Strona 1 z 1

Odgłos podczas skręcania

: śr wrz 09, 2015 16:56
autor: vlad
Panowie

Nie mogę znaleźć tematu z podobnym objawem a objaw mam taki: podczas jazdy na 1wszym biegu i skręconych kołach z przodu wydobywa się wycie (nie tarcie ani strzelanie jak w przegubach), ale tylko kiedy przyspieszam. Jak puszczę gaz lub wcisnę sprzęgło dźwięk znika. Dźwięk jest tym bardziej wyraźny im szybciej ruszę albo bardziej skręcę kołami.
Dzieje się tak bez względu na kierunek skrętu.

Podczas jazdy na wprost lub z większą prędkością, na łuku też - wycia nie ma.

Obawiam się że to mechanizm różnicowy, ale tematu z podobnymi objawami i mechanizmem różnicowym też nie znalazłem.

Pomożecie znaleźć przyczynę ?
Dzięki za wszystkie wskazówki

Odgłos podczas skręcania

: pt wrz 11, 2015 00:02
autor: blochupro
Jeżeli chodzi o to "wycie " potrafisz mniej więcej zlokalizowa to miejsce? Tzn bardziej przy oponach czy przy silniku ?

Mogą to tez być poduszki silnika,albo sprzeglo się ślizga. Jak autko jest rozgrzane problem jest ten sam? Tzn po 30 min jazdy?

Odgłos podczas skręcania

: śr wrz 16, 2015 14:41
autor: vlad
blochupro pisze:Jeżeli chodzi o to "wycie " potrafisz mniej więcej zlokalizowa to miejsce? Tzn bardziej przy oponach czy przy silniku ?
Nie jestem w stanie powiedzieć z którego miejsca dochodzi ten dźwięk. To takie jednostajne wycie, niezależne od prędkości (w sensie nie zmienia się w funkcji prędkości), więc zakładam że nie pochodzi z kół. Bardziej zależy od kąta skrętu kół/kierownicy, jak prostuję koła to to buczenie ucicha.
blochupro pisze:Mogą to tez być poduszki silnika,albo sprzeglo się ślizga.
Na razie odrzucam (choć nie wykluczam niczego, bo każdy przypadek jest inny):
- maglownicę, bo chyba nie może wydawać dźwięków w stałym położeniu
- pompę wspomagania - znam dźwięk padającej pompy i to nie jest to
- przeguby, bo to raczej objawia się w innych okolicznościach i brzmi inaczej
- sprzęgło, nie ślizga się - chociaż ma luzy i stuka w konkretnych sytuacjach
blochupro pisze:Jak autko jest rozgrzane problem jest ten sam? Tzn po 30 min jazdy?
No więc wydaje mi się że problem występuje bez względu na to czy zimne czy ciepłe. Ale to też muszę jeszcze potwierdzić.

Stawiam na dyfer, bo dzieje się to tylko kiedy różne są prędkości kół (ale tylko bardzo różne, czyli max skręcone koła, ale znów tylko na małych prędkościach). Jednak chcę być (prawie) pewny że to dyfer (lub nie) zanim wezmę się za psucie wozu :)

Postaram się nagrać jakieś wideo, może więcej wyjaśni, bo buczenie czy wycie to dla każdego co innego.

EDIT 1:
Z opisu wygląda to bardzo podobnie do tego viewtopic.php?f=141&t=464557" onclick="window.open(this.href);return false; , ale nagram coś i wrzucę jeszcze.