Strona 1 z 1
Układ kierowniczy pompa wspomagania
: śr lut 03, 2016 08:40
autor: oberzine
Witam, pacjent golf 3 1.6 aea 95r benzyna. Zmieniłem pompę wspomagania bo strasznie się darła, kupiłem ze szrotu z golfera IV po tygodniu zaczęła jęczeć ale sobie myślę kupilem kupę ze szrotu to nie ma co się dziwić. W międzyczasie w Lublinie zregenerowali mi starą pompę. Na początku stycznia zamontowałem tą zregenerowaną, byłem do niedawna zadowolony świetnie chodzi, płynnie kierownica bez żadnych dźwięków. A teraz jak kręce kierownicą to trzeszczy głośniej jeszcze niż na starej pompie, a pompa jęczy jakby ją zarzynali. Jest też duża różnica na zimnym a ciepłym silniku, na zimnym jest ciszej. Co jeszcze dziwne zaczęła trzeszczeć z dnia na dzień bez żadnych objawów wcześniej. Nie mam już pomysłów co dalej, zajadę do tego zakładu co mi pompę wymienili, ale już wiem co usłyszę panie ten samochód ma 20lat bla bla bla oddaj pan na szrot. Co kolejny mechanik to lepszy, może w końcu trafię na jakiegoś dobrego. Może jakieś sugestie co tu robić dalej? A i jeszcze jedno wymieniałem wczesniej pompę u jednego gościa to powiedział co też ma golfa iii panie trzeszczy i będzie trzeszczeć no co pan to golf iii. Do tego nie wróciłem...
Układ kierowniczy pompa wspomagania
: śr lut 03, 2016 22:56
autor: muszkatobiasz
może masz w układzie opiłki i one niszczą pompy
Układ kierowniczy pompa wspomagania
: czw lut 04, 2016 23:39
autor: machul333
Wywala płyn przez korek ? Jeśli tak to łapie ci gdzieś powietrze .
Ale na bank masz syf w przewodach . Pompa może jeszcze działać , wymień kilka razy olej wspomagania i zobacz czy dalej tak będzie .
Tylko wymiana musi być totalna , tak długo musisz płukać układ aż wywali cały syf z magla a na bank będzie tam sporo. Ostatnio właśnie robiłem taką operację ponieważ pompa wyła .
Po płukaniu cisza , ale około 2,5l oleju atf poszło
Układ kierowniczy pompa wspomagania
: pt lut 05, 2016 17:22
autor: oberzine
Płynu nie wywala, odtworzyłem korek i kręciłem kierownicą patrząc czy idą jakieś pęcherzyki powietrza. Nie zauważyłem aby się pieniło ale mimo to wspomaganie po tym zabiegu zaczęło ciszej chodzić więc możliwe, że jest tak jak mówisz. Będę płukał, gdzieś czytałem, że można benzyną czy olejem napędowym? w sensie tylko wlać pokręcić kierownicą i wylać bez odpalania silnika? Co myślicie o takim zabiegu?
Układ kierowniczy pompa wspomagania
: pt lut 05, 2016 17:43
autor: machul333
Ja odczepilem przewód powrotny z magla i najpierw na odpalonym silniku kręcilem chwile a później na zgaszonym aż przestało lecieć . U mnie świeżo wlany wylatywał aż czarny praktycznie przy 2 pierwszych plukaniach .
Jaki płyn masz zalany ? zielony czy czerwony
Układ kierowniczy pompa wspomagania
: pt lut 05, 2016 17:58
autor: oberzine
miałem w planach odkręcić ten na wejściu pompy, a powrotny z magla jest elastyczny? Płyn febi zielony 6162, co to za olej atf?
Układ kierowniczy pompa wspomagania
: pt lut 05, 2016 20:18
autor: machul333
Do automatycznej skrzyni . zależy jaki kolor korka to idzie albo zielony febi albo czerwony atf.
Ja odczepilem wąż idący od magla do zbiorniczka elastyczny i na maxa w dół go wygialem żeby z magla płyn prosto w dół spływał. na pewno będziesz musiał dużo razy kręcić od oporu do oporu żeby caly płyn wypchnąć.
Układ kierowniczy pompa wspomagania
: śr lut 10, 2016 23:31
autor: ciachotdi
ma być zielony minerał a nie czerwony
Układ kierowniczy pompa wspomagania
: śr lut 10, 2016 23:44
autor: machul333
czemu akurat zielony ? W passacie b4 mam atf od jakichś 10lat , w golfie iii od roku wymieniony właśnie z zielonego .
W jednym jak i drugim wspomaganie pracuje idealnie i nic się z nim nie dzieje