Strona 1 z 1

Czy łoszyska kół faktycznie wymieniono - proszę o pomoc!

: czw sie 25, 2016 09:55
autor: stillarko
witam,

we wtorek zostawiłem auto u mechanika w celu wymiany łożysk przednich kół.
podobno zamontował SKFy za które skasował po 120 zł za zestaw (ceny z Inter Cars). więc razem 240 zł i wymiana 200 zł.

poza tym wymienił klocki i poduszki z łożyskami na kolumnach Mc Phersona i lewą końcówkę drążka (wiedziałem że jest walnięta bo w pn. robiłem przegląd na który powiedziano mi że byłoby dobrze ją wymienić za jakiś czas bo już mam zerwaną osłonę na niej).
stare części pokazał przy odbiorze auta. chciał, wcale nie musiał bo sam widziałem że klocki mam do wymiany a i na łożyskach Mc Phersona też były luzy co dawało się odczuć podczas jazdy.

Ale mam obawy co do "wymiany" łożysk przednich kół, bo...
1. Przy odbiorze auta nie pokazał mi starych łożysk (lewego i prawego). niby ich szukał przy mnie ale jakoś nie mógł znaleźć.

2. Kiedy pojechałem na robienie zbieżności (w środę) w serwisie powiedziano mi że przy prawym kole śruby od zbieżności nie były dawno ruszane i ciężko się nimi kręci - moje pytanie, czy te śruby nie powinny być odkręcone w celu zrzucenia prawego koła i wymiany łożyska?
tzn. czy może to świadczyć że prawe łożysko nie było wymieniane?

3. Wydaje mi się że mechanik nie wymienił łożysk a tylko podokręcał śruby - sami zobaczcie zdjęcia - czy można po nich stwierdzić że łożyska nie zostały wymienione? - Jest tam tyle brudu! A chyba powinno to zostać trochę odczyszczone? OK, wczoraj jechałem po piaszczystej drodze ale w kołpakach które wew mają osłony piast. Więch chyba nie powinno być to tak zabrudzone.

A... i po 20 min jazdy po mieście mocna zgrzały mi się śruby mocujące przednich kół - co to może znaczyć?
Przypomnę że wymieniono klocki na nowe, na ale same felgi i śruby nie powinny się chyba tak grzać tylko klocki i tarcze hamulcowe?

I jeszcze prośba w jaki sposób mogę sprawdzić czy łożyska przednich kół zostały wymienione?

Proszę o pomoc.

Re: Czy łoszyska koła faktycznie wymieniono - proszę o pomoc

: czw sie 25, 2016 10:02
autor: nitrox89
Nakrętki wyglądają na nowe, koła grzeją się od hamowania zazwyczaj. Możesz jechać do postronnego mechanika i zrobić diagnozę ale chyba szukasz dziury w całym. Łożysko zazwyczaj się rozpada przy wyprasowywaniu, może dlatego nie pokazał Ci. Jak się ma praske to można zmienić łożyska bez ściągania zwrotnic.

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Czy łoszyska kół faktycznie wymieniono - proszę o pomoc!

: czw sie 25, 2016 10:33
autor: riccardoa
nitrox89 pisze: Łożysko zazwyczaj się rozpada przy wyprasowywaniu
Nie rozpada się,tylko jedna wewnętrzna bieżnia wychodzi razem z piastą,reszta łożyska jest w całości.
nitrox89 pisze:Jak się ma praske to można zmienić łożyska bez ściągania zwrotnic.
Ale półoś musi z piasty wyjąć.Nie wiem ile jest miejsca w ALH,ale w ASZ prawej bez odchylenia zwrotnicy nie da się wyjąć.
stillarko pisze:Kiedy pojechałem na robienie zbieżności (w środę) w serwisie powiedziano mi że przy prawym kole śruby od zbieżności nie były dawno ruszane i ciężko się nimi kręci - moje pytanie, czy te śruby nie powinny być odkręcone
Być może odkręcił górną śrubę zwrotnicy i zdjął ją z mc persona ,ale łatwiej jest odkręcić te 3 śrubki od sworznia o których mówił diagnosta i wyjąć sworzeń z wahacza.

Re: Czy łoszyska koła faktycznie wymieniono - proszę o pomoc

: czw sie 25, 2016 11:16
autor: stillarko
nitrox89 pisze:Nakrętki wyglądają na nowe, koła grzeją się od hamowania zazwyczaj. Możesz jechać do postronnego mechanika i zrobić diagnozę ale chyba szukasz dziury w całym. Łożysko zazwyczaj się rozpada przy wyprasowywaniu, może dlatego nie pokazał Ci. Jak się ma praske to można zmienić łożyska bez ściągania zwrotnic.

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
Właśnie na nową wygląda mi tylko jedna nakrętka ta z prawej strony - dwa ostatnie zdjęcia.
Zamieściłem tylko zdjęcia już po "wymianie" - dwa zdjęcia lewej nakrętki i dwa zdjęcia prawej nakrętki.

Czy łoszyska kół faktycznie wymieniono - proszę o pomoc!

: czw sie 25, 2016 11:47
autor: Mavrick
Rozumiem ze skoro wymieniales lozyska to Ci musialy wyc...a skoro wyly a teraz nie no to juz znasz odpowiedz;).

Re: Czy łoszyska kół faktycznie wymieniono - proszę o pomoc!

: czw sie 25, 2016 12:07
autor: stillarko
Mavrick pisze:Rozumiem ze skoro wymieniales lozyska to Ci musialy wyc...a skoro wyly a teraz nie no to juz znasz odpowiedz;).
Wycie z przodu dało się słyszeć dopiero przy jeździe od 70 km/h w górę. A jak już przekroczyłem tę granicę to słyszałem wycie nawet przy wolniejszej jeździe bo od 40 km/h.
Właściwie to wyło chyba tylko jedno. Ja zapłaciłem za wymianę dwóch ale czy wymieniono obydwa/ czy w ogóle któreś wymieniono nie mam pewności.
Na studiach jeździłem Gofrem III i jak kiedyś zaczynało mi już wyć łożysko to napakowałem z wujasem towotu trochę mocniej dokręciliśmy nakrętkę i wszystko grało.

Teraz się boję, że może mechanik odwalił mi taki numer i skasował ponad 400 zł.

Czy łoszyska kół faktycznie wymieniono - proszę o pomoc!

: czw sie 25, 2016 17:00
autor: nitrox89
No to zrzucaj zwrotnice i wszystkiego się dowiesz.
Wymiana łożyska na nowe też nie zawsze się kończy sukcesem. Czasem coś ktoś spitoli i łożysko po krótkim czasie, a nawet odrazu się nadaje na szrot.

Czy łoszyska kół faktycznie wymieniono - proszę o pomoc!

: czw sie 25, 2016 21:07
autor: Mavrick
stillarko pisze:Teraz się boję, że może mechanik odwalił mi taki numer i skasował ponad 400 zł.
Dlatego ja wole samemu przeprowadzac naprawy;)....wie sie co jest zrobione i jeszcze jaka satysfakcja:D.

Czy łoszyska kół faktycznie wymieniono - proszę o pomoc!

: sob sie 27, 2016 21:33
autor: muszkatobiasz
odkręcisz śruby z przegubów i cofniesz przegub to od środka od strony półosi zobaczysz jak wygląda łożysko czy jest czyste na moje tam gdzie jest stara nakrętka to majster miał kłopot z wybiciem przegubu i rozklepał się gwint i pewnie przy wkręcaniu nowej nakrętki popsuł się gwint w nakrętce i po spiłowaniu przegubu założył starą nakrętkę