Strona 1 z 1

Piszczące opony

: śr maja 20, 2015 09:52
autor: seba900
Mk3 1995 1.8

Pojechalem do mechanikow z problemem z lewym przednim kolem, ruszalo sie do tylu i do przodu, powiedzieli ze to wyrobiona guma w tulejce oprocz tego wymienili sworzen w prawym i klocki. Przed wizyta opony lekko piszczaly na zakretach, po wizycie piszcza prawie caly czas na prostej drodze, czasem nagle sciaga kierownice na jedna lub druga strone, ogolnie kierownica ma luz tak jak by sie slizgala. Pojechalem drugi raz, mowi ze koncowka lewa i to dlatego, wymienili koncowke, dalej to samo. Zawiozlem trzeci raz, zobaczymy co dzis wymysla.

Ma ktos jakies pomysly co to moze byc?

Piszczące opony

: śr maja 20, 2015 11:06
autor: Qto
oprócz wymieniania poszczególnych elementów przydałoby się ustawić zawieszenie... zbieżność/geometria

Piszczące opony

: śr maja 20, 2015 16:17
autor: seba900
Zalozyli za dluga koncowke, skrecili troche dalej i teraz jest ok. Tylko dlaczego piszczalo tez przed zmiana koncowki?

Piszczące opony

: śr maja 20, 2015 16:22
autor: Qto
jak zbieżność mocno walnięta, to jak ma nie piszczeć, skoro każde koło chce jechać gdzie indziej...
jak trochę jest krzywo to może nie piszczeć w ogóle a opony i tak będzie darło...jak trochę bardziej, to będzie piszczało w zakrętach...jak jeszcze bardziej to i na prostej drodze

Piszczące opony

: śr maja 20, 2015 19:23
autor: seba900
Piszczalo na prostej drodze za rowno przed wymiana jak i po, przestalo piszczec po skreceniu dalej koncowki, mniejsza o to ;)

Piszczące opony

: śr maja 20, 2015 19:31
autor: Qto
jakby nie było...zrób zbieżność, jeśli nie była robiona po tych zabiegach - nawet jeśli opony aktualnie nie piszczą

Piszczące opony

: śr maja 20, 2015 20:19
autor: szpachla
Koła piszczą bo nie ma zbieżności.
Dodatkowo z tego co wiem to między innymi na sworzniu reguluje się geometrię
przedniego zawieszenia.

Jak będziesz miał przestawioną zbieżność albo geometrię
to będzie szybko targać opony. Względnie bardzo szybo jeżeli
odchyłka jest duża.

Poza tym tracisz przyczepność i komfort prowadzenia.
Jak już wszystko powymieniasz to koniecznie musisz
ustawić zbieżność i geometrię - a na oko nie da się tego zrobić.

Piszczące opony

: pn cze 22, 2015 23:35
autor: kawowy19
a czasami w mk3 i mk2 nie reguluje się geometrii na śrubach łączących amor ze zwrotnicą? na sworzniu ta regulacja chyba jest znikoma, czy się mylę?