła zdjełem okazało sie że w momencie prostowania felga skrzywiła sie minimalnie na dolej i było lekkie jajo oczywiście zrobili mi 4 felgi w ramach reklamacji ale czasem tak jest że nawet największy fachowiec popełnia błędy ale z tego co widze to im ciśnienie większe tym efekt sie zmniejsza może warrto sprawdzić też opony może jakaś wyząbkowana jest czasem tak bywa może nie równo przytarta no i warto wrzucić na wyważarke i ci powiem co zrób
1.karz mu zrzucić wszystkie odważniki
2.niech odpali maszyne
3.nabija dopiero jak pokaże zero to niech zakładają na auto
Dużo wulkanizatorów pomija punkt 1 i po części 3 ponieważ polak mistrz ściemy nie chce mu sie ściagać i doklejają odważniki co jest ogromnym błędem a co do 3 go to jak wage pokazuje 5 to twierdzi że to w normie i może być otóż nie jeżeli maszyna pokazuje 5 to ma być 5 dobite a nie bo mu sie nie chce bo za małe warto tez podjechać do innego wulkanizatora ponieważ jedni mają nowy sprzęt drudzy starszy jeden skalibrowany drogi nie