Korozja śrub wkręconych w aluminiowy blok

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

WiesioShow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn cze 09, 2014 23:59

Korozja śrub wkręconych w aluminiowy blok

Post autor: WiesioShow » śr wrz 16, 2015 22:11

Witam,

W moim golfie V plusie mam osłonę silnika mocowaną z tyłu na 3 śruby wkręcane w blok aluminiowy. Śruby te muszę co najmniej raz do roku odkręcać np. na wymianę oelju. Śruby te bardzo mocno korodują (połączenie dwóch różnych metali). Do tego stopnia, że rok temu dało się 1 odkręcić a 2 trzeba było rozwiercać. Wówczas jako nowe śruby zastosowałem nierdzewne licząc na ich większą odporność na korozję dodatkowo użyłem pasty miedzianej. W tym roku znowu wymiana i kolejna batalia przy wymianie oleju. Tym razem przy próbie odkręcenia łeb urwałem 1 śrubie i znowu czeka mnie rozwiercanie. Macie może jakiś sposób na śruby wkręcane w blok aluminiowy, aby nie korodowały ?

Z góry dzięki za wszystkie sugestie



grotof
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 17:33
Lokalizacja: dolnośląskie

Korozja śrub wkręconych w aluminiowy blok

Post autor: grotof » czw wrz 17, 2015 08:42

Niestety aluminium się utlenia, a tlenek aluminium to ten biały "proszek" który skutecznie wypełnia wolne przestrzenie w gwincie w konsekwencji powoduje zatarcie śrub. Fabrycznie śruby zabezpieczane są środkiem uszczelniającym (taki niebieski) co ogranicza dostęp powietrza (tlenu) i spowalnia proces utleniania. Ja stosuję smar grafitowy - jest obojętny chemicznie, wypełnia wolną przestrzeń, nie zmydla się po upływie czasu (jak np. smary typu ŁT - xx) ponadto grafit sam z siebie też ma właściwości "poślizgowe" tzw. suchy smar.
p.s.
kol. Wiesio Show aluminiu+miedź = korozja elektrochemiczna !!!!



Probe041
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 19:09
Lokalizacja: DW

Re: Korozja śrub wkręconych w aluminiowy blok

Post autor: Probe041 » czw wrz 17, 2015 12:14

Natnij jeszcze delikatnie gwint wzdłuż śruby jak będziesz montować nowe. Ułatwi to potem odkręcenie



luke320
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 604
Rejestracja: śr paź 27, 2010 18:19

Korozja śrub wkręconych w aluminiowy blok

Post autor: luke320 » pt wrz 18, 2015 00:25

Użyj smaru ceramicznego.



WiesioShow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn cze 09, 2014 23:59

Re: Korozja śrub wkręconych w aluminiowy blok

Post autor: WiesioShow » czw paź 01, 2015 22:52

Trochę popytałem znajomych i zebrałem kilka pomysłów na mój problem:
1) Użycie smaru na gwint śruby – smar np. grafitowy
2) Zastosowanie kołków rozporowych fi5 i wkrętów fi3 z szerokim łbem – wiem rozwiązanie trochę z budowlanki, ale tu też powinno się sprawdzić bo nie będzie fizycznego kontaktu metali
3) Użycie nierdzewnej śruby bez łba wkręconej w aluminium na klej (wystawać będzie około 10mm), a następnie przykręcenie osłony na nakrętkę
4) Zastosowanie oryginalnego rozwiązania (sprawdzałem w ASO)– śruby czernione (chociaż wyglądały jakby były malowane farbą)
Co byście z powyższych doradzili, odradzili ?



Awatar użytkownika
machul333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 10:36

Korozja śrub wkręconych w aluminiowy blok

Post autor: machul333 » pt paź 02, 2015 19:56

1- dobry pomysł o ile użyjesz dobrego smaru
2- może być ale musiałbyś się upewnić czy osłona będzie dobrze siedzieć i przypadkiem nie odpadnie razem z kołkami
3-też dobry pomysł ale w razie ukręcenia gwintu będzie problem( ja bym oszlifował taką śrubę na końcu tak żeby można było kręcić nią kluczem i wkręcić ja bez użycia kleju)
4- według mnie słaby pomysł wątpię że to coś da korodują niewiele słabiej od zwykłych



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości